fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Youtuber Drahomír Piok: Za veľkého influencera sa nepovažujem! (ROZHOVOR)

Drahomír Piok je v súčastnosti novinár, youtuber a podnikateľ. V nedávnom rebríčku, ktorý zostavil Forbes sa ocitol v TOP 20 influencerov na Slovensku. V rozhovore pre magazín Klocher nám porozprával, ako tento fakt vníma, ale priblížil nám aj svoje začiatky.

Ak by sme ťa mali charakterizovať, povedali by sme, že si mladý, talentovaný človek, ktorý sa zaoberá hlavne videom a už nejaký čas máš rozbehnutý vlastný biznis. Je to tak?

Áno, páči sa mi hlavne to slovo mladý, lebo už mi ťahá na tridsať (smiech). Ale teraz vážne. Myslím, že všetko, čo si povedal, sedí. Pomaličky si plním sen, že si robím na vlastných veciach a vlastnom biznise.

K tomu čo robíš sa ešte dostaneme, čím si sa však živil predtým ako si sa dostal k  práci novinára, youtubera či podnikateľa?

Moja prvá robota, ktorú som mal na trvalý pracovný pomer, bola v Hospodárskych novinách. Treba ešte povedať, že nemám vyštudovanú novinársku školu, čiže možno som na začiatku nemal úplne ideálne vlohy, ale bavilo ma to a tým som si získal ich dôveru. No a pred novinárčinou som robil klasické študentské brigády na stavbách a podobne. Veľmi rád spomínam na jednu brigádu v supermarkete, kde som vrámci reklamy dával ľudom ochutnávať Becherovku. Páčilo sa mi, že každá robota mi niečo do života dala.

Skús nám porozprávať, čo nasledovalo potom. Chcel si sa stať novinárom odjakživa, alebo to bola skôr zhoda náhod?

Nikdy by som nepovedal, že by som to niekedy robil. Ja som sa k písaniu dostal pomerne náhodou. Kúpil som si telefón, ktorý mal vybudovanú na webe malú komunitu. Mňa štvalo, že tam moc nevychádzajú články a vedel som, že mám čo povedať jeho používateľom. Dohodol som sa s ľudmi, ktorí tento web založili, že môžem niečo napísať a uverejniť tam. Začalo ma to baviť. Páčilo sa mi, že aj keď som nevytvoril žiadnu fyzickú vec, som nejakým spôsobom ľudom pomohol. Následne som prešiel výberovým konaním do redakcie BC mobil (terajší TEXbox). Tam som strávil dva roky a moja kariéra pokračovala už v Hospodárskych novinách. Aj napriek spomínanej absencii školy, zavážil pravdepodobne fakt, že som mal skúsenosti.

Popri svojej práci si si slušne rozbehol aj kariéru youtubera. Dnes máš na viacerých videách cez 100 000 zhliadnutí. Je podľa teba jednoduché rozbehnúť Youtube? Aký dlhý čas na to človek potrebuje?

Ja mám svoj kanál asi tri roky. Natáčať som začal kvôli vlogom Caiseho Neistata, ktoré ma dosť inšpirovali. Vedel som, že mám ľudom čo ukázať a čo by ich možno mohlo baviť. Dlho som rozmýšľal nad tým, ako im to sprostredkovať a YouTube mi prišiel ako dobrá cesta. Podľa mňa to môže robiť hocikto, stačí, aby ťa to bavilo a aby si to vedel aj aktívne udržovať. Ja sa priznám. Netočím ani nestrihám najlepšie, ale dávam do toho všetko a teší ma, že to ľudí baví. A podľa môjho názoru je na slovenskom YouTube toľko nevychytaných oblastí, ktoré môže človek tvoriť, že je z čoho vyberať.

Ostaňme ešte pri YouTube. Môžeme povedať, že kontent, ktorý tvoríš, je asi bližší skôr mužom ako ženám?

Podľa štatistík áno. Skôr som veľmi prekvapený, keď ma osloví nejaká ženská fanúšička, že ma sleduje. Najväčší šok v tejto spojitosti, ktorý som zažil, bolo, keď ma na autosalóne oslovila hosteska s prosbou o fotku. Bol som prekvapený, že sa nájdu aj ženy, ktoré tento kontent baví. Ale áno, témy mám zamerané skôr na chlapské publikum. Rád by som aj tým ženám niečo ponúkol, ale zatiaľ ešte neviem čo (smiech).

To že sa menu Drahomír Piok darí si nedávno všimol aj Forbes, ktorý ťa zaradil medzi TOP 20 influencerov na Slovensku. Ako tento fakt vnímaš? Máš pocit, že dokážeš ovplyvniť ludí?

Keď som sa tam objavil, zaujímalo ma, akou metodologikou týchto ľudí vyberali. Úprimne, to, že sa tam ocitnem, mi ani nenapadlo. Ja sám seba za obzvlášť veľkého influencera nepovažujem. Veľmi rád ľudom odporučím produkt, s ktorým mám osobnú skúsenosť. Či to má až taký dosah, aby som si to 15 miesto obhájil povedať neviem. Samozrejme si ale toto umiestnenie vážim. Potešilo ma, že si ma všimol taký veľký hráč, akým je Forbes. Je to super spätná väzba.

Zdroj: forbes.sk

S tým asi prichádzajú aj rôzne spolupráce. Dostal si už aj takú ponuku, ktorá sa ti nepáčila a odmietol si ju?

Jasné. Vieš čo, to sú väčšinou ponuky, ktoré ti príliš nezapadajú kontentovo do toho, čo tvoríš. Bol som niekedy až prekvapený, že mi chodia aj ponuky, ktoré častokrát nemajú ani súvis s prostredím, v ktorom sa pohybujem. Ale v globále mám spolupráce veľmi rád. Moja frajerka by ti vedela povedať, koľko času som “investoval” do sociálnych sietí (smiech). No a je veľmi príjemné, keď ti za to niekto dokáže dať nejakú pridanú hodnotu. 

Okrem novinárskej práce a YouTubu máš ale aj  iné aktivity. Pred nejakým časom si si rozbehol vlastný biznis. Priblíž nám ho…

Nikdy som sa nechcel spoľahnúť na jeden druh príjmu, a tak som si chcel vybudovať aj niečo vlastné. Stretol som tím skvelých ľudí, vďaka ktorým sa mi to nakoniec podarilo. Častokrát, keď niekomu poviem, že som spoluzakladateľom detailingového štúdia, málokto vie o čo ide. Zákazník nám sem prinesie auto a my mu dokážeme po vizuálnej stránke priniesť tú najkvalitnejšiu službu. Myslím to v tom slova zmysle, že každé detailingové štúdio nie je obyčajná autoumývarka. My sa staráme o auto hĺbkovo a dostaneme auto do stavu takmer nového. Na Slovensku to svoje publikum má, no nie však každý o to svoje auto chce dbať až natoľko, aby investoval do tejto služby. Pre niekoho je to iba stroj na premiestňovanie sa a niekto má k tomu bližší vzťah. No a presne pre takých sme tu :). 

Je podľa teba podnikanie na Slovensku jednoduché?

Je to asi podľa toho, čo si zvolíš. Nie je to asi úplne náročné, no nie jednoduché. Je to asi niečo medzi tým. Úprimne, nevedel som kopu vecí, keď som do toho išiel. Na veľa vecí som narazil až za pochodu. Ten samotný zmysel podnikania, robiť niečo svoje, je cool. Možno by štát mohol viac podporovať menších podnikateľov, ale v zásade je to dobré. 

Aj napriek tomu, že na trhu nie ste dlho, o prácu zjavne núdzu nemáte. Koľko percent úspechu je podla teba za tým, že súčasťou RDM garáže je aj tvoja tvár?

Istotne má vplyv, že mám dosah a hlavne mám vybudovanú autičkársku komunitu. Ale druhá strana mince je tá, že bez chalanov by mi to bolo na nič. Ja som to v živote nerobil a musel som nájsť ľudí, ktorí sa vedia v tejto oblasti orientovať. Vôbec to nie je práca jednotlivca, ale práce všetkých nás troch. 

Aké sú tvoje najbližšie ciele? Pracuješ na nejakých projektoch? 

Mám v pláne založiť si ešte jednu menšiu firmu. Nakoľko sa venujem aj videu, rád by som sa vybral práve týmto smerom. Venovala by sa tvorbe a natáčaniu profi videí. A ešte by som rád moje videá vydával na čas (smiech).

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií