fbpx
Financovanie s Bitcoinom: Prečo s ním chceme obchodovať, keď máme zlato v podobe ropy?

Financovanie s Bitcoinom: Prečo s ním chceme obchodovať, keď máme zlato v podobe ropy?

Kedysi sme sa hnali za zlatom, dnes za Bitcoinom. Pozrite sa na dôvod, prečo mnoho ľudí láka digitálne platidlo.

V súčasnosti sa stretávame s množstvom kryptomien. Najznámejšou je Bitcoin a funguje na princípe matematickej hádanky, čo v každom smere poráža bežné bankové prevody. Pôsobenie kryptomien je na svete oveľa väčšie a aktívnejšie ako samotné bankovníctvo. Obchodovanie s kryptomenami je ale previazané s prírodou.

Príkladom je ropa. V roku 2015 a 2016 bola cena ropy nižšia až o 70 %. Hoci ide o surovinu, ktorú môžeme chytiť, obchodovať s ňou je možné len cez vyplnenie potrebných zmlúv a formulárov – rovnako ako s Bitcoinom.

Pozrime sa na veľmoc, akou je Čína, ktorá si zo 60 % vytvára energiu práve z uhlia. Väčšinový záujem ľudí, ako zbohatnúť, sa ale sústreďuje práve na získavanie ropy. Zrovna jej využívanie podporujú mnohé medzinárodné organizácie. V súvislosti s potrebnými zložkami pre budúcnosť sa ochrancovia životného prostredia zhodli na tom, že ropa nie je pre svet až tak podstatná, pretože momentálne znečisťuje autá.

Mnoho ľudí preto radšej pri myšlienke získania veľkého bohatstva vsadí na kúpu Bitcoinu, čo potvrdzujú aj údaje z roku 2017. Práve v tomto roku bola fráza „ako si kúpiť Bitcoin” tretia najvyhľadávanejšia na Googli. Avšak Medzinárodná agentúra zaoberajúca sa energiami uviedla, že záujem o ropu bude narastať až do roku 2040. Niekoľko finančných znalcov uviedlo, že Bitcoin je pre tento svet nepotrebný. I keď toto tvrdenie nie je až tak pravdivé, nanešťastie v bežnom živote je jeho využitie úplne nerealistické.

Zdroj: The Guardian, Youtube

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Známy obchodný reťazec sa rozhodol vo veľkom bojovať proti plastom. Zmeny chce stihnúť už do budúceho roka
Google+ Linkedin
Žaneta Kováčiková

I keď študujem Marketingovú komunikáciu, už od začiatku ma to vďaka predmetu onlinovej žurnalistiky, lákalo písať články. Zameriavam sa na oblasť lifestylových článkov. V minulosti som pracovala v marketingovej agentúre ako social media pracovník a copywriter.