Reklama/advertisment

Zle držanie tela sa stáva utrpením v 21. storočí. Osoba, ktorá je neustále zhrbená nad niečím, si môže vážne poškodiť chrbticu. Vďaka neustálemu používaniu smartfónov a iných mobilných vecičiek, strávi mnoho ľudí v neprirodzenej a škodlivej polohe viac ako štyri hodiny denne.

Reklama/advertisment

Ukážeme si spôsoby, ako držať svoj telefón bez toho, aby sme si poškodzovali zdravie.

V pozícii na obrázku, je na chrbticu vyvíjaná veľká záťaž, čo má vplyv na pľúca a ďalšie orgány.

Reklama/advertisment

Môžeme vidieť, že čím je väčší uhol zohnutia hlavy, tým väčšia záťaž je na chrbticu (aj krčnú). Čím nižšie telefón máme, tým nižšie musíme zohnúť hlavu.  Tento problém sa týka všetkých ľudí používajúcich smartfóny.

foto2

Výskum ukázal, že držanie tela môže ovplyvniť emocionálny rozhľad. Jednotlivcovi trpiacemu klinickou depresiou sa často predpokladá póza nazývaná iHunch (ide o natiahnutý krk, prepadnuté ramená a ruky vedúce k trupu). V minulosti išlo prevažne o starších ľudí, ktorí hľadali pomoc lekára s problémami chrbtice. Dnes sú lekári svedkami tohto problému u mladej generácie. Mladí bez svojho mobilu nejdú ani na krok, sú súčasťou virtuálneho sveta. Nesprávne používanie mobilov (ako na obrázku) má nepriaznivé účinky pre naše zdravie.

Za predpokladu správneho držania tela po celý čas, môžeme zlepšiť svoju produktivitu v práci a zvýšiť odolnosť voči stresu.

Na svoj mobil by sme ma mali radšej pozerať znížením oči ako ohýbaním krku k obrazovke. V tomto prípade nezaťažujeme tak veľmi svoju chrbticu. Tento spôsob je oveľa ľahší a nespôsobuje nám zdravotné problémy.

foto1

A na záver vám prezradíme 5 jednoduchých vecí, ktoré nám môžu pomôcť znížiť riziko problému s chrbtom:

1. Pomaly pohybovať hlavou zo strany na stranu, naťahujeme si tak svoje svaly.
2. Masírujme si ramená, bočné svaly na krku a v oblasti medzi lopatkami.
3. Zastaneme vo dverách, natiahneme si ruky a ohýbame hrudník. To nám pomôže uvoľniť svaly, ktoré stuhli kvôli dlhému pozeraniu do smartfónu.
4. Ak používame svoj mobil dlhšie než 10 minút, pritlačme bradu k hrudníku a natiahnime spolu s lopatkami. Cvičenie zopakujeme niekoľkokrát a v pozícii zotrváme 10 sekúnd.
5. Zakaždým, keď používame svoj smartfón, majme na pamäti, že správne držanie tela nám môže pomôcť vyhnúť sa mnohým zdravotným problémom v budúcnosti.

Zdroj: brightside.me