Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

„Taking One for the Team“ od Simple Plan dokazuje, že ešte stále majú čo ponúknuť! RECENZIA

Simple Plan, kanadská pop-punková formácia, ktorá je celosvetovo známa hlavne rockovým fanúšikom, predstavuje svoj v poradí piaty album so zaujímavým názvom „Taking One for the Team“.

Od vydania nového počinu tejto kapely prebehli 3 týždne, čo je dostatočne dlhý čas na niekoľko násobné vypočutie si celého albumu, preto si ho poďme bližšie rozobrať.

Hneď prvá skladba určuje, akým smerom sa bude uberať celý album. „Opinion Overload“ je pekne nadupaná, energická a svieža spŕška toho pravého punk-rocku. Pred pár týždňami dokonca získala aj vizuálnu podobu. Ukazuje, akú atmosféru môžeme vidieť na ich clubových koncertoch. Skladba „Boom“ má taktiež videoklip. Už názov hovorí o tom, že to bude bomba a tou aj je. Veľmi jednoduchý refrén, no strašne chytľavý, prenesie fanúšikov na koncertoch do toho správneho varu.

„Kiss Me Like Nobody’s Watching“ je parádna pohodovka, ktorá textom hovorí o tom, že je jedno, čo si ľudia myslia o ostatných ľudoch vo svojom okolí. Pomaly sa presúvame do ničím zvláštnej piesne „Farewell“, na ktorej si zahosťoval aj Jordan Pundik. U Simple Plán sme zvyknutí na zvyčajne texty o láske a  priateľstve. Nie je tomu inak ani v skladbe „Singing in the Rain“.

simple plan

„Everything Sucks“ mi príde veľmi jednoducho spravená, no možno refrén uchytí niekoho, kto si túto songu bude spievať. „I Refuse“ má typický refrén pre SP. My pevne veríme, že vás natoľko navnadí ako nás na ďalšie pesničky od tejto kapely.

„I Don’t Wanna Go to Bed“ dostal vizuálnu podobu ešte vlani, keď si vyskúšali, ako to vyzeralo v kultovom seriáli Baywath so spoluprácou s  Nellym. „Nostalgic“ mi príde ako ďalšia priemerná pesnička od tejto kapely – ničím výnimočná. No „Perfectly Perfect“ je s tých pomalších na novom albume najlepšia. Typický romantický text o tom, že je žena z našich snov tá najlepšia a žiadna iná nie je. Samozrejme, čakali sme pesničku tohto žánru, pretože aspoň jedna nesmie chýbať na žiadnom ich albume.

Pokračujeme v rýchlejšom tempe, konkrétne s pesničkou  „I Don’t Wanna Be Sad“, ktorá je pre všetkých, ktorí častokrát depkujú. Pieseň „P.S. I Hate You“ odkazuje už svojím názvom všetkým bývalým, že ich neznášame, pretože nám zlomili srdce. Posledné dve pesničky „Problem Child“ a „I Dream About You“ sú taktiež pomalšie, pohodové a vedia chytiť za srdce hlavne svojím textom.

Celkovo album nesklamal. Simple Plan stále dokazuje, že je vo svojom období, kedy stále ľudia milujú ich pesničky. Albumu dávam 70% hlavne kvôli svojím textom a pomalším pesničkám, v ktorých dokazujú, že stále vedia tvoriť veľa úprimných piesni, ktoré vedia chytiť za srdce. Negatívum dostali hlavne pre veľa piesní, ktoré prešli tou istou schémou skladania.