fbpx
S diétou DASH sa chudne najefektívnejšie. Zdraviu a kráse pomáha z týchto dôvodov

S diétou DASH sa chudne najefektívnejšie. Zdraviu a kráse pomáha z týchto dôvodov

V živote si želáme veľa vecí. Jednou z nich je jesť a nepribrať. Našťastie existuje diéta, s ktorou kilá dokážu zmiznúť ešte rýchlejšie.

Snaha schudnúť sa prejavuje u väčšiny ľudí práve na Nový rok, keď si všetci sľubujeme často nesplniteľné predsavzatia. I keď sa na začiatku roka pustíme do zhadzovania kíl, väčšinou naše úsilie pochovajú výhovorky. Mnohí ľudia tak radšej siahnu po účinnejšej metóde, akou je diéta.

Stravou sa zaoberal aj americký tím expertov, ktorý zhotovil zoznam 40 diét. Práve ten má pomôcť v boji o chudnutie. Zoznam by mal záujemcom ukázať konkrétne diéty a upozorniť na tie, ktoré sú pre zdravie nebezpečné.

Zdá sa, že moderná ketogénna diéta nie je až tak vhodná, ako by sa zdalo. Keďže neobsahuje potrebné sacharidy, skončila až na druhom mieste.

Prvé miesto v rebríčku top diét patrí diéte DASH, ktorá pomáha znižovať krvný tlak a zároveň s ňou človek chudne bez toho, aby sa mu kilogramy ihneď vrátili späť. Rovnako efektívna je však aj stredomorská strava bohatá na ryby, ktorá sa spolu s DASH diétou nachádza na najvyššej priečke.

Ryby obsahujú dôležitý vitamín D a rybí tuk.
Ryby obsahujú dôležitý vitamín D a rybí tuk. Zdroj: unsplash.com

Prečo je nutné jesť ryby? 

Odpoveď znie, že zahŕňajú prospešný rybí tuk a vitamín D. Ak by ste chceli vyskúšať spomínanú DASH diétu, jedzte suroviny, akými sú zrno, ovocie, zelenina a chudé mäso. Výbornou voľbou sú aj zdravé orechy, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie mozgu. Ak sa na orechy zahľadíte, všimnite si, že sa podobajú tvaru mozgu.

Základom tejto kvalitnej diéty je konzumovať zdravé potraviny v malom množstve. V čom je DASH diéta iná ako stredomorské potraviny? Prekvapivo skoro v ničom. Jediná odlišnosť spočíva v tom, že pri stredomorskej strave sa nemusíte obmedzovať malými množstvami. Možno práve preto je DASH účinnejšia.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  15 mýtov o zdravej diéte, ktorým by sme mali prestať veriť

Výhodou stredomorských potravín je, že napomáhajú znižovať riziko vzniku ochorení srdca aj cukrovky. Naopak, neodporúča sa využívať paleolitickú diétu, pri ktorej je človek ochudobnený o mliečne výrobky aj obilniny.

Do jedálnička zahrňte aj viac zeleniny.
Do jedálnička zahrňte aj viac zeleniny. Zdroj: unsplash.com

Zdroj: The Guardian

Google+ Linkedin
Žaneta Kováčiková

I keď študujem Marketingovú komunikáciu, už od začiatku ma to vďaka predmetu onlinovej žurnalistiky, lákalo písať články. Zameriavam sa na oblasť lifestylových článkov. V minulosti som pracovala v marketingovej agentúre ako social media pracovník a copywriter.