fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Ak jete iba tri krát denne, alebo iba keď máte hlad, podstupujete riziko

Máte tip? napíšte nám mailom

Najhoršia rada, akú Vám niekto môže dať do života je: “jedz len keď si hladný/á”. Pre organizmus to vôbec nie je dobré. Nasledujúce riadky tak venujeme práva rizikám, ktoré za rozhodnutím, jesť iba pri pocite hladu, stoja.

1. Telo potrebuje neustále a často výživy.

Ľudské telo je potrebné byť živené. Dokonca aj keď nepociťujeme hlad, telo už horí po energetických zásobách. Ak nemá telo pravidelný príjem živín a potravy, spomaľujete si tým metabolizmus, nemáte dostatok energie, a taktiež aj náladu. Taktiež si môžete pokaziť Vaše chute. Jesť každé 3 až 4 hodiny je naozaj dobrý spôsob, ako napríklad jesť len vtedy, keď má človek hlad.

2. Jesť tri krát denne je praktické, ale núti Ťa to jesť viac

Ak jete 3 jedlá denne, raňajky, obed a večeru, tak to znie síce veľmi prakticky, ale v praxi máte  medzi raňajkami a obedom 5-6 hodín a ďalších 6 až 7 hodín máte medzi obedom a večerou, čo je veľká záťaž pre organizmus. Od večere až do nasledujúcich raňajok môžete byť 8-12 hodín bez jedla. Tí, ktorí neraňajkujú, musia vydržať bez jedla ešte dlhšie. Takže bodavá bolesť z hladu, ktorú si neuvedomujeme, Vás bude prenasledovať po celý deň.

Prečítajte si tiež:
Japonská spoločnosť zaviedla pravidlo, po ktorom túži každý pracujúci nefajčiar. Prijali by ste také aj na Slovensku?

Stane sa teda to, že človek nesprávne pri jedení postupuje. Človek teda pri režime tri krát denne dlhšiu dobu hladuje, a potom sa preje veľkou porciou jedla. A to je nesprávne.  Môže Vás potom bolieť hlava. Všetko len pre to, že si neviete dobre rozvrhnúť jedenie.

Preto by mal človek jesť viac krát denne, ale v menších dávkach. Mali by sme jesť častejšie a v 3-4 hodinových intervaloch.

hlad

3. Hlad ovplyvňuje Vaše myslenie

Môžeš byť aj najinteligentnejší a najmúdrejší človek na svete, ale keď si raz hladný, potreby Vášho tela zmaria aj tie najlepšie úmysly Vášho mozgu. Kedy ste naposledy išli do potravín, keď ste boli hladný? A držali ste sa svojho nákupného zoznamu, alebo ste začali nakladať do košíka všetko, na čo ste dostali chuť a čo vyzeralo dobre? A zmarilo to Váš veľmi dôkladne pripravovaný zoznam?

Rovnako je to aj vtedy, ak idete do reštaurácie a ste veľmi vyhladovaný. Zrazu všetko na jedálnom lístku vyzerá chutne a Vy si objednávate jedlá, až dokiaľ nie ste poriadne nafúknutý. Fakt je, že rozmýšľate inak keď ste hladný, ako keď ste nasýtený. Z toho vyplýva, že jedenie keď ste hladný, znie ako veľmi dobrý plán. Naopak, vzniká veľké riziko, že keď nie ste hladný, odkladáte jedenie na neskorú hodinu.

Prečítajte si tiež:
Nevysvetliteľná únava počas karantény: Telo je v strese, tvrdí odborníčka

Dôležité veci ako hormóny a neuróny, a tiež veľmi veľa iných vecí, robí hlad veľmi komplikovaným procesom. Preto napriek Vašemu racionálnemu mysleniu hlad často ovplyvňuje Vaše duševné a emocionálne zdravie.

ľudské telo si uvedomuje všetky znaky hladu. Zlá koncentrácia, pocit slabosti, bolesť hlavy, pocit podráždenia, závrat a bolesti v žalúdku. Nič z toho nakoniec nevyzerá dobre. Tak prečo sa dobrovoľne týrame?

Skúste jesť podľa rozvrhu. Trénuj svoje telo tak, aby ste jedla často a v malých porciách, a budeš prekvapený, ako môžeš vyhrať nad hladom a udržať svoje telo dobre fungujúce.

Foto: Pixmac

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií