V slovenskom kole súťaže Chivas The VENTURE, ktorá hľadá podnikateľa so startupom s najväčším sociálnym presahom, do finále postúpilo osem súťažiacich. Tí svoje podnikateľské projekty predstavili porotcom aj verejnosti.

Reklama/advertisment

V prvej fáze sa do súťaže prihlásilo 50 startupov z rôznych oblastí – informačných technológií, zdravotníctva, stravovania, životného prostredia, ale i mnohých ďalších. Porota v zložení Lukáš Alner, Šimon Šicko a Juraj Porubský všetkých 50 prihlášok posúdila a vybrala z nich najlepších osem shortlistov. „Prihlásené projekty nám dokázali, že aj na Slovensku sa nájdu podnikatelia, ktorí sa usilujú robiť pre spoločnosť niečo extra. Chcel by som sa úprimne poďakovať každému človeku, ktorý sa do súťaže Chivas The VENTURE prihlásil,“ hovorí Matúš Kollár, brand manažér značky Chivas Regal.

Reklama/advertisment

chivas-the-venture

Reklama/advertisment

Z množstva zaujímavých projektov sa porota usilovala vybrať tie s najoriginálnejším nápadom, najväčším potenciálom a, samozrejme, s výnimočným spoločenským presahom. „Na Slovensku téma spoločenská zodpovednosť v podnikaní možno nie je až tak veľmi známa, preto som rád, že môžem byť súčasťou projektu, ktorá takéto veci podporuje a posilňuje povedomie o tejto činnosti. Potešilo nás tiež, koľko ľudí sa so svojimi startupmi do tejto súťaže rozhodlo prihlásiť. Z podnikateľského pohľadu možno povedať, že niektoré z nich boli prepracovanejšie, iné majú trochu menšiu šancu na úspech. Vybrali sme osem projektov, u ktorých sme cítili čo najväčší potenciál a šancu uspieť aj v celosvetovom meradle. Samozrejme, okrem samotného nápadu je dôležitá aj osobnosť človeka, ktorý za ním stojí a spôsob, akým ho vie prezentovať a predať“, hovorí jeden z porotcov a zároveň ambasádor súťaže Chivas The VENTURE Lukáš Alner.

chivas-the-venture_chivas-regal

Osem postupujúcich projektov pokrylo široké množstvo oblastí podnikania:

Tomáš Szabo so svojou spoločnosťou Prorozvoj chce vďaka projektu E-pro ponúknuť obciam a mestám nástroj na zjednodušenie plánovania rozvoja a komunálneho riadenia.

Jozef Čuha s crowdfunfingovou kampaňou SilverStartUp by rád pomohol generácii ľudí 50+ s hľadaním práce.

Róbert Božík a jeho projekt Exon sa pomocou kamerových a výstražných zariadení v autobusoch usilujú predchádzať dopravným nehodám a stratám na ľudských životoch.

Veronika Osvaldová so SmartHeads poskytujú spoločnostiam a jednotlivcom online priestor, kde sa môžu s verejnosťou podeliť so svojimi CSR projektmi.

Edita Bednárová sa v Prievidzi snaží vybudovať coworkingové centrum s názvom Hajcman, ktoré má inšpirovať mladých ľudí, aby ostali vo svojom rodnom regióne a spoločne ho rozvíjali.

Matej Brečka s projektom Karmadilo buduje výskumný panel a zber dát od respondentov, ktorí vďaka aplikácii odmenu za vyplnené dotazníky pripisujú na konto neziskovej organizácie.

Filip Baďo predstavil Ekočističky, ktoré efektívne čistia odpadovú vodu bez použitia energie a s minimálnymi prevádzkovými nákladmi.

Ivan Daško z GrandPano prichádza s konceptom, ktorý s použitím virtuálnej reality dokáže pomôcť pacientom zbaviť sa fóbií.

chivas-the-venture_matus-kollar

Víťaz bude vyhlásený na slávnostnom galavečere, ktorý sa uskutoční 20. decembra. Okrem fľaše Chivas Regal získa mediálny priestor v mesačníku Forbes, no predovšetkým vstupenku na Chivas The VENTURE accelerator week v britskom Oxforde, ktorý sa uskutoční na jar budúceho roka. Slovenský víťaz sa tu stretne s ostatnými globálnymi víťazmi z ďalších krajín. V júli budúceho roka si vybraní z nich ´zmerajú sily´ v celosvetovom finále Chivas The VENTURE final pitch, ktorého víťaz si pre svoj projekt odnesie podiel zo sumy až milión dolárov!

chivas-the-venture_porota