Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Druhý elektrický Harley menší ako Livewire. Dá stovku za 3,5 sekundy?

Harley Davidson opakovane zdôrazňuje, že jeho prvý sériovo vyrábaný elektrický model LiveWire bude stáť na čele rozsiahlej expanzie na územie nulových emisií.

Bol vydaný náčrt, ktorý naznačuje ďalšieho dvojkolesového tátoša poháňaného elektrickou energiou. V tejto čiastočne tajuplnej podobe sa interne označuje ako Mid-Power. Hoci je LiveWire pomerne veľkým krížnikom, motocykel zobrazený v náhľade vyzerá ako menší model, ktorého dizajn čerpá inšpiráciu z desaťročných skúseností Harley v pretekaní na tratiach. Nie je na ňom veľa plastov, takže komponenty hnacej jednotky ako batéria sú úplne odkryté. Tónované LED svetlá a čierne kolesá s textúrou do písmena Y poskytujú zlovestný imidž. Nevidno analógové merače, čo znamená, že je pravdepodobne vybavený súborom digitálnych nástrojov.

Mid-Power vyzerá akoby už pripravený na výrobu a nie je ťažké si predstaviť, ako ho Harley privádza do showroomov bez väčších úprav. Jedna vec sa určite zmení: meno. Mid-Power na to nemá dostatočný zvuk a znie skôr ako kódové meno pre nadchádzajúci model.

Harley ho predstaví najneskôr do 2022

Označenie indikuje, čo sa dá očakávať z hľadiska špecifikácií. Nebude taký rýchly ako LiveWire a ponúkne jazdcom menej výkonu s menšou batériou. To nevyhnutne neznamená, že bude podstatne pomalší, pretože predpokladá sa menší rozmer a ľahšie prevedenie. Ak by sme porovnali Harley LiveWire s Tesla Model S, Mid-Power by sa umiestnil na rovnakej úrovni ako Model 3. Na prvý pohľad ponúka elektrický motor výkon 78 koní a dojazd okolo 180 km.

Model s prvotným názvom Mid-Power by sa mal pripojiť k radu Harley-Davidson najneskôr do roku 2022. Ceny, rovnako ako mnoho iných údajov, zostávajú utajené, ale ďalší z radu by mal stáť menej ako LiveWire, ktorý začína na 30 tisícoch dolárov. Bude menej výkonný ako väčší súrodenec a minimalistická batéria poslúži pre lacnejšiu konštrukciu. Rozšírenie elektrickej zostavy umožní Harleyu profitovať z rozsahových úspor, čo by sa mohlo teoreticky preniesť i na jazdcov. Medzitým sa firma pripravuje na spustenie predaja skútrov poháňaných elektrickou energiou do konca roka 2021.

Prečítajte si tiež:

https://klocher.sk/kotleba-dal-vyhodit-vlajku-eu-daj-prec-tu-modru-handru/

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií