fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Schudnite s červeným vínom! Vedeli ste, že tento nápoj je naozajstný všeliek?

Červené víno je neodmysliteľnou súčasťou osláv, piknikov či romantických večerov vo dvojici. Ak ste si doteraz mysleli, že nemá nič spoločné so zdravým životným štýlom, mýlili ste sa. Víno má totiž najmenej kalórií a naopak, veľa zdravotných benefitov. Ak ho, samozrejme, konzumujete v primeranom množstve. Milujete ho aj vy?

Hlavnou zložkou vína je voda. Okrem nej vo víne nájdeme i etanol, fruktózu, glukózu, enzýmy, vitamíny C, B1, B2, B6, resveratrol, ako aj ďalšie polyfenoly a minerálne látky – najmä vápnik, meď, mangán, horčík, draslík, chróm či kremík a zinok. Obsah alkoholu v červenom víne sa pritom pohybuje v rozmedzí 12 – 15 %. 

Koľko má kalórií?

Gram čistého alkoholu obsahuje približne 7 kcal (30 kJ), čo je len o dve kcal menej ako gram tuku, nie je však telom spracovávaný zďaleka tak efektívne. V prípade vína je kalorická hodnota mnohokrát navýšená ešte zvyškovým cukrom a prítomnosťou organických kyselín. Napriek tomu môže mať niektoré sladké víno menej kalórií ako víno suché, platí to o štýle rizlingov z Mosely vďaka ich nízkemu alkoholu. Informuje style.hnonline.sk

Zdroj: pexels.com

Ak si na vínku pochutnávate každý deň a aj pred spaním, robíte dobre. Už niekoľko štúdií skúmalo, ako nám môže pomôcť jeho konzumácia s úbytkom hmotnosti. Ukázalo sa, že skutočne pomáha. Štúdia zrealizovaná na Harvard University sledovala skupinu 20 000 žien po dobu 13 rokov a preukázala, že ženy, ktoré pili dva poháre vína každý deň, boli menej obézne.

Navyše odborný časopis The Journal of Nutritional Biochemistry tiež zverejnil výskum na myšiach. Ich stravu doplnili vedci o hroznové výťažky. Výsledok? Bolo im namerané menej tuku a taktiež nižšia hladina cukru v krvi. Zistilo sa, že kyseliny v hrozne sú zodpovedné za spomalenie a oddialenie rastu tukových buniek.

A to nie je všetko!

Pozitívne účinky červeného vína:

  • tlmí zápaly,
  • má antibakteriálne a antivírusové účinky – pre vysoký obsah flavonoidov (antioxidanty),
  • chráni pred depresiami, ochoreniami srdca,
  • reguluje krvný tlak a hladinu cholesterolu,
  • je prevenciou osteoporózy a trombózy,
  • pôsobí proti niektorým druhom vírusových ochorení, vrátane herpesu,
  • významne reguluje tvorbu jedovatých plynov v žalúdku, aby sa nevstrebávali do krvi,
  • tlmí hnačku,
  • urýchľuje tvorbu červených krviniek,
  • regeneruje unavené oči,
  • posilňuje nervovú sústavu.

Nezabúdajte, že iba primeraná konzumácia vína je telu prospešná. Čo to znamená? Za primeranú konzumáciu červeného vína sú v krajinách Európy a Amerike považované tieto množstvá:

  • pre ženy: 1 – 1,5 pohárika denne,
  • pre mužov: 1 – 2 poháriky denne.

Portál style.hnonline.sk v tejto súvislosti píše, že najčastejšie sa hovorí o približne 3 – 4 dcl pre mužov a 2 dcl pre ženu na večeru, alebo ešte lepšie po nej; toto množstvo však najčastejšie skončí klasickou „sedmičkou” rozdelenou medzi dve osoby.

Zdroj: pexels.com

Slovenskypacient.sk dokonca radí, že rituál pitia vína si musíte vedieť vychutnať:

  • Neotvárajte si fľašu kvalitného červeného vína ihneď po príchode domov, aby ste zahnali smäd. Na to je lepšia voda.
  • Na mieste, kde sa teplota vzduchu pohybuje okolo 16 stupňov Celzia, by malo červené víno ležať 2 dni.
  • Víno si otvorte ideálne hodinu pred plánovanou konzumáciou.
  • Odborníci odporúčajú s fľaškou príliš netriasť, aby sedimenty zostali na dne.
  • Poháre na červené víno sú širšie, pretože víno v nich ľahšie rozvinie svoju chuť a arómu.
  • Nalejte víno približne do dvoch tretín pohára a bezpečne ním zakrúžte. Užite si jeho iskrivú farbu a vôňu.
  • Víno neohrievajte teplom svojej ruky, pohárik držte zásadne za stopku. V opačnom prípade utrpíte spoločenské faux pas.

K vínu sa najlepšie hodia syry, krekry, chipsy, oriešky, sušené ovocie, olivy, čokoláda. Čo obľubujete vy?

https://www.instagram.com/p/B0BQy4KJJR6/

Zdroj: slovenskypacient.sk, style.hnonline.sk

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií