fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Aké sú benefity bežkovania pre ľudské zdravie?

Bežkovanie je jedným z najobľúbenejších nordických športov. Každý kto miluje zasnežený terén a zimu, si tento šport už určite vyskúšal. Ak chcete pravidelne bežkovať, potrebujete hlavne dobrú výstroj a kvalitné bežky. V tomto článku sa dočítate aj o prínosoch tohto zimného športu pre ľudské zdravie.

Máte tip? napíšte nám mailom

Ak sa rozhodnete pre pravidelné bežecké lyžovanie, verte, že dáte pozitívne zabrať celému telu! Pohyb totiž vykonávate len vlastnou silou a často bez gravitácie, ktorá vám pomáha napríklad pri klasickom lyžovaní. Bežky vás udržia vo forme a posilnia vašu kondičku. V minulom článku sme vám poradili, ako vybrať bežky, s ktorými sa zľahka prebehnete zasneženou krajinou. Dnes tu máme benefity, ktoré vám obľúbený zimný šport prinesie.

9 benefitov bežeckého lyžovania pre zdravie

Beh na lyžiach jednoznačne patrí k najzdravším zimným aktivitám. Okrem toho, že chráni a neničí vaše kĺby, si vďaka bežkám precvičíte celé telo, podporíte činnosť srdce a skvelo si vyčistíte hlavu. Bežkovať sa teda možete vybrať osamote a trocha si pri tom utriediť myšlienky. Alebo naopak vyberte sa športovať spolu s celou rodinou.

Zhrnuli sme pre vás 9 najväčších prínosov bežkovania pre vaše telo.

  1. Precvičíte celé telo

Bežecké lyžovanie núti pri pohybe zapájať dolnú aj hornú časť tela. Tým pádom nielenže zapájate všetky svaly, ale trénujete aj koordináciu.

Jedným z veľkých rozdielov medzi bežeckým lyžovaním a inými formami aeróbneho cvičenia, napríklad behu a bicyklovania, je používanie rúk a v podstate aj celej vrchnej časti tela.

  1. Spálite kalórie

Keďže dodržiavate určité tempo a frekvenciu tepu máte o zimné kardio vďaka bežkám postarané! Bežkovať na čerstvom vzduchu vydržíte hodiny. Môžete skúsiť aj intervalové bežkovanie, vďaka ktorému sa zapotíte ešte viac.

  1. Zlepšujete kardiovaskulárnu výdrž

Tu sa vraciame k bodu číslo 2. Lyžovanie na bežkách je skvelou aeróbnou činnosťou, počas ktorej rovnomerne namáhate celé telo. Zvýšený srdcový rytmus počas bežkovania posilňuje srdce.

  1. Budujete lepšiu kondičku

O tom snáď nemusíme ani písať. Kardio so zapojením celého tela vedie jedine k lepšej výdrži, kondičke a vitálnosti.

  1. Pracujete na svojej výdrži

Bežecké lyžovanie je v podstate vytrvalostným športom, ktorý budete často praktikovať aj na dlhé vzdialenosti. Verte, či nie, určite tým podporujete svoju výdrž.

  1. Trénujete rovno aj na leto

Čítate správne. Bežky vás jednoducho pripravia aj na váš obľúbený beh rozkvitnou jarnou krajinou. Posilníte svaly, zlepšite kondičku a vybudujete si výdrž, s ktorou zvládnete zabehnúť aj desiatky kilometrov.

  1. Sociálne vzťahy

Bežkovanie je naozaj jednoduché a ideálne pre menšie deti, ale aj starších ľudí. Slnečné dopoludnie na zasnežených lúkach môžete stráviť pokope s celou rodinou či priateľmi.

  1. Zmierňujete stres

Únik z ruchu mesta do lesov alebo okolitých lúk poskytuje doslova terapiu. Pokoj, ktorým sa obklopíte, vám umožní konečne vypnúť. Čerstvý vzduch a zimné slnko vás zasa príjemne osviežia.

  1. Spojenie s prírodou

Tento bod je veľkým prínosom bežkovania, nakoľko šport môžete vykonávať len von, v prírode. A to, že v prírode by sme mali tráviť čo najviac času, už zrejme dávno viete.

Beh na lyžiach si obľúbia všetky vekové kategórie, športoví začiatočníci, ale aj profesionáli, ktorí potrebujú aktívny oddych. Ak si vyberiete dobré bežky a použijete správnu techniku, nemusíte báť ani žiadnych zranení. Bežkovanie je omnoho bezpečnejšie ako ostatné zimné športy.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií