fbpx
Chcete žiť dlhšie? Prečítajte si, ako na to

Chcete žiť dlhšie? Prečítajte si, ako na to

Aj vy hľadáte recept, ako si svet užívať čo najdlhšie? Týchto pár ľahkých, no zato efektívnych trikov vám zaručí dlhý a zdravý život. 

Vedci zo Standfordskej univerzity vykonali výskum, ktorý odhalil recept na dlhovekosť. Podľa ich zistení vám týchto pár jednoduchých trikov môže zaručiť vysoký vek – až 95 rokov. Niekoľko výsledkov z rôznych štúdií nám prinieslo bližší náhľad na každodenné veci, ktoré môžu negatívne ovplyvniť náš život. Preukázalo sa, že aj maličkosti, ktoré si neuvedomujeme, môžu mať na našu existenciu dopad.

  • Nestriedajte doktorov. Navštevujte len jedného

Výskumníci z inej univerzity, konkrétne z Exeteru, preukázali, že ak navštevujete jedného a toho istého doktora počas niekoľkých rokov, má to pozitívny efekt na dĺžku vášho života.

Táto skutočnosť sa nevzťahuje len na obvodných lekárov, ale aj na chirurgov, psychiatrov a iných odborníkov. Doktori si dokážu pamätať svojich pacientov a ich problémy, preto sú schopní rozpoznať zmeny vo vašom zdraví. Ak ale zmeníte doktora, s informovaním o vašom zdraví musia začať odznova.

  • Sporte si peniaze na budúcnosť

Finanční experti tvrdia, že existuje spojitosť medzi financiami a fyzickým zdravím. Zdroj: pixabay.com

Finanční experti radi poukazujú na spojitosť medzi financiami a fyzickým zdravím. Skupina amerických výskumníkov zistila, že ľudia, ktorí prežili negatívnu finančnú situáciu a mali viac ako 50 rokov, mali výraznejšie riziko skoršieho úmrtia.

Za prvé, stres nie je vôbec faktorom, ktorý by pozitívne ovplyvnil chod zdravia. Za druhé, keď ľudia prídu o značnú čiastku peňazí, taktiež stratia aj možnosť starať sa o svoje zdravie, keďže nemajú dostatok prostriedkov na dobrých doktorov.

Finanční experti preto radia ľuďom, aby boli nachystaní na akúkoľvek finančnú situáciu a taktiež aj na dôchodkový vek. Odporúča sa, aby ste boli pripravení na dôchodok už 10 rokov pred jeho dovŕšením.

  • Jedzte viac tukov

Konzumáciou rastlinných tukov môžete znížiť percento ochorení až o 16%. Zdroj: pixabay.com

Podľa výskumu, ktorý predstavila ako prvá Americká Srdcová Asociácia, ľudia konzumujúci tuky ako olivy, avokádo, semienka a iné, redukujú riziko náhlej smrti spôsobenej kardiovaskulárnymi problémami až o 16%.

Do svojho jedálnička by ste mali taktiež pridať aj zvieracie tuky a produkty ako vajíčka, hydinu, červené mäso, ryby. Pridaním týchto produktov znížite riziko predčasnej smrti až o 25%. 

  • Obliekajte sa a obúvajte čo najpohodlnejšie

Veci, ktoré nám prinášajú radosť a komfort, nám nepriamo predlžujú život. David Resenbaum, 65 ročný doktor, zastáva názor, že jedným z dôvodov, prečo sa dožil zatiaľ tak pekného veku, je nosenie pohodlných topánok.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Video: Bábätko počulo po prvýkrát svoju mamu vďaka načúvaciemu slúchadlu. Jeho rozkošná reakcia baví celý svet

Topánky nám pomáhajú kontrolovať našu aktivitu. Nosenie pohodlných topánok, v ktorých spravíme denne priemerne 10 000 krokov, sa môže podpísať na našom zdraví. 

  • Skráťte čas strávený na gauči

Svoj život môžete predĺžiť aj tým, že sa budete snažiť redukovať čas strávený sedením v kancelárii, ba dokonca tým, že obmedzíte čas, ktorý strávite na gauči pri televízii.

Pred televízorom sa odporúča byť menej ako 2 hodiny denne. Ak dodržíte toto pravidlo, nielen že si zlepšíte zrak a vaše oči si oddýchnu, môžete tým docieliť aj predĺženie života najmenej o 3 roky.

  • Počas víkendu si doprajte spánok

Od tohto momentu sa môžete prestať obviňovať, ak si počas víkendu doprajete neskoré “rána”. Švédsky vedec tvrdí, že vyspávanie počas víkendov nás môže zachrániť od zdravotných problémov, dokonca znižuje riziko predčasnej smrti. 

  • Upratujte si svoj dom. Pravidelne

30 minút fyzickej aktivity päťkrát do týždňa znižuje riziko smrti zapríčinenej kardiovaskulárnymi chorobami. 

Táto teória bola preukázaná Scottom Learom a jeho kolegami z McMaster univerzity. Teória tvrdí, že nie je nutné navštevovať fitnes centrá, vraj stačí, ak strávite čas upratovaním domácnosti, napríklad umývaním podlahy či vysávaním.

  • Pracujte. Veľa

ako žiť dlhšie
Stanovenie si dlhodobých cieľov má pozitívny vplyv na váš život. Zdroj: pexels.com

Harvardskí výskumníci sú si istí, že ľudia, ktorí si stanovia určité ciele a robia všetko preto, aby ich dosiahli, majú tie najšťastnejšie životy.

Je preukázané, že tí, ktorí premrhajú svoju mladosť a neinvestujú čas do kariéry, majú väčšiu pravdepodobnosť zomrieť skôr ako ich úspešní kolegovia.

Je veľmi dôležité nebyť lenivý a stanoviť si ciele, ktoré chceme dosiahnuť. 

  • Komunikujte viac s ľuďmi, ktorí vám rozumejú

Ľudia žijú dlhšie a majú spokojnejší život, pokiaľ sú obklopení priateľmi a príbuznými, ktorí ich podporujú. 

Nezáleží na tom, či máte viacerých alebo len jedného najlepšieho priateľa, ktorý vám rozumie. Nezabúdajte, nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Môžete byť úspešný a bohatý, no ak nemáte nikoho, kto by bol na vašej strane, nemôžete byť 100% šťastní.

Zdroj: brightside.me

 

Google+ Linkedin

Študentka masmediálnej komunikácie a autorka pre online magazín Klocher, ktorá prináša čitateľom nové informácie zo sveta hudby, módy či kinematografie.