fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

62-ročný muž pokoril svetový rekord, plankoval 8 hodín: Ako je to možné?

Bývalý americký námorný dôstojník George Hood tento mesiac prekonal svetový rekord. Vo svojich 62 rokoch zvládol plankovať 8 hodín, 15 minút a 15 sekúnd. Nový rekord oproti tomu predošlému obohatil o celých 14 minút. Ako je niečo takéto možné? Inštruktor jogy tvrdí, že všetko spočíva v stabilite tela.

Máte tip? napíšte nám mailom

Georgeovi Hoodovi sa podobný rekord podarilo prekonať ešte v roku 2011, keď vydržal plankovať 1 hodinu a 20 minút. O päť rokov neskôr ho zdolal čínsky policajný dôstojník Mao Weidong, ktorý čas povýšil na 8 hodín a 1 minútu. Hood neváhal a prvenstvo si tento rok zobral späť. K poslednému rekordnému času Weidonga pridal 14 minút, čím vytvoril nový svetový rekord v plankovaní.

Na rekord sa poctivo pripravoval

Aby Hood získal späť svoj svetový rekord, strávil 18 mesiacov školením, ktoré trvalo sedem hodín denne. „Denne robím 700 klikov, 2 000 brušákov v sériách po 100 a 500 drepov,“ pochválil sa Hood. Pre posilnenie hornej časti tela a paží denne dvíha činky, vďaka čomu posilňuje bicepsy. Rád pritom počúva rockovú hudbu, jeho favoritom je kapela Rammstein. Pomáha mu to potlačovať svalovú bolesť pri cvičení a údajne si tak menej všíma aj kožné poranenia na lakťoch, ktoré vzniknú počas cvičenia.

62-ročný muž pokoril svetový rekord, plankoval 8 hodín: Ako je to možné?

Skúste plank aj vy

Mnohí si nedokážu predstaviť, ako je možné, že Hood vydržal celých osem hodín v jednej polohe. Plank je pomerne náročný cvik, ktorý však pôsobí blahodarne nielen na brušné svaly, ale celé telo.

Prečítajte si tiež:
Ak nebudete platiť dane, vezmú vám vodičák, upozorňuje finančná správa

„Je to vynikajúci cvik, pretože všetko spočíva v stabilite,“ uviedol inštruktor jogy Chris Magee. Dodal, že práve tento cvik je kľúčom k aktívnemu a zdravému životnému štýlu.

Obrovským benefitom je predovšetkým posilnenie chrbtice a tela ako celku. Hovorí sa, že posilňovať jadro tela sa vyplatí v akomkoľvek veku. Je to skutočne tak. S pevnými brušnými a chrbtovými svalmi sa vám bude robiť množstvo bežných úkonov prekvapivo jednoducho. Určite sa preto nebojte inšpirovať Hoodom. Na začiatok si, samozrejme, stanovte niekoľko sekúnd, určite nie hodín.

Magee odporúča začať s 30 sekundami denne, ktoré budete postupne navyšovať. Keď každý deň pridáte 10 sekúnd, pokrok uvidíte už čoskoro. Ak zistíte, že počas vami určeného času vydržíte v planku bez akýchkoľvek problémov, posuňte svoju latku vyššie. „Mali by sa vám triasť takmer všetky svaly na tele,“ odpovedal Magee na otázku, ako plankovať správne a efektívne.

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj CNN

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií