fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Ako oddialiť spánok v situácii, keď potrebuješ byť hore? Pozri si tieto triky!

Máte tip? napíšte nám mailom

Vieš, ako oddialiť spánok?

Určite si už bol v situácii, kedy sa ti chcelo spať, no musel si byť fit a ani nepomyslieť na to, žeby si zaspal. Možno si práve šoféroval, alebo si musel niečo dôležité dokončiť do práce či do školy. Prečítaj si týchto desať trikov, ktoré ti pomôžu oddialiť spánok a pomôžu ti udržať tvoje oči otvorené. A ak ti to situácia dovolí, určite ich včas vyskúšaj. Pomôžu ti v tvojej ďalšej práci.

Pitie vody

Dehydratácia je často jednou z hlavných príčin, prečo sme ospalí. Ak vieš, že potrebuješ vydržať dlho hore a pracovať, skús behom dňa dodržiavať pitný režim. Ak dostaneš do svojho tela potrebné množstvo tekutín, je veľká pravdepodobnosť, že oddiališ svoju potrebu spánku na nejaký čas. Najlepšie však bude, ak sa vodou aj trošku obleješ. Studená voda ti pomôže zbaviť sa unavených očí. Únava očí môže byť spôsobená napríklad dlhým pozeraním sa do notebooku.

Drinking_glass_fingerprint_FTIR

Získavanie energie zo slnka

Pokiaľ tomu odpovedá počasie, choď si na chvíľu ľahnúť von na deku a vystav svoje telo slnečnému žiareniu. Nie je žiadnym tajomstvom, že slnko dodáva telu a organizmu potrebný vitamín D. Čím väčšiemu svetlu bude tvoje telo vystavené, tým aktívnejší budeš. Vitamín D zvyšuje energiu nášmu organizmu.

Fyzická aktivita

Fyzická aktivita je jedným so spôsobov, ako bojovať s ospalosťou. Počas práci je najlepšie, ak urobíš zopár sed-ľahov alebo drepov. V tvojom tele sa rozpumpuje krv v žilách a dôjde k oddiaľovaniu únavy. Ak ti však prostredie nedovolí cvičiť, pretiahni si aspoň ruky či nohy.

Prečítajte si tiež:
Tragická smrť mladej ženy: Našli ju dobitú pod mostom Apollo

8652397443_164bae8daf_b

Mentálna aktivita

K udržovaní pozornosti prispieva aj mentálna aktivita. Udržuj svoj mozog v strehu čo najviac. Stačí ti, aby si sledoval iných ľudí, načúval im, počúval ich a komunikoval s nimi.Zahájenie konverzácie s kolegom probudí tvoju myseľ. A pokiaľ nemáš zrovna niekoho, kto by sa s tebou pozhováral, pomôcť ti môže aj jednoduché počúvanie muziky. Najvhodnejšie je pritom počúvať rock, hip-hopa podobne.

Vhodná strava

Pokiaľ vieš, že je pred tebou nejaký veľký pracovný výkon a musíš byť fit, snaž sa vyhnúť veľkým a ťažko stráviteľným jedlám. Je známym faktom, že po kalorických jedlách majú ľudia väčšiu tendenciu k spánku. Odporúča sa nejaká ľahšia varianta, akým je napríklad nejaký šalát

26684157162_c1a10f4730_b

Pozor na energetické nápoje!

Mnohí ospalci sa popasujú so spánkom práve vďaka energetickým nápojom. Energetické nápoje skutočne pomáhajú v prekonávaní ospalosti, no iba tej krátkodobej. Ak potrebuješ byť hore dlhšie, neodporúča sa piť energetický nápoj. Môžeš byť po krátkej chvíli od jeho dopitia ešte unavenejší, ako si bol pred jeho užitím.

Chvíle spánku na viac

Ak si pracovne vyťažený, ide na teba obrovská únava a potrebuješ byť znova fit, nič nie je lepšie, ako si dať na 10-15 minút šlofíka. Tvoje telo si na chvíľu odpočinie a bude skoro ako vymenené. Dokáže sa tak lepšie naštartovať na ďalší výkon. Dať si šlofíka je omnoho lepšie, než keď sa snažíš svoju ospalosť nejako prekonať. Ak ti to situácia dovolí, určite si dopraj chvíľku spánku na viac.

Prečítajte si tiež:
GoGo a Pil C odštartovali na Instagrame prvý spor medzi slovenským youtuberom a raperom. Pridala sa i Moma

IMG_5595

Striedaj úlohy

Pokiaľ ide na teba únava pri práci na počítači, skús vyskúšať inú činnosť. Možno ti pomôže na chvíľku triedenie pošty, upratovanie kancelárskeho stola či rovno kancelárie, alebo nejaké ručné vyplňovanie dokumentov. Nová činnosť dokáže lepšie stimulovať tvoju myseľ a prebrať ťa. A o to ti vlastne ide, že?

Studená sprcha

Je naozaj málo vecí, ktoré ťa dokážu lepšie prebrať, ako práve studená sprcha. Ak ti to situácia dovolí, určite si ju dopraj. Budeš pružnejší a akčnejší!

4312830010_74841eea6a_b

Zdravý spánok

Všetky predchádzajúce triky ti umožnia oddialiť spánok a vydržať dlhšie hore. Posledné odporúčanie ťa asi neprekvapí. Najosvedčenejšou technikou, ako vydržať pri boji proti spánku je spánok sám o sebe. Najlepšie sa vyhneš únave práve vtedy, keď si dopraješ kvalitný spánok každý deň. Pri kvlitnom spánku si tvoje telo nielenže odpočinie, ale dokonale sa naštartuje na nasledujúci deň a na ďalšie výzvy a úlohy.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií