fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Je 8-hodinový spánok dôležitý alebo nie? Táto žena tento mýtus vyriešila

Máte tip? napíšte nám mailom

Nie je žiadnym tajomstvom, že kvalitný spánok je kľúčom k dobrému zdraviu. Väčšina ľudí si myslí, že osem hodín spánku je to, čo je potrebné, zatiaľ čo menšia časť ľudí tvrdí, že postačí len šesť.

Pozrieme sa na výsledky experimentu, ktorý priniesol negatívne účinku nedostatku spánku.

Sarah Chalmers je 46-ročná žena z Veľkej Británie, ktorá sa nedávno zúčastnila experimentu o spánku. Cieľom výskumu bolo lepšie vysvetliť dôsledky nedostatku spánku. Na začiatku experimentu vedci analyzovali stav pokožky Sarah pomocou skenovania tváre. Na konci experimentu jej póry boli zdvojnásobené a jej pleť vyzerala začervenaná.

„Vyzerala som oveľa staršie, ako je môj vek 46. Pod mojimi očami boli čierne kruhy, moja pleť bola nevýrazná, s pórmi tak rozšírenými, že  som ich  mohla vidieť z diaľky. Na začiatok to všetko preč, niekoľko bodiek sa začalo objavovať na mojej brade. Bola som veľmi rýchlo unavená a podráždená. Nenávidela som vidieť svoj odraz,“ uviedla Sarah.

Počas prvej časti experimentu, Sarah spala viac ako štyri hodiny cez noc (od 2 do 6 hodín). Počas tohto obdobia povedala, že sa necíti unavená, ale tiež nemala pocit, že by si mala oddýchnuť. „O 3 poobede každý deň som mala divný pocit, ako po opici,“ povedala.

Prečítajte si tiež:
Neuveriteľná premena mladého dievčaťa. Z anorektičky na sexi fitnesku!

V druhej fáze experimentu, Sarah spala päť a pol až šesť hodín večer v priebehu týždňa. V polovici týždňa si všimla niektoré zmeny – začala byť unavená rýchlejšie a začala jesť častejšie sladké čím získala výbuchy energie.

Lekári vysvetlili tieto udalosti takto: „Nedostatok spánku vedie k produkcii kortizolu – stresového hormónu. To robí človeka viac podráždeným. Nedostatok spánku aktivuje tukové žľazy, čo vedie ku kožným problémom. Nedostatok odpočinku v noci zastaví produkciu rastových hormónov, ktoré obnovia systémy tela na ich optimálnu úroveň.“

experiment1

V záverečnej fáze experimentu išlo o obnovenie normálneho plánu spánku (8-hodinový spánok). Sarah spala nie menej ako osem hodín cez noc – a na pozitívne výsledky nebolo treba dlho čakať. V priebehu týždňa, jej problémy s pleťou zmizli a ona bola menej podráždená.

experiment2

Takže milé dámy, ak chceme byť krásne, mali by sme si dopriať 8-hodinový spánok. Nie darmo sa hovorí sa, vyspať sa do krásy. Tak by sme si mali prácu alebo povinnosti rozložiť, neponocovať a vyspať sa do ružova.

Zdroj: brightside.me

Prečítajte si tiež:
Nenáročné cvičenia pre začiatočníkov, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií