fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Chrápete vy alebo váš partner? Vyskúšajte týchto 10 spôsobov, ako to zastaviť

Máte tip? napíšte nám mailom

Chrápanie vie poriadne potrápiť, a tak by ste tento problém nemali v žiadnom prípade podceňovať. V Spojených štátoch a Veľkej Británii je chrápanie považované za tretiu najčastejšiu príčinu rozvodu.

Zahraničná stránka BrightSide.me zozbierala 10 tipov, ako sa môžete pokúsiť tento problém prekonať.

1. Spite na jednej strane

Určite ste už počuli o tom, že väčšina ľudí chrápe práve vtedy, keď spí na chrbte. Je to preto, lebo práve vtedy zapadá váš jazyk na vrchné podnebie, čo trochu bráni dýchaniu, a tak vydávate tieto zvuky. Pomôcť vám môže spanie na boku, počas ktorého by ste nemali chrápať.

chrapanie

2. Snažte sa zhodiť nejaké to kilečko

Obézni ľudia majú s chrápaním väčší problém ako ostatní. Je to preto, lebo ich pľúca a krk blokujú prísun vzduchu, čo spôsobuje chrápanie.

3. Pred spaním si vždy vysmrkajte nos

Vieme, že chrápanie spôsobuje dýchanie ústami. Aj preto by ste mali vyskúšať dýchanie nosom. Nezabudnite si ho však pred spaním poriadne vysmrkať, prípadne použite nosový sprej na vyčistenie dýchacích ciest a možno sa vám aj vďaka takémuto malého triku zlepší dýchanie, a tak aj spánok.

Prečítajte si tiež:
Zopár zaujímavých dôvodov, prečo niektorí úspešní ľudia nosia každý deň rovnaké oblečenie

4. Počuli ste už o prúžku cez nos?

Ak ste skúsili dýchanie cez nos a stále vám to nejde, vyskúšajte si dať cez nos prúžok, ktorý otvára dýchacie cesty. Aj vďaka tomuto prúžku sa vám bude v noci lepšie dýchať v noci.

5. Zameraj sa na poriadok vo svojom dome

Jednou z hlavných príčin chrápania sú práve alergie. Aj preto je veľmi dôležité udržiavať čistotu vo svojom dome a najmä v spálni. Dbajte na čistotu záclon a obliečok.

Pokračovanie na ďalšej strane

Chrápanie vie poriadne potrápiť, a tak by ste tento problém nemali v žiadnom prípade podceňovať. V Spojených štátoch a Veľkej Británii je chrápanie považované za tretiu najčastejšiu príčinu rozvodu.

Zahraničná stránka BrightSide.me zozbierala 10 tipov, ako sa môžete pokúsiť tento problém prekonať.

6. Ak nič nepomáha, používajte štuple do uší

Ak sa vám alebo vášmu partnerovi nedarí bojovať proti chrápaniu, začnite používať štuple do uší, vďaka ktorým sa zaručene vyspíte. Nepoužívajte ich ale stále, pretože aj vaše uši si potrebujú oddýchnuť.

7. Vyskúšali ste už nejaký prírodný prostriedok?

Boj s chrápaním môžete vyhrať aj vďaka prírodným prostriedkom, ako napr. vďaka žihľave. Vyskúšajte si spraviť bylinkový nápoj zo šálky sušených listov žihľavy, ktorý zalejte dvoma šálkami vriacej vody a po dobu 10-15 minút ho nechajte vyluhovať. Odporúča sa aj kloktať s mätovým čajom pred spaním.

Prečítajte si tiež:
Pamätáš si Nastenku z rozprávky Mrázik? Z niekdajšej krásky je dnes dôchodkyňa, ktorú stojí za to vidieť

8. Skontrolujte svoj zdravotný stav

Chrápanie môžu spôsobovať aj chronické zápaly dutín, cysty alebo iné zdravotné problémy. Aj preto by ste pri redukcií tohto problému mali rozmýšľať nad zdravotnou prehliadkou.

chrapanie1

9. Sledujte svoj jedálniček

Darmo, stále platí: „Si to, čo ješ.“ Podobne je tomu aj v tomto prípade, pretože tvoje stravovacie návyky ovplyvňujú tvoje zvyky. V boji proti chrápaniu ti zaručene pomôže vyhnúť sa ťažkým jedlám a alkoholu pred spaním.

10. Ak nič nepomáha, spi v druhej miestnosti

Ak vám žiadna z týchto rád alebo nejakých iných konzultácií nepomohli, tak vyskúšajte spánok v oddelených izbách. Vďaka nemu sa dobre vyspíte vy i váš partner, a tak sa možno tomu vyhnete jednému z najčastejších problémov rozvodu.

Veríme, že vám nasledujúce tipy pomôžu prekonať tento problém.

Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií