Alza v reklame klame a zavádza. Rozhodla o tom Rada pre reklamu
Reklama jedného z najväčších internetových eshopov, Alza.sk, svojím programom „Garancia najlepšej ceny“ podľa Radý pre reklamu (RPR) svojich zákazníkov klame a musí sa ho vzdať.
E-shop, ktorého maskotom je zelený mimozemšťan, si poriadne zavaril. Mnohí z vás určite zachytili rôzne reklamy či pútače s garanciou najlepšej ceny. V celom tomto programe ide o to, že ak nájdete lepšiu cenu u niektorého z konkurentov, Alza.sk vám prerobí cenovú ponuku. Podľa sloganu „Garancia najlepšej ceny“ by vám mala poskytnúť teda nižšiu ako konkurencia. Podrobným skúmaním sa však prišlo na to, že to nemusí byť pravda.
Celé to odštartovala sťažnosť jedného zo zákazníkov. Ten našiel produkt, o ktorý mal záujem, lacnejšie u iného výrobcu. Rozhodol sa preto pomocou na to určeného formuláru kontaktovať spoločnosť. Súčasťou správy musí byť vždy funkčný odkaz na e-shop, kde ste lacnejší produkt našli, s tým, že stránky, ktoré ceny iba porovnávajú (napr. Heureka.sk), nebudú akceptované. Zľavu nedostal, a tak sa obrátil na kompetentné úrady.
Chyták v podmienkach obchodu Alza.sk
Komisia však pri riešení tohto konkrétneho prípadu zistila, že podmienky uplatnenia zľavy nekorešpondujú s uvedeným sloganom, a tak spoločnosť vyzýva k zmene alebo úprave posúdenej reklamy či k zamedzeniu jej ďalšieho šírenia.
Alza pri programe okrem iného totiž spomína „Urobíme maximum, aby sme vám ponúkli cenu, s ktorou budete spokojní,“ a v podmienkach napríklad: „Po odoslaní formulára náš špecialista posúdi, či dokážeme ponúknuť požadovanú cenu, prípadne ponúkne najväčšiu možnú zľavu.“ Alebo: „Garanciou najlepšej ceny sa rozumie predovšetkým celková hodnota kvalitného tovaru z oficiálnej distribúcie, služieb a zákazníckej podpory, ktorú pre našich zákazníkov predstavuje nákup na Alza.sk. Najlepšia cena teda nemusí vždy znamenať cenu najnižšiu.“
Celé vyhlásenie komisie Rady pre reklamu môžete nájsť na oficiálnej stránke.
Zdroj: dsl.sk