Chcete v práci pôsobiť profesionálne? Vyvarujte sa týchto zlozvykov
Niektorým (zlo)zvykom je dobré sa v práci vyhnúť…
Ak chcete v práci zapôsobiť na šéfa alebo kolegov, nemusíte robiť iba veľké veci, ktorými ich ohúrite. Veľa o vás napovie aj gestikulácia či reč tela. Preto by ste sa mali radšej vyhnúť niektorým (zlo)zvykom, ktoré si možno ani neuvedomujete, no robíte ich. Čomu sa teda vyvarovať?
Pozícia figového listu
Túto pozíciu si môžeme častejšie všimnúť u mužov najmä v momente čakania, či rozhovoru. Prekrývať si však rozkrok rukami je absolútne nevhodné a omnoho lepšie pôsobí, ak držíme ruku voľne pozdĺž tela a pri dialógu nimi mierne gestikulujeme.
Prekrúcanie očami
Každý z nás občas prekrúca očami, treba však vedieť rozlíšiť, kedy je to ešte prijateľné a kedy už nie. Používať toto gesto v práci ale určite vhodné nie je.
Ruky za chrbtom
Experti skúmajúci reč tela tvrdia, že ak si schovávame ruky za chrbtom, pôsobíme dojmom, že niečo ukrývame či tajíme. To je dôvodom, že na iných môžeme v takejto pozícii nie príliš dôveryhodne.
Hrbenie sa
Viaceré výskumy preukázali, že keď sa človek vystrie, nielenže sa cíti viac sebavedomo, ale i tak pôsobí. Nielen hrbenie sa je nevhodné, ale taktiež až opieranie sa o stôl, stenu či stoličku.
Časté pozeranie na hodinky
Prílišné kontrolovanie času na vašich hodinkách či smartfóne taktiež pôsobí nevhodne. Vyzerá to totiž tak, že konverzácia vám je nepríjemná alebo vás nudí.
Nevhodné nasmerovanie tela
Počas konverzácie nevhodne vyzerá aj to, keď máme telo mierne otočené od človeka, s ktorým sa rozprávame. Pôsobí to totiž dojmom, že o daný rozhovor vôbec nemáme záujem.
Príliš uvoľnené sedenie
Keď sa v pohodlí domova „rozvalíte“ v kresle či na gauči, je to v poriadku. V práci by ste sa mali ale takémuto uvoľnenému sedeniu vyhnúť, pretože môžete pôsobiť znudene.
Nerešpektovanie osobného priestoru
Každý človek má svoj osobný priestor, ktorý ak prekročíme, je mu to nepríjemné. Preto by sme sa nemali k človeku, s ktorým vedieme konverzáciu, prílišne približovať. To, že ste príliš blízko si môžete všimnúť napríklad tým, že sa dotyčný či dotyčná pomaly a nenápadne odťahujú.
Príliš tiché správanie
Keď na svoje pracovisko vstupujete príliš po tichu, kolegovia si to môžu vysvetliť ako aroganciu a zlé vychovanie. Preto by ste mali do kancelárie vstupovať s pozdravom a úsmevom na perách.
Vyhýbanie sa kolegom
Každý človek je najmä v novom zamestnaní trocha plachý, netreba sa však od kolegov strániť, pretože to vzbudzuje dojem, že nie ste priateľský a neradi si budujete vzťahy. Preto vykročte zo svojej komfortnej zóny a zblížte sa s nimi (nezabúdajte však rešpektovať ich osobný priestor).
Zdroj: BrightSide