Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Študenti z Trnavy si otvorili krásnu kaviareň. Nesie sa v duchu minimalizmu, kvality a štýlu

Black. Pretože dobrá káva je vždy čierna…

Ľudia majú mnoho snov, ktoré si v budúcnosti chcú splniť. Niektorí však nechcú čakať príliš dlho, a tak začnú hneď. Tak to bolo aj v prípade študentov SOŠ polygrafickej z Bratislavy, ktorí si spoločnými silami vybudovali kaviareň v Trnave, a tak začali svoje sny plniť ešte pred tým, ako opustili brány strednej školy. Hoci získať potrebné financie býva ťažké, najmä vtedy, keď ste študent, v tomto prípade však bola pôžička schválená, a tak sa začalo prerábať.

Trojica podnikateľov vlastnými silami zrekonštruovala priestory kaviarne a spravila z nej útulné a nádherné miesto, ktoré si zákazníci naozaj nevedia vynachváliť. Čaro tohto podniku spočíva najmä v obsluhe, originálnych priestoroch a v atmosfére, ktorú popisujú aj samotní zákazníci.

„Sme len malá trnavská kaviareň ukrytá v pasáži Meštianskeho domu.“

15107361_1157472527671101_8633478001294284277_n

Za každým príbehom stojí jeho autor. Príbeh tejto kaviarne začal písať študent SOŠ polygrafickej, Mário Adamčík.

Študujete v Bratislave, tak prečo práve Trnava?

No, ono je to zaujímavý príbeh. V mojom živote sú všetky veci podivne poprepletané. Už ako malý som cítil v kostiach, že budem podnikať. Mohol by som vám teraz povedať, že Trnava je presne medzi mojím rodným mestom a Bratislavou, kde študujem, tak som to mal po ceste. Ale realita je taká, že som už dávno rozmýšľal, že chcem mať raz kaviareň, kde môžem pracovať na svojich projektoch a potom, keď mi moja klientka medzi rečou spomenula, že vlastní nejakú malú, skoro nefunkčnú kaviareň v Trnave a asi ju predá za odstupné, neváhal som a všetky moje našetrené peniaze z projektov som investoval do odstupného.

V médiách sa často spomína, že mladí nechcú pracovať, no ja to vnímam tak, že pracovať chcú, len nevedia, kde začať, prípadne sa boja zlyhania. Boli aj pri tomto projekte nejaké pochybnosti alebo váhanie, či s kolegami robíte dobre?

Terezka, máte na očiach ešte ružové okuliare voči mladým ľuďom. Môj osobný názor je, že každá generácia je rovnaká, iba prispôsobená k svojej dobe. To je to isté, ako keď ti staršia osoba povie, že vy mladí to máte ťažšie a čaká vás horšia doba, ale hovoria to preto, že sa narodili v inej dobe a tá naša sa im zdá zložitá. To je to isté, ako by som povedal ja, že ich doba bola zlá, pretože nemohli súkromne podnikať, ale pre nich to bolo super, lebo im to vyhovovalo a mnoho ľudí si už vtedy vedelo ukradnúť a preniesli to až do tejto doby.

A dnešná mládež pracovať veru nechce, lebo ich tak častokrát rodičia vychovali. Pri mojej práci sa ale stretávam aj s veľmi ambicióznymi ľuďmi, ktorí pracujú na sebe a pevne verím, že raz budú veľmi úspešní.

A kde majú začať? Občas stačí vypnúť Facebook a začať žiť život v realite. Vypočítajte si, koľko času ste za svoj doterajší život strávili pri sedení za touto sociálnou sieťou. Čiže ak strávite trebárs denne 2 hodiny pri Facebooku, mesačne to robí cca 62 hodín a za rok 730, čo je v podstate 30 dní. Koľko by mladý človek stihol vyprodukovať nápadov za 30 dní usilovnej práce?

A pochybnosti v projekte? Zatiaľ nie, riadime sa pravidlom, keď niečo nevyjde, musíme to napraviť a riešenie problému nám prináša nové skúsenosti a verte, nebolo ich málo, len sa netreba dať odradiť.

black

Investovať do podniku treba nielen peniaze, ale aj čas. Za aký čas od kúpy priestorov ste začali naplno fungovať?

Ja som priestory nekúpil. Priestory máme v prenájme a preberali sme ich zariadené. Administratíva trvala zhruba mesiac. A mali sme zatvorené len pri preberaní priestorov jeden deň. A potom, keď sme získali ďalšie financie na rekonštrukciu, sme mali v septembri týždeň zatvorené.

Pozitívnych recenzií máte viac než dosť – čo je podľa vás najdôležitejšie pri budovaní dobrého mena?

Dobrý prístup. Na Slovensku je myslenie založené na materializme. My sme sa rozhodli budovať firmu na minimalizme a kvalite. Jednoduchý interiér, prehľadná ponuka a kvalitné produkty. Veľa ľudí však tento postoj aj odmietlo a našli si iný podnik, ktorý im vyhovuje. Ale vytvára sa čoraz väčšia skupina ľudí, ktorí si proste nevedia predstaviť deň bez kávy v black.

black1

Zdroj: facebook.com ; Mário Adamčík – black.

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií