fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Prenasleduje vás pásmová choroba? TOTO je 5 tipov, ako poraziť jet lag

Ak sa rozhodnete cestovať lietadlom do vzdialených exotických destinácií, nezabudnite sa na dobrodružstvo pripraviť. Napríklad aj kvôli jet lagu, ktorý vám môže pobyt poriadne znepríjemniť.

A čím dlhší čas v lietadle strávite, tým horšie môžu byť jeho príznaky. Prečo je to tak? Dôvod je jednoduchý. Cestovanie lietadlom cez viacero časových pásiem narúša náš biorytmus. Ako časový posun najlepšie zvládnuť? Ponúkame vám 5 tipov.

Adaptujte sa pred odletom

Ak je to možné, skúste sa na časové pásmo vašej cieľovej destinácie adaptovať už niekoľko dní pred odletom. Posúvajte si čas spánku v závislosti od toho, kam letíte. V prípade, že letíte na východ, choďte spať o niečo skôr, ako ste zvyknutí. Ak letíte na západ, tak neskôr. Rovnako je to aj s jedlom.

Zdroj: unsplash.com

Nastavte sa na dovolenkový čas

Zmeňte si čas na vašich hodinkách na letisku pred odletom na čas, ktorý vás čaká vo vašej cieľovej destinácii. Tento jednoduchý, avšak psychologicky skvelý trik presvedčí vašu myseľ, že váš biorytmus patrí to danej časovej zóny. Rovnako sa už v lietadle skúste prispôsobiť časovej zóne a skúste spať rovnako, ako budete spať v cieli vašej cesty.

Hydratujte sa

Množstvo ľudí pri dlhých letoch siaha po alkohole s cieľom zjednodušiť a skrátiť si let. To je však chyba. Alkohol narúša spánok človeka, ako aj dehydruje naše telo. Počas letu teda pite dostatok tekutín. Dehydratácia je jedným z nepríjemných príznakov jet lagu spôsobená suchým vzduchom, ktoré je lietadle, ako aj iným tlakom, na aký sme zvyknutí.

Stavte na melatonín

Hormón melatonín úzko súvisí s naším biorytmom a ovplyvňuje náš spánok. Počas posledných rokov prebiehalo niekoľko štúdií, ktoré pozorovali účinok melatonínu pri osobách trpiacich jet lagom. 6 z 8 osôb uvádzali, že vďaka užívaniu melatonínu sa príznaky jet lagu zmiernili, v niektorých prípadoch úplne zmizli. Melatonín je výživový doplnok, ktorý je možné si zakúpiť, avšak o jeho užívaní je potrebné sa poradiť s lekárom. Nadmerné množstvo melatonínu môže spôsobiť problémy s reprodukčným systémom, ako aj so spánkom.

Hýbte sa

Počas letu sa niekoľkokrát prejdite chodbičkou lietadla. Po prílete do cieľovej destinácie sa vyberte na prechádzku. Endorfíny vás nabudia a vy nebudete unavení.

…alebo si môžete spraviť dovolenku na Slovensku.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií

"