Udržiavať dobré návyky predstavuje viac úsilia, ako by sme čakali. Dôvodom je, že dobré, na rozdiel od zlých, vyžadujú veľa tvrdej práce a obetavosti. Pozrieme sa na 6 tipov, ako pestovať dobré návyky bez toho, aby sme ich zakaždým zlomili.

Reklama/advertisment:

1. Vedieť, prečo chceme pestovať daný zvyk bude v náš prospech

Ak nemáme konkrétny dôvod, nestane sa to. Mali by sme vedieť identifikovať dôvody, prečo chceme rozvíjať svoje návyky. Premýšľajme o tom, čo tým dosiahneme, keď daný zvyk bude súčasťou nášho života.

Reklama/advertisment:

2. Urobiť to len do 21 dní

Čo keby sme si vyhradili 21 dní na vývoj zvyku? Znie to ohromujúco, však? 21 dní je čas potrebný na vytvorenie alebo zlomenie nového zvyku.  Ako náhle je  21-dňová lehota na osvojenie si zvyku úspešná, je jednoduchšie v ňom potom pokračovať.

fotka

3. Urobiť si čas v rozvrhu na nový zvyk

Keď návyk neobjavíme v našom rozvrhu, pravdepodobne si ho necháme ako poslednú vec. Ale ak na našom rozvrhu je, budeme upozornené vždy, keď sa pozrieme do kalendára/diára. Vďaka tomu budeme vedieť, že si nemáme robiť plány ďalších aktivít počas tejto doby.

4. Identifikovať posilňovanie návykov

Väčšina zvykov je prepojená. Napríklad,  zvyky ísť skoro spať a skoro vstať samozrejmé spolu súvisia. Takže, ak chceme zachovať nový zvyk, identifikujme tie, čo spolu úzko súvisia. Odstrániť by sme mali také návyky, ktoré nám nepomôžu.

5. Zabrániť možným problémom

Je normálne, že sa vyskytnú problémy a prekážky v pestovaní nového zvyku. Rodinné stretnutia, keď sme práve začali diétu, niekoľkodňový dážď, keď sme práve začali športovať vonku… Dôležité je, aby sme sa dostali z problémov a našli riešenie vopred, aby sme vedeli čo robiť, keď sa objavia prekážky.

6. Sledovať svoje návyky

Sledovanie našich návykov nás bude motivovať ísť vpred, pretože je to forma zodpovednosti samej seba. Sledujme svoje nové návyky počas doby 21 dní.  Ak sme svoj návyk v konkrétny deň urobili, dáme si vedľa neho kvačku, ak sa nám to nepodarilo, dáme vedľa neho znak x. Skôr ako si to uvedomíme, návyky budú súčasťou nášho každodenného života.

Zdroj: brightside.me