fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

5 ranných návykov, po ktorých sa žiaľ priberá

Máte tip? napíšte nám mailom

Každý vie, že vplyvom nesprávnych návykov sa priberá. Väčšina ľudí by medzi ne zaradila nevhodné stravovanie, napr. konzumáciu vyprážaných, sladkých jedál či veľké porcie. Avšak existuje množstvo nástrah, o ktorých nemáte ani tušenia.

Tu je 5 ranných návykov spôsobujúcich priberanie:

Priveľa spíte

Rovnako ako nedostatok spánku môže vplývať na vašu váhu, aj jeho nadbytok môže ničiť vaše snahy o chudnutie. Myslí sa tým viac ako desať hodín spánku denne. Počas spánku sa produkuje hormón leptín, ktorý vám dáva najavo, že ste sýti.

Samozrejme, že pri nedostatku spánku tento pocit mať nebudete, no podľa vedcov môže dlhé spanie rozhodiť  vaše hormóny, čo pre vás nebude dobré. Pamätajte preto na to, že spať by ste mali 6-10 hodín denne.

Vstávate do tmy

Dodržiavať tento bod je komplikované hlavne v zimných mesiacoch. Podľa štúdie, ktorá vyšla v časopise PLoS One, ľudia, ktorí nemali ráno dostatok denného svetla, mali vyššie BMI ako tí, ktorí po prebudení roztiahli žalúzie (bez ohľadu na to, koľko jedla zjedli) a vpustili svetlo do svojej izby. Štúdia dáva do pozornosti, že už 20-30 minút denného svetla môže ovplyvniť BMI. Takže ráno, keď vstanete, roztiahnite žalúzie a vpusťte svetlo do vašej izby. Pomaly ho bude čím ďalej tým viac, tak sa mu nebráňte a uvidíte, budete mať aj krajšie ráno.

Prečítajte si tiež:
Neseďte doma a doprajte si pohyb: Aké benefity športovanie prináša?

Nesteliete si posteľ

Znie to vtipne, dokonca až neuveriteľne, ale niektoré štúdie skutočne poukazujú na to, že keď si nesteliete posteľ, môžete mať tendenciu k zjedeniu väčšieho množstva jedla, než potrebujete. Charles Duhigg, autor knihy Power of Habit (sila návyku), uvádza, že ľudia, ktorí majú útulne a poriadok vo svojej spálni, si dávajú viac záležať na tom, čo jedia a chystajú si zdravý obed do práce. Dokonca majú títo ľudia silnejšiu vôľu ubrániť sa chutiam počas dňa. Môžete vyskúšať či je to pravda a určite stojí za to zmeniť svoje denné návyky.

Preskakujete váženie

Váženie nie je len najdôležitejšia vec. Avšak každodenné váženie vám môže pomôcť znížiť váhu. Ráno je váha najnižšia, čo môže človeka pozitívne motivovať. Zároveň viete, ako na tom ste či váha klesá, alebo stúpa, čo vás môže motivovať po zvyšok dňa.

Neraňajkujete

Rovnako zle ako si dať ráno nezdravé raňajky, je aj nedať si žiadne. Výskumníci z univerzity v Tel Avivi zistili, že keď si dá človek na raňajky stravu bohatú na bielkoviny, vlákninu a kvalitné sacharidy, ktorých energická hodnota je okolo 2500 kJ, zaženie chuť na dopoludňajšiu stravu. Počas dopoludnia nemali pokusné osoby hlad a nemali chuť na nezdravé a chutné veci (napr. niečo sladké).

Prečítajte si tiež:
Koronavírus zasiahol aj Slovensko. Patričné orgány konajú

Zdroj: prozeny.blesk.cz

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií