fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Večera za pár minút na stole: Urobte si zdravé a chutné zeleninové placky

Zdravý životný štýl sa nezaobíde bez poriadnej dávky zeleniny, ktorá obsahuje množstvo potrebných vitamínov. Chcete ju využiť v plnej miere? Pozrite sa, čo na večeru vyčarujete len za pár minút.

Existuje jednoduchý recept, vďaka ktorému si rýchlo zabezpečíte chutné a zdravé placky plnené zeleninou. Ak neviete, aký spôsob prípravy zvoliť, pozrite si nasledovný postup. K príprave receptu budete potrebovať len niekoľko ingrediencií, a potom sa môžete tešiť až z troch hotových porcií. Chutné zeleninové placky budú hotové už za 15 minút.

Budete potrebovať:

  • 1 ks vajíčka,
  • 3 kopcovité polievkové lyžice ovsenej múky múky,
  • 300 ml zeleninového pyré.

Následne podľa svojej chuti môžete použiť soľ, mleté čierne korenie, ale aj sušený majorán či roztlačený cesnak. Pre celkovo chutný výsledok ale nie sú vôbec potrebné. Následne prejdete už k samotnému postupu prípravy.

Zeleninové placky – krok za krokom

Prvý krok spočíva v príprave zeleniny, pričom je jedno, či si nachystáte dusenú, alebo varenú. Podstatné je, že ju rozmixujete na pyré v približne 300 ml pomere.

Druhý rok je taký, že k zelenine prihodíte vajíčko a ovsenú múku, ktoré potom rozmiešate. Začiatočnú zmes dochutíte spomínanými ingredienciami podľa vlastnej chuti. Prípadne môžete pridať  aj pretlačený cesnak.

Všetko, čo sme doteraz úspešne vytvorili, prelejete na panvicu, ktorú je potrebné natrieť olejom. Je vhodné už na panvici lyžicou prekrajovať zmes na menšie plátky, aby z nich vznikli placky. Potom ich pečiete z oboch strán dovtedy, kým nechytia zlatistú farbu. V prípade, že by sa začali rozpadávať, použijete na zahustenie ešte jedno vajíčko alebo trochu ovsenej múky.

Posledný krok spočíva už len v samotnom podávaní placiek. Môžete si ich pripraviť so zeleninovým šalátom alebo napríklad so strúhaným nízkotučným syrom. V prípade, že sa vám spomínaná múka nepozdáva, je možné ju nahradiť zdravším variantom v podobe špaldovej múky.

Odporúčame využiť sezónnu zeleninu, ako napríklad chutnú cuketu. Pozrite si aj ďalších 5 receptov na zdravú a chutnú večeru.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií