Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

H&M na čiernej listine Greenpeace: Zmení to nová riaditeľka?

Gigantická odevná spoločnosť zo Švédska, H&M, minulý týždeň menovala novú generálnu riaditeľku. Výsledok vyvolal veľké vzrušenie v radoch ľudí, ktorí sa zaujímajú o udržateľnosť odevného priemyslu. Helena Helmerssonová vdýchla do spoločnosti veľa nádeje. Táto nová generálna riaditeľka môže posilniť úsilie spoločnosti v riešení environmentálneho a sociálneho podnikania.

Helena Helmerssonová v spoločnosti začala už v roku 1997, keď pôsobila ako ekonómka. V roku 2010 sa na päť rokov stala vedúcou udržateľnosti. V Bangladéši sa zúčastnila stáže v oblasti ľudských zdrojov vo výrobnej kancelárii v Dháka. Predtým pôsobila v Hongkongu ako manažérka dodávateľského reťazca pre spodnú bielizeň. Rok pred funkciou generálnej riaditeľky pracovala v H&M ako prevádzková riaditeľka.

Všetka nádej spočíva v Helmerssonovej

Pozorovatelia spoločnosti prezradili, že Helmerssonovej vymenovanie považujú za pozitívny krok. Dúfajú, že práve ona zohľadní environmentálny a sociálny dopad na podnikanie. „Udržateľnosť je už dlho súčasťou módneho priemyslu. S vymenovaním novej riaditeľky dúfame, že sa práve udržateľnosť dostane na správne miesto v procese podnikania,“ uviedla Christine Deanová, zakladateľka environmentálnej spoločnosti.

Helmerssonovej dlhoročná práca v oblasti udržateľnosti znamená, že musí mať porozumenie a skúsenosti pre túto oblasť módneho podnikania. „Módny priemysel volá po väčšej rozmanitosti v radoch vedúcich pracovníkov spoločnosti,“ dodala Deanová. Rovnakú nádej vyjadrila nezisková organizácia Greenpeace, ktorá dúfa, že environmentálne otázky sa stanú významnou hnacou silou pre zmenu obchodného modelu spoločnosti H&M.

H&M má novú generálnu riaditeľku: Zlepší sa udržateľnosť módneho priemyslu?

H&M na čiernej listine

H&M patrí medzi 80 módnych značiek, ktoré sa snažia o postupné vyradenie nebezpečných chemikálií z odevnej výroby. Túto snahu spustila kampaň Greenpeace Detox, ktorá sa začala v roku 2011. Kampaň vyzvala viaceré módne spoločnosti, aby sa zaviazali, že do roku 2020 dosiahnu nulové využívanie nebezpečných chemikálií v módnom biznise.

V roku 2018 dala organizácia Greenpeace spoločnosti H&M, Inditex, Benetton a Fast Retailing na čiernu listinu. Nadprodukcia je v módnom priemysle obrovským problémom. V roku 2018 H&M prehlásila, že nepredané šatstvo má hodnotu 3,9 miliárd eur. Spoločnosť Wohlgemuth vyzvala H&M, aby sa naďalej pokúšala znižovať svoj vplyv na životné prostredie.

„Malo by sa to začať výrobou trvanlivejšieho oblečenia, poskytovaním opravárskych služieb a povzbudzovaním zákazníkov, aby svoje oblečenie využívali dlhšiu dobu,“ skonštatovala spoločnost Wohlgemuth. Predĺženie doby nosenia odevov a zníženie výrobného množstva majú najväčší vplyv na obmedzenie environmentálnych, zdravotných a sociálnych vplyvov módy na prostredie.

H&M má novú generálnu riaditeľku: Zlepší sa udržateľnosť módneho priemyslu?

Módny priemysel nie je ekologický

Módny priemysel ročne vyprodukuje 10 percent svetových emisií skleníkových plynov a tiež 1,2 miliárd ton oxidu uhličitého. Podľa Kim Hellstromovej, vedúcej stratégie v oblasti klímy a vody v H&M, spoločnosť v súčasnosti vyprodukuje 18 miliónov ton emisií uhlíka ročne. Ich pôvodcami sú predovšetkým suroviny a kotly, prostredníctvom ktorých sa oblečenie vyrába či farbí.

Cieľom spoločnosti H&M je preto do roku 2040 znížiť emisie skleníkových plynov. Ďalším cieľom do roku 2030 je používať 100-percentné recyklovateľné zdroje na výrobu oblečenia.

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií