fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Zvýši libido aj potenciu! 6 dôvodov, prečo by ste mali pravidelne jesť červenú šošovicu

Červená šošovica. Potravina, vďaka ktorej schudnete, dodáte telu potrebnú dávku vitamínov a môžete ňou nahradiť aj mäso. Pozrite sa spolu s nami na túto kráľovnú strukovín, ktorá by rozhodne nemala chýbať vo vašej kuchyni.

Červena šošovica a jej účinky pre zdravie - klocher.sk
Zdroj: Instagram

Strukovina červenej farby v sebe ukrýva veľkú zásobu rastlinných bielkovín, vitamínov, minerálov a vlákniny. Veľmi rýchlo sa pripravuje a použiť ju môžete do polievok, omáčok aj ako súčasť hlavného jedla.

História červenej šošovice

Červená šošovica pochádza zo strednej Ázie, kde ju konzumovali už v praveku. Je jednou z prvých potravín, ktoré naši dávni predkovia sadili a pestovali. Jej história dokonca siaha až do obdobia 8 000 rokov dozadu, kedy semená objavili archeológovia pri výskumných vykopávkach na Blízkom východe.

Prečo ju konzumovať?

1. Neobsahuje takmer žiadne tuky

Jedna šálka uvarenej červenej šošovice obsahuje 230 kalórií, pričom celkový obsah tuku je približne len 7 kalórií. Množstvo nasýtených tukov je pri tomto množstve len  0,1 gramu, čo je menej, ako 1% odporúčaného limitu pre zdravých dospelých. Okrem toho, že červená šošovica neobsahuje takmer žiadne tuky, neobsahuje ani cholesterol.

https://www.instagram.com/p/BkcaLgnAo5O/?igshid=3j9wps81vlc7

2. Skvelý zdroj vlákniny

Jedna šálka varenej červenej šošovice obsahuje približne 40 gramov sacharidov a 15 gramov vlákniny, čo je až 44% odporúčaného denného príjmu vlákniny pre muža a 53% dennej potreby pre ženy. Vďaka tomu napomáha červená šošovica znižovať riziko mozgovej príhody, srdcovocievnych ochorení, cukrovky a porúch trávenia.

3. Vysoký obsah bielkovín

Šošovica sa právom označuje za kráľovnú strukovín. Toto pomenovanie získala aj vďaka tomu, že obsahuje omnoho viac bielkovín ako väčšina strukovín. V jednej šálke uvarenej šošovice nájdeme 17,8 gramov bielkovín, čo predstavuje takmer 32 percent dennej potreby mužov a 38 percent dennej potreby žien.

4. Obsah vitamínov B

Červená šošovica je skvelým zdrojom vitamínov B, vrátane vitamínu B-6, tiamínu a kyseliny pantoténovej. Okrem toho má vysoký obsah folátu, ktorý je známy aj ako vitamín B-9. V jednej šálke nájdeme až 358 mikrogramov. Dospelí majú prijať denne 400 mikrogramov folátu a teda, konzumácia tohto objemu spĺňa takmer 90% tejto požiadavky. Folát je látka dôležitá na syntetizáciu červených krviniek a DNA a na podporu energetického metabolizmu.

5. Skvelý zdroj železa

V jednej šálke varenej červenej šošovice nájdeme až 6,6 miligramu železa. Pre porovnanie, pre mužov je odporúčaná denná dávka 8 miligramov, pre ženy 18 miligramov.

Zdroj: Instagram @brightappetie

6. Zdroj minerálov a antioxidantov

Červená šošovica je tiež skvelým zdrojom vápnika, horčíka, draslíka, zinku, mede a selénu. Okrem nich tiež obsahuje aj množstvo antioxidantov, ako napríklad antokyanín, ktorý napomáha pri ničení voľných radikálov.

Iné

Červená šošovica pôsobí odvodňujúco, vďaka čomu pomáha pri problémoch s obličkami a močovým mechúrom. Stimuluje produkciu hormónov, má omladzujúce účinky na väzivové tkanivo, aktivizuje libido a potenciu.

Navyše je ľahšie stráviteľná, nenafukuje a preto sa doporučuje zaradiť ju do jedálnička najmä tehotným ženám, matkám, ktoré koja aj malým deťom od 6 mesiacov.

 

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií