Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Zvýši libido aj potenciu! 6 dôvodov, prečo by ste mali pravidelne jesť červenú šošovicu

Červená šošovica. Potravina, vďaka ktorej schudnete, dodáte telu potrebnú dávku vitamínov a môžete ňou nahradiť aj mäso. Pozrite sa spolu s nami na túto kráľovnú strukovín, ktorá by rozhodne nemala chýbať vo vašej kuchyni.

Pokračovanie pod reklamou
Červena šošovica a jej účinky pre zdravie - klocher.sk
Zdroj: Instagram

Strukovina červenej farby v sebe ukrýva veľkú zásobu rastlinných bielkovín, vitamínov, minerálov a vlákniny. Veľmi rýchlo sa pripravuje a použiť ju môžete do polievok, omáčok aj ako súčasť hlavného jedla.

História červenej šošovice

Červená šošovica pochádza zo strednej Ázie, kde ju konzumovali už v praveku. Je jednou z prvých potravín, ktoré naši dávni predkovia sadili a pestovali. Jej história dokonca siaha až do obdobia 8 000 rokov dozadu, kedy semená objavili archeológovia pri výskumných vykopávkach na Blízkom východe.

Prečo ju konzumovať?

1. Neobsahuje takmer žiadne tuky

Prečítajte si tiež:
Ako schudnúť? Tipy a rady od slovenských a českých poradcov výživy

Jedna šálka uvarenej červenej šošovice obsahuje 230 kalórií, pričom celkový obsah tuku je približne len 7 kalórií. Množstvo nasýtených tukov je pri tomto množstve len  0,1 gramu, čo je menej, ako 1% odporúčaného limitu pre zdravých dospelých. Okrem toho, že červená šošovica neobsahuje takmer žiadne tuky, neobsahuje ani cholesterol.

https://www.instagram.com/p/BkcaLgnAo5O/?igshid=3j9wps81vlc7

2. Skvelý zdroj vlákniny

Jedna šálka varenej červenej šošovice obsahuje približne 40 gramov sacharidov a 15 gramov vlákniny, čo je až 44% odporúčaného denného príjmu vlákniny pre muža a 53% dennej potreby pre ženy. Vďaka tomu napomáha červená šošovica znižovať riziko mozgovej príhody, srdcovocievnych ochorení, cukrovky a porúch trávenia.

3. Vysoký obsah bielkovín

Šošovica sa právom označuje za kráľovnú strukovín. Toto pomenovanie získala aj vďaka tomu, že obsahuje omnoho viac bielkovín ako väčšina strukovín. V jednej šálke uvarenej šošovice nájdeme 17,8 gramov bielkovín, čo predstavuje takmer 32 percent dennej potreby mužov a 38 percent dennej potreby žien.

Prečítajte si tiež:
Fajčenie e-cigariet zabíja! V New Yorku aj Michigane vapovanie už ZAKÁZALI

4. Obsah vitamínov B

Červená šošovica je skvelým zdrojom vitamínov B, vrátane vitamínu B-6, tiamínu a kyseliny pantoténovej. Okrem toho má vysoký obsah folátu, ktorý je známy aj ako vitamín B-9. V jednej šálke nájdeme až 358 mikrogramov. Dospelí majú prijať denne 400 mikrogramov folátu a teda, konzumácia tohto objemu spĺňa takmer 90% tejto požiadavky. Folát je látka dôležitá na syntetizáciu červených krviniek a DNA a na podporu energetického metabolizmu.

5. Skvelý zdroj železa

V jednej šálke varenej červenej šošovice nájdeme až 6,6 miligramu železa. Pre porovnanie, pre mužov je odporúčaná denná dávka 8 miligramov, pre ženy 18 miligramov.

Zdroj: Instagram @brightappetie

6. Zdroj minerálov a antioxidantov

Červená šošovica je tiež skvelým zdrojom vápnika, horčíka, draslíka, zinku, mede a selénu. Okrem nich tiež obsahuje aj množstvo antioxidantov, ako napríklad antokyanín, ktorý napomáha pri ničení voľných radikálov.

Pokračovanie pod reklamou
Prečítajte si tiež:
Výskum, ktorý rodičov nepoteší: Čo hrozí predčasne narodeným deťom počas života?

Iné

Červená šošovica pôsobí odvodňujúco, vďaka čomu pomáha pri problémoch s obličkami a močovým mechúrom. Stimuluje produkciu hormónov, má omladzujúce účinky na väzivové tkanivo, aktivizuje libido a potenciu.

Navyše je ľahšie stráviteľná, nenafukuje a preto sa doporučuje zaradiť ju do jedálnička najmä tehotným ženám, matkám, ktoré koja aj malým deťom od 6 mesiacov.

 

reklama

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií