fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

12 bizárnych trikov na chudnutie, ktoré zaručene fungujú

Existuje veľa rád a cvikov, ktoré vás vraj zbavia tuku za krátky čas. Rôzne diéty, 30-dňové výzvy a pod. Pozrite sa na 12 bizárnych trikov na chudnutie, o ktorých ste určite ani netušili.

Často jete len preto, že vám chutí a nie kvôli hladu. Siahate po rôznych potravinách a tuky vo vašom tele sa hromadia. Okrem toho na množstvo jedla vplýva hlavne stres, čas dňa, klíma či hádky vo vzťahoch. Brian Wansink (psychológ, poradca pri jedle) vo svojej poslednej knihe uvádza tipy ako schudnúť, ponúkame vám z nich 12 bizárnych trikov, ktoré vám pri chudnutí pomôžu.

1. Nebojte sa, že do toho znova spadnete

Ak začnete diétu, raz príde ten deň, keď upadnete do stavu, že už chcete prestať. Dostanete chuť na stehno, čokoládu a iné chutné jedlá, ktoré ste doteraz jedli. Nie je najhoršou fázou začať a zotrvať v diéte zopár dní, ale odolať chutným nezdravým nástrahám a vydržať v diéte. Nebojte sa, zachovajte pokoj a snažte sa presvedčiť, prečo to robíte. Zoberte si svoju diétnu stravu (napr. kapustu, mrkvu…) a čerstvo sa zahryznite.

2. Dodržte pravidlo dvoch

Skúste sa ubezpečiť, že váš tanier vždy obsahuje dva druhy jedla: mäso a prílohu resp. vedľajšie jedlo (šalát, zelenina, ryba). Takéto usporiadanie vás prinúti zvyknúť si na rozumnejší spôsob jedenia.

3. Získajte druhú pomoc

Zmeňte svoje stravovacie miesto. Zoberte svoj tanier a choďte do obývačky, na balkón, terasu alebo do záhrady. Týmto spôsobom (ak chcete tzv. druhá pomoc) je tu šanca, že váš hlad bude ustupovať pred dosahom kuchyne a jedla v nej.

4. Nechajte si dôkazy o svojich “zločinoch”

Ľudia, ktorí sa ponáhľajú rýchlo upratať za sebou zvyšky jedla, riad či obal, majú tendenciu jesť viac. Tí, ktorí si nechávajú dôkazy o konzumácii až do konca, sa budú radšej riadiť pocitom plnosti.

5. Naberajte si menšie porcie

Podľa štúdie majú ľudia tendenciu jesť, až kým ich tanier nie je prázdny a nie dovtedy, keď sa cítia plní. Riešením je naberať si menšie porcie a jesť pozorne. Zamerajte sa na pocit hladu a nie na to, koľko potravín sa ešte nachádza na stole či tanieri.

6. Spoločnosť

Osamote zjeme o 30% menej ako v prítomnosti inej osoby. Ak zdieľate svoju večeru s 3-4 ľuďmi, máte tendenciu zjesť dvakrát viac. Skúste svoje hlavné jedlo konzumovať sama a v spoločnosti iných sa obmedzte na rýchle občerstvenie a nápoje.

Ďalšie triky nájdete na druhej strane článku

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií