fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

7 super efektívnych cvikov z jogy pre krásne prsia

Máte tip? napíšte nám mailom

Mnohé ženy sú nespokojné so svojím tvarom alebo veľkosťou poprsia, vďaka čomu majú pocit neistoty a sú plaché na nosenie určitého oblečenia, najmä keď sa na ne usmievajú krásky v plavkách na stránkach časopisov.

Ukážeme si cviky, ktoré nielen zlepšia tvar pŕs a objem pľúc, ale dokážu, aby sme sa cítili silné a zdravé.

1. Póza bojovník

Virabhadrasana alebo póza bojovník nám nedodáva len pocit vlastnej sily, ale zároveň pomáha rozšíriť náš hrudník a urobiť ho pružným a aktívnym.

V prvom kroku umiestnime nohy naširoko od seba, paralelne vedľa seba. Otočíme pravú nohu doľava o 90 stupňov a pravú nohu otočíme dovnútra. Vydýchneme a ohneme ľavé koleno. Pravá noha by mala zostať rovno. Vytiahneme ramená a dáme ich do jednej línie s plecami (aby tvorili čiaru). Otočíme hlavu doľava a pozrieme sa na zápästie. Opakujeme 7-10krát, potom urobíme to isté s pravou stranou.

poza bojovnik

2. Póza trojuholník

Trikonosana alebo póza trojuholník uvoľňuje a posilňuje náš hrudník, naťahuje chrbát a zlepšuje krvný obeh.

Nohy dáme znova naširoko od seba. Ľavú otočíme o 90 stupňov a pravú o 15 stupňov. Dotkneme sa ľavou rukou ľavého členka (časom budeme môcť dať otvorenú dlaň na zem) a natiahneme pravé rameno smerom nahor tak, aby naše ramená tvorili priamku. Kolená a chrbtica  maj byť rovno. Tvár otočíme hore a pozrieme sa na prsty. Potom opakujeme cvik na druhú stranu.

Prečítajte si tiež:
Dáte si radšej kávu alebo čaj? Tieto nápoje vedia veľa prezradiť o svojich milovníkoch!

poza trojuholnik

3. Póza kobra

Bhujangasana čiže póza kobra pomáha zvýšiť objem pľúc, natiahnuť hrudníkové svaly, posilniť brušné svaly a zlepšiť držanie tela.

Ležíme na bruchu a dýchame zhlboka. Pomaly zdvihneme trup a našu dolnú časť tela necháme na zemi v rovnakom čase. Rovnováhu držíme na rukách a nohách. Zdvihneme hlavu a pozrieme sa hore. Pomaly dýchame a dostaneme sa do počiatočnej polohy. Skúsme zvýšiť čas zostať v pozícii každým opakovaním.

poza kobra

Pokračovanie na ďalšej strane.

4. Póza luk

Dhanurasana alebo luk je vhodná pre všetkých tých, ktorí majú bolesti chrbta. Tento cvik pomáha natiahnuť celý chrbát a krásne vytvaruje naše prsia.

Ležíme na bruchu, vydychujeme, ohneme kolená a pritiahneme ich k hlave. Členky si skúsime držať rukami. Pomaly vydýchneme a znova vytiahneme ruky a nohy  smerom nahor, ako najviac môžeme. Boky a prsia by sa mali zdvihnúť zo zeme a my by sme mali zostať na bruchu. Mali by sme skúsiť vydržať v tejto pozícii 30 sekúnd.

poza luk

5. Póza koleso

Charkasana alebo pozícia koleso pomáha natiahnuť náš hrudník, chrbticu, krk, ruší únavu a lieči bolesti hlavy.

Prečítajte si tiež:
Používanie antibakteriálnych gélov na ruky neobsahujúcich alkohol je zbytočné! A takýchto neužitočných návykov je ešte viac...

Ležíme na chrbte a nohy dáme na šírku ramien, potom ich pritiahneme k zadku. Ruky dáme za hlavu, dlane dolu prstami smerujúcimi k zadku. Vydýchneme a vytiahneme prsia a boky tak vysoko, ako len môžeme. Skúsime vyrovnať ruky úplne. Zostaneme v pozícii 30 sekúnd.

poza koleso

6. Póza stojka na rukách

Salamba Sirsasana čiže stojka na rukách je užitočná pre väzy a svaly na chrbte a hrudníku. Zlepšuje dýchanie a krvný obeh, ale odporúča sa pre skúsených.

Stojíme na kolenách a predlaktia dáme na podlahu. Prsty si spojíme (do tvaru misy) potom dáme vrch hlavy na podložku tak, že na zadnej strane hlavy je „misa“. Pokrčíme kolená, nadýchneme sa a zdvihneme nohy zo zeme.  Narovnáme nohy smerom nahor a zostaneme takto zhruba 30 sekúnd  až do 2 minút, čo závisí od našej zručnosti.

poza stojka na rukach

7. Póza ťava

Ustrasana čiže póza ťava je účinná proti bolesti chrbta. Taktiež zvyšuje objem pľúc  a posilňuje hrudník.

Zostaneme na kolenách a tlačíme chodidlá k sebe. Pomaly sa ohneme dozadu a dáme ruky na päty. Potom preklenieme chrbát a natiahneme svoje rebrá. Hlava by mala byť ťahaná k podlahe. Zostaneme takto 30 sekúnd a vrátime sa k počiatočnej polohe.

poza tava

Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií