Reklama/advertisment

Ak človeku koluje v žilách vášeň pre rýchle autá, Osud sa môže postaviť aj na hlavu a nezmení na tom nič. Keď Bartosz Ostalowski prišiel pri dopravnej nehode ako 19-ročný o obidve ruky, nezabalil to a dnes jazdí opäť.

Reklama/advertisment

Sympatický Poliak miloval autá už detstva. Na strednej škole začal pracovať na svojom prvom športovom aute, aby si splnil sen o profesionálnom pretekárovi. Po nešťastnej dopravnej nehode, v dôsledku ktorej prišiel o obidve ruky, by sa mnohým určite zrútil svet. Bartosz sa nevzdal, práve naopak! „Po nehode sa môj život úplne zmenil. Ako prvé mi napadlo, že už nebudem môcť jazdiť. Toto obdobie bolo pre mňa hrozné, lebo život bez jazdenia som si predstaviť nevedel. Pomaly som však začal hľadať spôsob, ako by som si mohol sadnúť za volant aj bez rúk,“ uviedol Bartosz Ostalowski.

Reklama/advertisment

Do tréningu na BMW E30 sa pustil rok pred svojim prvým štartom v driftovaní. Napriek tomu, že mu nemal kto poradiť, ako vyriešiť technické úskalia pri ovládaní auta, našiel si originálny spôsob sám. V roku 2010 získal medzinárodnú licenciu FIA, čo bola pre neho vstupenka do poľských majstrovstiev v rally a zároveň si obdiv fanúšikov vypýtal počas drifterských šou. „Začiatky pre mňa neboli jednoduché, lebo som nemohol používať ručnú brzdu so spojkou a riešením pre mňa nebola ani automatická prevodovka. Na moje BMW mi ostali nezabudnuteľné zážitky, lebo keď som na ňom urobil prvý drift, vedel som, že som späť (úsmev). Hoci nemalo potrebné množstvo koní, či optimálne odpruženie, navždy si s ním budem spájať pocit, keď som opäť sedel za volantom a jazdil,“ zaspomínal si B. Ostalowski, ktorý dnes ovláda Skyline R34 GTR

bartek

 

Keď sa pred pár rokmi po amputácii obidvoch nôh vrátil do kokpitu Alex Zanardi, celý svet ho sledoval s úžasom. Príbeh Bartosza Ostalowskeho, ktorý nielen jazdí, ale napriek hendikepu  ešte i patrí medzi najlepších, sa rovná zázraku. Doteraz dosiahnuté úspechy motivujú mladíka so záľubou vo výtvarnom umení k tomu, aby bol nielen jazdeckým priekopníkom, ale láka ho aj vymýšľať technické vychytávky. „Môj najväčší sen – jazdiť rally a drifterské súťaže – sa mi splnil, no nechcem sa uspokojiť iba s tým, chcem sa zlepšovať a posúvať vlastné hranice stále vyššie. Kvôli tomu hľadám riešenie, ako navrhnúť ručnú brzdu kompatibilnú s automatickou prevodovkou. Keď budem môcť totiž použiť ručnú brzdu, stanem sa ešte lepším drifterom,“ zdôraznil s úsmevom B. Ostalowski.

Vo Svidníku sa predstaví v dvoch blokoch počas sobotňajšieho programu. Bezpochyby sa všetci návštevníci môžu tešiť na dokonalú šou, počas ktorej budú so zatajeným dychom sledovať jazdecké umenie mladého muža, pre ktorého je láska k autám silnejšia ako páky Osudu. „Som rád, že môžem jazdiť profesionálne V súčasnej dobe som jediný tulák s nohou na volante. Ako som už spomenul predtým, nemôžem pracovať s ručnou brzdou a spojkou, no napriek tomu dokážem konkurovať súperom bez zdravotného postihnutia. V budúcnosti by som sa rád zúčastňoval driftovacích súťaží po celom svete. Určite by to bolo úžasné dobrodružstvo, no na dosiahnutie tohto cieľa potrebujem lepšiu logistiku a lepšie auto. Keď som už však zdolal toľko prekážok, môžete si byť istí, že sa nevzdám,“ odkázal na záver B. Ostalowski.

V troch dňoch, 7. – 9. Augusta, sa na letisku vo Svidníku predstaví slovenská tuningová elita v troch šampionátoch (šprinty, meranie audia, Tuning BATTLE), chýbať nebude neónová šou a novinkou bude súboj o najsilenejšieho muža. Na krásne dievčatá sa môžete tešiť počas šou car wash a v sobotu večer rozžiari pódium desať finalistiek Miss TUNING. Garantmi skvelej zábavy sú Kontrafakt, Kali & Peter Pann, Suvereno, DJ-i EKG, Lubosh, TOFFY a Tommi. Viac info na www.tuningzraz.sk  

Pozrite si aj video driftéra bez rúk

 Imrich Makó, PR a produkčný manažér
Zdroj: GRAND STUDIO, s.r.o.