fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Citroën Ami, na ktorý netreba vodičák! Za pár eur mesačne

Ak hľadáte niečo malé a lacné, aby ste sa dostali cez rušné ulice mesta, Citroën by mohol byť riešením. Vedenie nového dvojmiestneho Ami nevyžaduje vodičský preukaz.

Máte tip? napíšte nám mailom

Vďaka päť a pol kilowattovej batérii môže byť Citroën Ami nabitý za tri hodiny pripojením do štandardnej zásuvky s napätím 220 V. Po „dotankovaní“ by mal prejsť 70 kilometrov. Obe sedadlá sú umiestnené vedľa seba vo vyhrievanej kabíne, ktorá sa môže pochváliť panoramatickým strešným oknom. Takisto má manuálne otvárané okná a podobnosti, ktorými sa dizajnéri inšpirovali z klasického 2CV. Nečakajte však, že sa niekam dostanete rýchlo. Motor, ktorý dáva do pohybu 480-kilogramové vozidlo, dosiahne najvyššiu rýchlosť 45 km/h.

Kým interiér je pomerne skromný, stále je tu LCD obrazovka, držiak na smartfón a miesto na reproduktor s podporou Bluetooth. Citroën Ami je klasifikovaný ako ľahká štvorkolka, čo znamená, že ju môže prevádzkovať bez vodičského preukazu človek mladší ako 14 rokov vo Francúzsku a 16 v iných európskych krajinách.

Kompaktné rozmery 2,41 x 1,39 x 1,52 m nie sú vzhľadom na využitie žiadnym veľkým šokom. Zaiste poteší priemer otáčania, ktorý dosahuje sedem metrov.

Citroën, na ktorý netreba vodičák! Za pár eur mesačne
Zdroj: thedriven.io

Citroën Ami si berie názov z malého automobilu, vyrábaného francúzskou Pre záujemcov o model Ami je k dispozícii niekoľko možností. Môže sa prenajať za 20 € mesačne na dvojročný prenájom, pokiaľ zaplatíte počiatočnú platbu 2 650 €. Tiež je variant – kúpiť si ho za 6 000 € (ak započítame už tzv. ekobonus 900 €) alebo požičať od služby zdieľania automobilov Free2Move v Európe za 26 centov na minútu, okrem mesačného predplatného 9,90 €.automobilkou Citroën v rokoch 1961 až 1978. Počas sedemnástich rokov produkcie bolo vyrobených takmer dva milióny kusov. Ami bol ľudovo prezývaný 3CV, teda „trois chevaux“ = tri kone.

Objednávky na Citroën Ami sa začínajú vo Francúzsku 30. marca a o niekoľko mesiacov neskôr v Španielsku, Taliansku, Belgicku, Portugalsku, a potom v Nemecku. Prvé dodávky sú naplánované na jún.

Prečítajte si tiež:
Šokujúci megatest: Uhlíková stopa elektromobilov vám zdvihne obočie
Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Engadget Citroen The Driven

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií