Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Maskulinita? Sexizmus? Gillette reklama odvážne mení buranské stereotypy a darí sa jej to

Gillette len pred pár dňami zverejnila reklamu, ktorá napadla mužské správanie. Za niekoľko hodín si vyslúžila chválu do neba, ale aj poriadnu vlnu negativizmu. 

Spoločnosť orientovaná na holenie bola v priebehu posledných dní priam bombardovaná chválou, ale aj nadávkami, kvôli reklame, v ktorej propagujú nový druh pozitívnej mužnosti.

Značka Gillette sa zapojila do hnutia #MeToo, keď zmenila 30 ročný slogan firmy z „The best a man can get“, v preklade to najlepšie čo muž môže dostať na „The best men can be“, čo znamená to najlepšie čím sa muž môže stať.

Reklama obsahuje obrázky zobrazujúce sexizmus vo filmoch, na firemných zasadnutiach a násilie medzi chlapmi, ktorí si potrebujú zdvihnúť svoje ego so slovami: „Hnutie Metoo proti šikanovaniu, sexuálnemu obťažovaniu a toxickej mužnosti, je toto to najlepšie čo môže muž dostať?“

Krátky film – Gillette reklama – nesie názov We Believe: The Best Men Can Be, sa okamžite stal virálom. V priebehu 48 hodín ho videlo na YouTube necelých 300 tisíc ľudí, dnes takmer 20 miliónov.

„Táto reklama nemá anti – mužský charakter. Je pro – humánna,“ napísala Bernice Kingová, dcéra Martina Luthera Kinga, legendy bojujúcej za civilné práva.

Bernice Kingová, dcéra Marthina Luthera Kinga, podporila myšlienku tvorcov novej reklamy spoločnosti Gillette. Zdroj: Photo: Nikki Kahn/The Washington Post

Kampaň sa stretla aj s pobúrením

Gillette reklama vyvolala rozpad medzi tzv. aktivistami za ľudské práva, ktorí sú označovaní aj za typicky citlivú skupinu.

Napriek tomu, zodpovední aktéri tejto kampane môžu byť nespochybniteľne spokojní s množstvom pozornosti, ktorú vytvorili. Úspech reklamy znamená, že pravdepodobne čoskoro uvidíme oveľa viac mužských produktov, ktoré sa budú zaoberať modernou, rovnoprávnou, rodovou politikou firiem a spoločností.

Známy herec sa po zhliadnutí reklamy rozhodol bojkotovať všetky produkty od Gillette

Herec a víťaz Emmy James Woods, ktorý je aj silným podporovateľom Donalda Trumpa, obvinil spoločnosť Gillette zo zasadnutia na mužské pohlavie a rozhodol sa bojkotovať všetky produkty od spomínanej značky.

James Woods. Zdroj: Slaven Vlasic

PR expert Mark Borkowski nazval Gillette reklamu ako fantasticky premyslenú kampaň. Taktiež dodal, že apeluje na mladšiu generáciu, ktorá si veľmi dobre uvedomuje silu reklamy v marketingu a taktiež aj celej spoločnosti.

 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií