Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Armáda Dominiky Mirgovej prešla našimi rukami a ušami #Recenzia albumu

Armáda v zbroji za mnou tu stojí, dve biele čiary máme na tvári…

Konečne je to tu! Dominika Mirgová vydala svoj v poradí tretí album, ktorý nesie názov Armáda. Na tento album fanúšikovia čakali už od minulého roka, kedy ho speváčka avizovala, no kvôli materským povinnostiam ho odložila až na február 2016. Oficiálne sa album na stránky e-shopov a pulty obchodov dostane až v pondelok, no my sme si ho kúpili v predpredaji, a tak si môžte prečítať recenziu naň už teraz.

Album Armáda pozostáva z 12 skladieb – 5 „starších“ a 7 úplne nových, ktoré doposiaľ neboli zverejňované celé, maximálne len časť pesničky ako ukážka. Album otvára skladba Armáda, ktorá začína introm (btw – podobnú formu intra mal na svojom prvom albume Exoterika aj Miro Jaroš), ďalej sa striedajú nové skladby s tými, ktoré už poznáme. Dominika si strihla pesničky aj s Elpem, Pavlom Calltom a Robertom Burianom, čo albumu dodalo ten správny šmrnc.

V skladbách Dominika opisuje svoju kariéru, život pred Talizmanom a život s ním, do väčšiny skladieb sa snažila vložiť vysvetlenie, že napriek tomu, že je mama, svojmu synovi venuje dostatok času a dokáže stíhať aj malého Peťka aj svoju armádu fanúšikov.

Album Armáda

Ako už tradične, aj toto Dominikino dielo vyšlo vo vydavateľstve Galgan Music. Pod produkciu albumu sa opäť podpísali jej dvorní producenti – Miro Jaroš a Randy Gnepa, no aj ona sama. Po hudobnej stránke je album perfektne premyslený odpredu – odzadu. Hudba je naozaj skvelá, rýchlo sa vám dostane do uší a naozaj sa nemusíte báť, že by ste neskôr kúpu albumu ľutovali, pretože každý si v ňom nájde to svoje. Texty majú myšlienku, čo je Dominikiným poznávacím znamením, a nie sú to len nejaké plytké slová bez zmyslu. Skladby sú príjemné, moderné a odvážne zároveň. Priam sršia emóciami a už po jednom prehratí albumu ho budete chcieť počuť znova, pretože skladby sú veľmi chytľavé.

Ešte prejdem k skladbe Pódium, ktorá sa čoskoro dočká klipu, na ktorý speváčka pred niekoľkými dňami upozornila na oficiálnej stránke. Skladba je nádherná, no veľmi ma prekvapilo hovorené slovo na jej konci. K nemu len toľko, že radšej byť Dominikou, ktorá ide hore, ako mať 16 a byť kráľovná… „Stretla som sa s ňou na koncerte, povedala, že sa jej veľmi páči moja tvorba, páčia sa jej moje skladby a že by chcela byť ako ja. O pár rokov si ma vzala do huby, asi si myslela, že po mojom chrbte pôjde hore. Je za tým Ego…“

Armáda

Obálka a dizajn albumu

Celý album pôsobí veľmi odvážne. Na obálke je, samozrejme, Dominika s dvoma bielymi čiarami na tvári, krúžkom v nose a bielymi perami. Obálku albumu zdobí ružové písmo, ktoré z neho „vychádza navrch“. K písmu by som dodala len toľko, že rovnaký font písma si v roku 2015 zvolila aj kráľovná popu, Madonna, na všetkých verziách svojho albumu Rebel Heart. Vnútri albumu nájdete booklet s fotkami  a zadná strana je vyskladaná miniatúrami fotiek Dominizérov s dvoma bielymi pásikmi na tvári. Sú tam aj fotky Dominiky s malým Peťkom, Dominikinho manžela, rodičov, manažéra, producenta a fanúšikov. Na zadnej strane albumu je vypísaný zoznam skladieb. Obal je veľmi pekný, no jediné, čo sa mne osobne na ňom nepáči je práve odvážna titulná fotka. Napriek tomu, že Dominika je mama a speváčka v jednom, viac by sa mi na obálke páčila bez krúžku v nose a s prirodzenejším rúžom na perách…

Aké je teda moje celkové hodnotenie Armády?

Fantastický album vo fantastickom prevedení, nádherné texty a pozitívna energia. Obálka albumu je trocha viac odvážnejšia, ale inak sa Dominike podarilo skvelé dielo, z ktorého sú fanúšikovia nadšení. Dominika, ďakujem za hudbu, ktorú robíš!

Ukážky skladieb z albumu Armáda

Zdroj: youtube.com