fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

5 dôvodov, prečo jesť banány každý deň

Máte tip? napíšte nám mailom

V Amerike sú banány najobľúbenejším ovocím. Podľa WorldAtlas im patrí druhé miesto; na prvom sa objavili paradajky, ktoré sa často zaraďujú medzi zeleninu, no z botanického/vedeckého hľadiska je to práve ovocie. U nás banány v ankete spred dvoch rokov taktiež obsadili striebornú priečku – predbehli ich jahody.

Možno jete veľa banánov skrátka preto, že vám chutia, a možno hľadáte dôvody, ako zvýšiť príjem ovocia. V oboch prípadoch sa oboznámte s 5 hlavnými výhodami tohto ovocia.

1. Sú dobré na krvný tlak

Vysoký krvný tlak je tichý vrah. Môže viesť k ochoreniam srdca, mŕtvici, zlyhaniu obličiek či k ochoreniam mozgu. Na zníženie krvného tlaku sa odporúča konzumovať viac draslíka – práve banány sú jeho bohatým zdrojom. Jeden banán priemernej veľkosti má okolo 12 % dennej hodnoty draslíka. Jedlá bohaté na draslík, ktoré znižujú tlak, odporúča konzumovať aj Harvardská škola verejného zdravotníctva.

Zdroj: pexels.com

2. Ovládajú chuť na jedlo

Banány sú bohaté na vlákninu. Obsahuje podobne ako pri draslíku až 12 % dennej hodnoty vlákniny, ktorú by sme mali prijať. Pomáha znižovať hladinu cholesterolu, normalizuje pohyby čriev, reguluje hladinu cukru  v krvi a pomáha dosiahnuť zdravú hmotnosť. Okrem toho vláknina spomaľuje trávenie, v dôsledku čoho sa po zjedení banána budete cítiť plnšie. Je to riešenie aj v tom prípade, ak chcete znížiť príjem kalórií a schudnúť.

Prečítajte si tiež:
BEDCHILL: Vecička, ktorá by nemala chýbať vo vašej spálni

POKRAČOVANIE NA DRUHEJ STRANE →

3. Prevencia rakoviny

Jednou z ďalších výhod banánov je prevencia pred niektorými typmi rakoviny. Výskum, realizovaný Americkým inštitútom pre výskum rakoviny, ukazuje, že vláknina „presvedčivo“ znižuje riziko kolorektálneho karcinómu. Okrem toho vitamín C „pravdepodobne“ znižuje riziko rakoviny pažeráka. Čo sa týka dennej hodnoty tohto vitamínu, banán sa postará o 17 %. Štúdie nemusia byť stopercentne presvedčivé, ale konzumácia banánov určite neublíži.

4. Ako náhrada nápoja počas športovania

Ak hľadáte náhradu vášho športového nápoja a chcete ho vymeniť za niečo prirodzenejšie, už nemusíte ďalej hľadať. Výskum, ktorý vedie Appalanchian State University, dospel k záveru, že jesť banány pred a počas tréningu pomáha stimulovať výkonnosť rovnako ako športové nápoje. Sacharidy, ktoré sú obsiahnuté v banánoch, sa rýchlo premenia na energiu. Okrem toho môže draslík zabraňuje dehydratácii.

5. Silnejšie kosti

Banány sú vďaka draslíku skvelou voľbou pre tých, ktorí potrebujú niečo na posilnenie kostí. Štúdie ukazujú, že potraviny bohaté na draslík môžu výrazne znížiť úbytok kostnej hmoty. Okrem toho sú banány aj prevenciou osteoporózy.

Prečítajte si tiež:
Nový robotický vysávač LG poupratuje a postráži domácich maznáčikov

Zdroj: http://www.manukafeed.com/banana-benefits/5/

Foto: https://images.pexels.com/photos/616839/pexels-photo-616839.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260https://images.pexels.com/photos/461208/pexels-photo-461208.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260

 

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií