fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Influenceri počas koronakrízy sú zúfalí. Žiadajú ľudí, aby im posielali peniaze

Je ťažké uveriť, že dokonca aj pri izolácií môže vyzerať život na Instagrame idylicky, avšak nie tak úplne.

Máte tip? napíšte nám mailom

Minulý mesiac poslal Jack Morris, rodák z Manchesteru, fotografiu v plavkách a stál v infinity bazéne pri ružovom západe slnka na Bali.

Lauren a ja sa snažíme zostať v našej vile čo najdlhšie a dodržiavať sociálne dištancovanie,“ napísal.

Je to nahovno, ale ak sa všetci zapoja, tým rýchlejšie to skončí!“

https://www.instagram.com/p/B9_xte-B4Tv/?utm_source=ig_embed

 

Príspevok spôsobil, že niektorí z jeho 2,7 milióna sledovateľov nahnevane reagovali pripomienkami ako: „Veci môžu byť horšie, kámo.“

Ekonomické následky pandémie koronavírusu sú ďalekosiahle a rozpočty na reklamu a marketing sú jednou z prvých vecí, ktoré podniky znižujú, keď sa snažia prežiť.

To spôsobuje problémy pre mediálny priemysel ako celok, od najväčších značiek novín až po tvorcov sociálnych médií pre influencerov.

A v prípade týchto takzvaných „ovplyvňovateľov“ nielenže vyprcháva sponzorstvo, ale aj ich schopnosť vytvárať obsah, pretože značky prestávajú poskytovať produkty na vyskúšanie a vymýšľanie plánov na výlety.

Zasiahli blogerov cestovného ruchu

„Moja posledná cesta bola vo februári. Potom som mal som ísť do Fínska. V marci do Etiópie a v apríli na Maldivy (budúci týždeň) – pravdepodobne som strávila viac ako pol roka mimo krajiny,“ vysvetľuje influencerka cestovného obsahu Alex Outhwaite.

https://www.instagram.com/p/B8bHZlLnNNH/

Výnosy z reklamy zo samotného kanála YouTube klesli na menej ako 110 eur, z približne 1100 eur mesačne. Stratila tiež peniaze za letenky, ktoré jej zrušili.

„Všetko sa obrátilo hore nohami,“ dodáva. „Existuje limit, ako dlho dokážem prežiť z príjmu, ktorý mám, a akýchkoľvek úspor, ktoré momentálne mám.“

Karen Beddow pred štyrmi rokmi opustila zamestnanie ako právnička, aby spravovala svoj rodinný cestovný blog Mini Travelers.

Tento mesiac zarobila od januára iba 400 eur, čo je o 95 % menej.

„Je to malá firma, ktorú som si vybudovala za posledných šesť rokov a investovala som do nej veľa času,“ uvádza. „Myslím si, že ľudia vôbec nevidia, aké veľké úsilie je za tým – musíte fotografovať, upravovať videá, odosielať faktúry, opravovať svoje webové stránky, odpovedať na e-maily.“

Prečítajte si tiež:
Život s mamou a bez mamy je diametrálne odlišný. Veď pozeraj a pochopíš!

Agentúra Lifestyle sa špecializuje na luxusný životný štýl a affiliate marketing prostredníctvom odkazov na blogy a sociálne médiá. Hovorí sa, že vplyvní influenceri pri kampaniach dosť stratili.

Výdavky na reklamu a marketing boli drasticky znížené, presnejšie vyhodené z okna,” hovorí Khyara Ranaweera, riaditeľka digitálnej agentúry.

„Mnoho firiem reagovalo na paniku tak, že zavreli dvere pre sociálnu propagáciu a prestali míňať.“

„Všetko je zrušené“

Israel Cassol – známejší ako Birkin Boy – pre svoju kolekciu kabeliek pre dizajnérov v hodnote viac ako 114-tisíc eur, je platený stovkami eur za účasť na akciách či predstaveniach značiek na svojom Instagramovom účte. Teraz hovorí, že si musí požičiavať peniaze od svojho otca, aby mohol splniť ciele.

https://www.instagram.com/p/B7QcirLllQM/

„Všetko je zrušené,“ vysvetľuje. „Normálne uverejňujem obrázky so svojimi taškami a luxusným oblečením, ale nikto to nechce vidieť – nikto sa nezaujíma o módu, pretože nikam to nevedie.“

Namiesto toho Israel Casso teraz zverejňuje príspevky týkajúce sa usporiadania šatníkov, žehlenia a značkových masiek.

Influenceri prosia o pomoc

Ulice populárnych fotografických spotov, ako je Notting Hill, sú opustené a zvýšili sa príspevky s hashtagom #stayathome. Na Twitteri nespočetne veľa blogerov a influencerov uverejňuje odkazy na platobné platformy na sociálnych sieťach a žiadajú ľudí, aby im kúpili darčeky, alebo poslali peniaze do #spreadkindness.

„Pre každého, kto má so mnou problém či so zoznamom prianí na Amazone alebo s darčekmi a podobne, vedzte, že teraz nemôžem zarábať,“ napísala na Twitteri influencerka Mandy Rose Jones.

„Takže pre tých, ktorí chcú podporu, je pekné, že sú odmenení za tvrdú prácu a energiu, ktorá vedie k vytváraniu zábavného obsahu.“

Zmena obsahu

Tabby Warley je Instagramerom na čiastočný úväzok. Očakávala by, že v nadchádzajúcich mesiacoch získa prostredníctvom partnerstiev so značkami okolo 5 000 eur, ale zaznamenala spomalenie podnikania.

Mám veľké šťastie, že môj Instagram je len dodatočný príjem, ktorý jedného dňa ušetrím a vložím do domu,“ hovorí.

Vo svete pred koronou bolo trendom, aby spoločnosti utrácali peniaze na marketing influencerov. Zdravý rozum hovorí, že to je prvá vec, ktorá sa zníži.“

Počas posledných niekoľkých týždňov Khyara tvrdí, že zaznamenala 7 % nárast denných hodnotení – Páči sa mi – na Instagrame pomocou značky hashtag #ad a dopyt po príspevkoch od značiek životného štýlu a wellness.

„Na sociálnych sieťach všetci hovoria o všímavosti, športe, kráse ale aj o obsahu zameranom na sebavylepšenie,“ dodáva, že skutočnou výzvou je, aby influenceri vytvorili iný obsah.

Chcela som robiť jarné/ letné trendy a dovolenkové destinácie, teraz musím robiť domáce šatníky,“ hovorí Tabby.

Pre vplyvných luxusných ľudí, ako je Israel Cassol, je to príležitosť zamyslieť sa nad jeho obsahom.

Snažím sa byť v tejto chvíli veľmi realistický,“ a dodáva, že tento rok už nebude kupovať žiadne ďalšie tašky Hermes. „To, čo som sa naučil z tejto koronavírusovej krízy je, že musím rozumnejšie hospodáriť s peniazmi.”

Nepotrebujem míňať toľko peňazí za luxusné veci. Môžem znovu použiť svoje šaty a zmiešať elegantné s lacnými.“

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj bbc

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií