fbpx
Čínska kampaň pripravila Dolce&Gabbana o viac ako 500 miliónov dolárov

Čínska kampaň pripravila Dolce&Gabbana o viac ako 500 miliónov dolárov

Dolce&Gabbana vytvorila kampaň, ktorú Čína odsúdila, “zaváňa” totiž rasizmom. Strata pre taliansku značku sa vyšplhá na viac ako 500 miliónov dolárov. Predajcovia luxusného oblečenia vyraďujú značku zo svojho portfólia.

 

To, že niektoré kampane sa môžu zmeniť na hotové peklo, už vie aj taliansky módny dom Dolce&Gabbana. Ako súčasť pripravovanej prehliadky v Šanghaji sa totiž značka rozhodla natočiť video, v ktorom má žena, modelka Zue Ye, problém jesť tradičné talianske jedlá, ako napríklad pizzu, čínskymi paličkami.

Dotknutá modelka

Talianska značka Dolce&Gabbana čelí obvineniu z rasizmu. Táto kampaň takmer zničila nielen samotnú značku, ale poškvrnila aj povesť modelky Zue Ye. Modelka v svojom príspevku na Instagrame uviedla, že sa cíti “vinná a zahanbená”, ale žiada o pochopenie.

Odvtedy sa názory čínskych sociálnych médií na Zuo rozdelili. Zatiaľ čo niektorí ju vnímajú ako obeť talianskej značky a sympatizujú s jej skúsenosťami, niektorí z nich zostávajú kritickí, hovoriac, že je vinná. Iní zase poukazujú na problém s bezmocnosťou modelov v priemysle, kde často robia veci, ktoré nemusia nevyhnutne robiť.

Zrušenie spolupráce

Podľa denníka New York Times musela značka zrušiť prehliadku hneď po tom, čo sa na verejnosť okrem videa dostali aj ofenzívne komentáre voči obyvateľom Číny. Ako odpoveď na vzniknutý škandál sa mnohí predajcovia luxusného oblečenia rozhodli vyradiť značku Dolce & Gabbana zo svojho portfólia.

Čínska kampaň pripravila Dolce&Gabbana o viac ako 500 miliónov dolárov
Zdroj: buisnessinsider.com

Viac ako pol miliardová strata

Majitelia značky sa už za svoje video stihli verejne ospravedlniť a situáciu okolo ofenzívnych komentárov vysvetliť tým, že ich účty na Instagrame boli napadnuté hekermi. Predpokladaná strata pre samotnú značku za rok 2018 sa odhaduje na vyše 500 miliónov dolárov.

Zdroj: bbc.com 

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Prsiami obdarená modelka sa prešla New Yorkom hore bez. Akú kampaň tým chcela podporiť?
Google+ Linkedin

Redaktorka magazínu Klocher – študuje masmediálnu komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Pravidelne píše pre magazín o zdravom životnom štýle Fitshaker. Jej články nájdete aj na Refresher Blogu či na portály Cvičte.sk. Vytvorila blog Ženuškáreň a vydala knihu Tvoja kniha do kabelky. Spolupodieľala sa na bestselleroch Z fitka do kuchyne, Fitness diár a Fitness kalendár.