fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Joga ako prevratný liek na veľmi častú civilizačnú chorobu 21. storočia?

Nájdite pokoj a energiu v zaujímavom svete jogy!

Keď sa povie joga, mnoho ľudí, zväčša mužov, vyvráti oči a začne mať blbé poznámky o joge, ich vyznávačoch či životnom štýle ľudí, ktorí joge prepadli. Patríte k nim tiež? Tak vás nikto nenúti, aby ste tento článok čítali – ja vás tu nedržím nasilu, dovidenia. A vy ostatní, ktorí sa chcete o joge dozvedieť niečo viac – pre koho je určená, na aké partie tela pôsobí, čomu prospieva a čo eliminuje, nech sa páči, čítajte. Počet prívržencov jogy narastá z roka na rok a to hlavne vo veľkých rušných veľkomestách. Tak už ste prišli na to, o ktorej civilizačnej chorobe som písala v titulku? Presne tak, je ňou stres…

Odstraňuje stres

Joga je veľmi dobrá na prečistenie mysle a tela. Počas cvičenia sa človek sústredí len na pohyb a správne vykonávanie cvikov, a zabudne tým na problémy, prácu a stres, ktorý je zodpovedný za množstvo chorôb, psychickú záťaž a tiež aj telesné problémy. Okrem stresu sa zbavíte aj pocitov úzkosti a agresivity. Budete šťastnejší, pevnejší a budete sa cítiť ľahšie a lepšie.

Má viacero štýlov, takže vás nikdy nebude nudiť

Chceli by ste cvičiť jogu, ale neviete, či je to pre vás to pravé? Určite je, len si musíte zvoliť, aký štýl jogy bude pre vás ten najlepší. Či dáte prednosť power joge na formovanie tela, dance joge, ktorá sa iste zapáči tanečníkom a prívržencom tanca, Hatha joge, ktorá vám vyčistí hlavu a zabezpečí pozitívne myslenie, alebo niečo náročné – Ashtanga jogu.

joga

Je pre všetky vekové kategórie

Je jedno, či bude jogu cvičiť 14-ročná školáčka Peťa, 22-ročná tehuľka Táňa, 30-ročný tatino Marcel, 55-ročný účtovník Michal alebo 65-ročná babka Irma. Joga je pre všetkých a jej účinky sú rovnaké v každom veku. Dôležité je len chcieť, mať čas a pevnú vôľu. Hovorí sa, že láska nepozná hranice a o láske k cvičeniu to platí dvojnásobne.

Bolesti chrbta sa stanú minulosťou

Joga = spása pre skoliotikov, ľudí trpiacimi bolesťami chrbta a krčnej chrbtice. Cvičenie jogy prispieva k správnemu držaniu tela a precvičovanie chrbtových svalov. Tieto cviky sú zamerané hlavne na uvoľnenie svalov a celého tela, takže sa nemusíte báť, že by vášmu telu uškodili.

Zdravé sebavedomie porastie ako z vody

Ako som písala už vyššie – cvičenie jogy je veľmi priaznivé na odbúranie stresu a získanie pozitívnej nálady. Okrem toho však ponúka zvýšenie sebavedomia. Človek, ktorý cvičí pravidelne bude so sebou viac spokojný už len pri myšlienke, že sa nekrčí doma pred telkou alebo počítačom, ale obetuje nejaký čas na cvičenie. Joga je známa tým, že pomáha zlepšovať náladu, pamäť a zvyšuje sebavedomie.

Svaly už bolieť nemusia…

Cviky jogy rovnomerne zaťažuje telo, a tak pomáha zlepšovať problémy tým, ktorí majú skrátené šľachy, bolesti a stuhnutosť svalov. Odbúrava nepríjemné bolesti a posilňuje telo.

Posilňovanie aj prevencia

Posilňuje svaly celého tela, priaznivo pôsobí na šľachy a svaly. Pri cvičení sa kladie dôraz na správne držanie tela a dýchanie – základ každého cvičenia. Tiež je prevenciou pred infarktom a rakovinou.

 

Zdroj: golemclub.sk  bodymind.cvicte.sk  pixabay.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií