Reklama/advertisment

Najhoršia rada, akú Vám niekto môže dať do života je: „jedz len keď si hladný/á“. Pre organizmus to vôbec nie je dobré. Nasledujúce riadky tak venujeme práva rizikám, ktoré za rozhodnutím, jesť iba pri pocite hladu, stoja.

Reklama/advertisment

1. Telo potrebuje neustále a často výživy.

Ľudské telo je potrebné byť živené. Dokonca aj keď nepociťujeme hlad, telo už horí po energetických zásobách. Ak nemá telo pravidelný príjem živín a potravy, spomaľujete si tým metabolizmus, nemáte dostatok energie, a taktiež aj náladu. Taktiež si môžete pokaziť Vaše chute. Jesť každé 3 až 4 hodiny je naozaj dobrý spôsob, ako napríklad jesť len vtedy, keď má človek hlad.

Reklama/advertisment

 

2. Jesť tri krát denne je praktické, ale núti Ťa to jesť viac

Ak jete 3 jedlá denne, raňajky, obed a večeru, tak to znie síce veľmi prakticky, ale v praxi máte  medzi raňajkami a obedom 5-6 hodín a ďalších 6 až 7 hodín máte medzi obedom a večerou, čo je veľká záťaž pre organizmus. Od večere až do nasledujúcich raňajok môžete byť 8-12 hodín bez jedla. Tí, ktorí neraňajkujú, musia vydržať bez jedla ešte dlhšie. Takže bodavá bolesť z hladu, ktorú si neuvedomujeme, Vás bude prenasledovať po celý deň.

Stane sa teda to, že človek nesprávne pri jedení postupuje. Človek teda pri režime tri krát denne dlhšiu dobu hladuje, a potom sa preje veľkou porciou jedla. A to je nesprávne.  Môže Vás potom bolieť hlava. Všetko len pre to, že si neviete dobre rozvrhnúť jedenie.

Preto by mal človek jesť viac krát denne, ale v menších dávkach. Mali by sme jesť častejšie a v 3-4 hodinových intervaloch.

hlad

3. Hlad ovplyvňuje Vaše myslenie

Môžeš byť aj najinteligentnejší a najmúdrejší človek na svete, ale keď si raz hladný, potreby Vášho tela zmaria aj tie najlepšie úmysly Vášho mozgu. Kedy ste naposledy išli do potravín, keď ste boli hladný? A držali ste sa svojho nákupného zoznamu, alebo ste začali nakladať do košíka všetko, na čo ste dostali chuť a čo vyzeralo dobre? A zmarilo to Váš veľmi dôkladne pripravovaný zoznam?

Rovnako je to aj vtedy, ak idete do reštaurácie a ste veľmi vyhladovaný. Zrazu všetko na jedálnom lístku vyzerá chutne a Vy si objednávate jedlá, až dokiaľ nie ste poriadne nafúknutý. Fakt je, že rozmýšľate inak keď ste hladný, ako keď ste nasýtený. Z toho vyplýva, že jedenie keď ste hladný, znie ako veľmi dobrý plán. Naopak, vzniká veľké riziko, že keď nie ste hladný, odkladáte jedenie na neskorú hodinu.

Dôležité veci ako hormóny a neuróny, a tiež veľmi veľa iných vecí, robí hlad veľmi komplikovaným procesom. Preto napriek Vašemu racionálnemu mysleniu hlad často ovplyvňuje Vaše duševné a emocionálne zdravie.

ľudské telo si uvedomuje všetky znaky hladu. Zlá koncentrácia, pocit slabosti, bolesť hlavy, pocit podráždenia, závrat a bolesti v žalúdku. Nič z toho nakoniec nevyzerá dobre. Tak prečo sa dobrovoľne týrame?

Skúste jesť podľa rozvrhu. Trénuj svoje telo tak, aby ste jedla často a v malých porciách, a budeš prekvapený, ako môžeš vyhrať nad hladom a udržať svoje telo dobre fungujúce.

Foto: Pixmac