fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Ako jazdí rodinná raketa Ford S-Max s 240 koňmi?

Mohlo by sa zdať, že rodinné MPV už nemajú na trhu popri SUV-čkach miesto. Opak je pravdou. Veľkopriestorové rodinné vozidlá ešte stále nevymreli a majú oproti SUV-čkam hneď niekoľko výhod. V našom teste sme sa pozreli na zástupcu jedného z nich v podobe Ford S-Max. 

Spolu s rodinou automaticky prichádza aj otázka, ako ju komforne a bezpečne odviezť. Vtedy máte na výber buď rodinné kombi, niektoré z SUV alebo auto z kategórie, ktorá bola na tento účel vytvorená, a to MPV. Aj keď v minulosti tieto autá boli o niečo populárnejšie, niektorí výrobcovia sa ich výroby nevzdali. Medzi takých patrí aj Ford, u ktorého máte na výber hneď z trojice MPV, kompaktnejší C-Max, športový S-Max a najväčší Ford Galaxy. K nám do redakcie sa dostal druhý menovaný Ford S-Max. V našom prípade išlo o verziu ST Line. Na prvý pohľad sú parametre veľkého MPV a športovosti nezlučiteľné, no to neplatí v prípade Fordu S-Max.

Tvar karosérie MPV nemusí vyhovovať každému. Zároveň sa s ním potrápia aj dizajnéri. Ak chcú zachovať hlavnú výhodu tejto kategórie, ktorou je vnútorný priestor, „krabicovému” tvaru sa nevyhnú. Pri pohľade na modernizovaný Ford S-Max však nemáte pocit, že sa pozeráte na akúsi dodávku. Po stránke dizajnu ide zaručene o jedno z najpodarenejších áut tejto kategórie na trhu. Aj napriek tomu, že tvary karosérie sa veľkosť auta nesnažia maskovať, prvky výbavy ST Line vo vás vzbudzujú pocit športovosti, v čom má Ford S-Max oproti konkurencii navrch.

U Fordu sa nám páči, že so športovými výbavovými líniami dostávate viac ako len dizajn. V prípade ST Line teda automaticky dostanete hneď niekoľko prvkov, ktoré pri športovo-dynamickej jazde zaručene oceníte. Je to napríklad zadný spojler, hliníkové pedále, športové pruženie, viacprvková zadná náprava či predné športové sedadlá. Na našom trhu nenájdete špotovejšie MPV akým je Ford S-MAX.

Športový charakter

Rovnako ako pri modely Focus, ktorého recenziu nájdete tu, musíme pochváliť podvozok. Do interiéru sa ani pri prechode väčších priečnych nerovností nedostávajú rázy od kolies a športové pruženie si s nimi poradí aj s väčším obutím (18″ disky kolies, pneumatiky 235/55). Nemusíte sa báť ani rýchlejších prejazdov zákrut.

Dynamickej jazde tiež pomáha motor, ktorý je v tejto kategórii opäť na našom trhu unikátom. Motor 2.0 TDCi má výkon 176 kw čo činí 240 koní. Spárovaný je výhradne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá výkon posiela na prednú nápravu. Tento motor je zároveň pomerne úsporný a potreba sa pohybuje Od 7 do 8 litrov na 100 km. Je škoda, že pohon 4×4 sa s týmto motorom kombinovať nadá, a ak po ňom túžite budete musieť siahnuť po verzii so 190 konskými silami.

Ako už býva zvykom, na palube je prítomná pomerne slušná technika. Ford má v tomto smere „vychytané všetky muchy”. Čo sa týka fungovania asistenčných systémov, ako adaptívny tempomat, aktívne brzdenie či udržiavanie v jazdom pruhu, nemáme čo vytknúť. Vyzdvihnúť treba však svetlomety. Ich fungovanie nás prekvapilo a je to jedna z vecí, ktorú by sme si na modernizovanom S-Maxe určite priplatili. Bezchybne fungujú za akýchkoľvek podmienok, automaticky osvetľujú maximálnu možnú plochu a zároveň neoslňujú autá idúce či už vo vašom smere alebo protiidúce. Po estetickej stránke vás na svetlách zaručene zaujmú dynamické smerovky.

Skutočne rodinný?

Čo sa vnútorného priestoru týka, Ford S-Max by nemal zaváhať. Celou jeho podstatou by mal totiž byť práve priestor pre rodinu. Čakať teda stiesnené priestory by nemalo zmysel. Čo sa týka dvoch predných miest, toto tvrdenie úplne platí. Svoju pozíciu si tu nájde naozaj každý a príjemným bonusom sú tri pamäte polohy sedadla vodiča. Vzadu nájdete tri samostatné sedadlá. Pokiaľ ide o priestor, nemožno mať ani k nim výhrady. Treba však povedať, že dospelému človeku nemusí vyhovovať uhol sedáka.

Ford S-Max je dostupný aj v sedem miestnom prevedení. To však nebol náš prípad. Pokiaľ ide o batožinový priestor, rovnako mu nie je čo vytknúť. Má dobrý tvar, nízku nakladaciu hranu a veľmi dobrú dostupnosť. Jeho objem u verzie s piatimi sedadlami je 700 litrov.

Skoro bezchybný interiér

Pohľad na palubnú dosku v nás zo začiatku vzbudil rozpaky. Športový volant s tenším vencom, digitálny prístrojový štít, mäkčené plasty, kvalitné prešívanie, hliníkové pedále v kontraxte so stredovým tunelom z lacného plastu. Táto chybička krásy trošku kazí dojem z inak veľmi kvalitného a hodnotne pôsobiaceho interiéru. 

Digitálny prístrojový štít vyzerá po grafickej stránke skutočne dobre. Oproti konkurencii však zaostáva v možnostiach jeho konfigurácie. V princípe ale treba uznať, že premietnuť si naň dokážete všetky dôležité informácie k jazde. 

Záver

Ak hľadáte športovo zamerané priestranné rodinné auto, Ford S-Max musíte zaradiť do užšieho výberu. Ponúkne vám dostatočný výkon, vysoký komfort a pocit bezpečia. Sme veľmi radi, že Ford sa tejto kategórie nevzdáva a práve naopak sa ju snaží pre zákazníkov spraviť čo najaktratívnejšiu. To sa mu s modernizáciou S-Maxu aj podarilo.

Auto do testu nám zapožičala spoločnosť Ford Slovensko.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií