fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Jednoduché kroky, ktoré vás dovedú k zdraviu. Riadite sa nimi aj vy?

Máte tip? napíšte nám mailom

Zabudnite na tabletky a doplnky!

Civilizačné choroby stále častejšie kradnú spánok a zdravie mnohým ľuďom na svete a zvyšujú počet výskumov i štatistík, ktoré sa ich snažia liečiť, skúmať a bojovať proti nim. Prečo by však ľudia museli skončiť s nálepkou “civilizačná choroba”, keď im môžu predchádzať prirodzenou a veľmi jednoduchou prevenciou? V týchto troch odsekoch sa nachádza spolu 9 bodov, ktoré sú pre naše zdravie alfou a omegou.

STRAVA

Piť viac vody. Dospelý človek by mal denne vypiť 2-3 litre tekutín. Najzdravšia je však čistá voda. Udržuje totiž telo pri správnej teplote, odstraňuje toxíny, čistí pokožku a pomáha obličkám. Pri dlhodobom pití čistej vody si uvedomíte, že vlastne nepotrebujete do seba liať sladké džúsy, kolu alebo energetické nápoje. Začiatky bez sladených nápojov síce budú ťažké, ale čistá voda vám prospeje omnoho viac.

Jesť raňajky. Prvé jedlo dňa by malo byť bohaté na energiu. Nemalo by byť veľmi mastné, sladké ani ťažké. Veľmi dobrým príkladom je zelenina, pečivo, cereálie či ovocie. Pokiaľ zjete raňajky, ktoré budú plné živín a zásobia vás energiou, nebudete cítiť častý pocit hladu a lepšie sa sústredíte.

Článok pokračuje na ďalšej strane

Jesť v správny čas. Tento bod asi veľmi nepoteší vyjedačov, ktorí pravidelne v noci absolvujú výjazdy do chladničky. To, kedy jeme, má vplyv na spaľovanie kalórií aj na kvalitu nášho spánku. Správny čas na večeru je medzi 17:00 a 20:00. Pokiaľ vás prepadne nočný hlad a vy už naozaj nebudete môcť vydržať, mali by ste zvoliť niečo naozaj diétne a ľahké.

Prečítajte si tiež:
Copíky robila aj pre LucyPug: Zmena môže vyzerať aj inak, než si len ostrihať alebo prefarbiť vlasy, hovorí Olga Oliková

strava

POHYB

Plán. Pohyb posilňuje imunitný systém človeka, a preto je dobré, keď si naň vo svojom dennom rozvrhu nájdeme minimálne 30 minút – jednu hodinu času. Okrem prevencie srdcových chorôb cvičenie priaznivo vplýva na spánok a psychickú pohodu. Naplánujte si preto čo, ako často, kedy a kde budete cvičiť. Plán si môžte dať na viditeľné miesto, aby vás neustále motivoval.

Cvičte s mierou. Každý človek, ktorý chce zmeniť svoje telo a návyky by si mal uvedomiť, že všetkého veľa škodí. S chuťou do cvičenia je to rovnaké. Nesmiete byť premotivovaní a musíte rozmýšľať reálne. Stanovte si svoje limity, aby ste potom neboli prekvapení, keď si vlastnou vinou privodíte úraz, ktorý vás na dlhšie obdobie môže vyradiť a rozhádzať vaše plány. Radšej sa skúste poradiť s niekym skúsenejším.

Článok pokračuje na ďalšej strane

Hľadajte príležitosti. Nemáte čas venovať sa športu? Výhovorka! Pokiaľ máte možnosť, jazdite častejšie na bicykli. Do práce, do potravín, do školy… Alebo vezmite na prechádzku psa. Chyťte partnera za ruku a choďte na spoločnú prechádzku či turistiku. Zabudnite na výťah a vyšliapte to po schodoch. Zaparkujte na vzdialenejšom parkovisku a prejdite zvyšok cesty pešo.

Prečítajte si tiež:
Aleo vera je všemocný liek, ktorý používali už starovekí Egypťania. Toto sú dôvody, pre ktoré túto rastlinku musíš mať

fitness4

MYSEĽ

Pozitívne myslieť. Prestaňte hľadať prekážky, ktoré bránia vašim cieľom a nehľadajte chyby na druhých. Premieňajte svoje sny na skutočnosť! Začnite vnímať svet pozitívne. Vy ste pánom svojho života a tvoríte si ho sami. Tak prečo si dni vymaľovať tmavou, keď paleta farieb vám ponúka pestré farby od výmyslu sveta? 🙂

Myslieť reálne. Skúste najskôr myslieť v malom a až neskôr si trúfnite na väčšie výzvy. Pokiaľ si stanovíte cieľ, ktorý nemôžete splniť, budete tento neúspech považovať za zlyhanie samého seba. Budete sa trápiť, stresovať a hľadať dôvody zlyhania. Tak prečo to neskúsiť inak? Určite vás urobí šťastnými, keď si vytýčite cieľ, ktorý môžete splniť.

Zvládanie stresu. Stres je spúšťačom mnohých ochorení, bohužiaľ, v dnešnej dobe ich už väčšinou nazývame “civilizačné choroby.” Vždy, keď cítite, že ste pod tlakom a niečo nie je v poriadku, hľadajte dôvody. Pokiaľ nájdete spúšťače stresu a nepokoja, budete vedieť, ako ho potlačiť a bojovať s ním. Na rýchle upokojenie môžu pomôcť dychové cvičenia, kreatívne úlohy, pri ktorých sa odreagujete, alebo práve spomínaný pohyb.

yes

Zdroj: wikihow.com Foto: pixabay.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií