fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Začala som cvičiť jogu: TOTO sa udialo za dva týždne

Joga sa za posledné obdobie stala veľmi populárnou. Ako na správne cvičenie, aby sa dostavili želané výsledky?

Prednedávnom som pre potreby tohto článku prijala výzvu zacvičiť si jogu aspoň počas dvoch týždňov. Hoci to nebolo jednoduché, s radosťou som sa do toho pustila. Keďže som s ňou dovtedy nemala žiadne skúsenosti, musela som si najprv niečo o nej naštudovať. Pred samotným začiatkom jogy som si osvojila informácie z niekoľkých článkov a videí. Začala som postupom od portálu Joga pre zdravie.sk.

Cvičenie vyzeralo nasledovne. Prvým krokom bola relaxácia, aby som sa nesústreďovala na veci, ktoré sa nachádzajú okolo mňa. Následne som začala cvikmi, ktoré mali telo rozohriať a pripraviť na ďalšiu fázu, ktorou sú jogové asány.

Následne som pristúpila k ďalšej relaxácii, ktorá mala moju myseľ zamerať na uvoľnenie daných partií. Pri celom postupe som si vybrala toto video, ktoré je vhodné práve pre začiatočníkov, ktorým ešte stále som. Keď jogu praktizujete doma, môžete si vybrať ľubovoľnú formu cvičenia.

Joga má priaznivé účinky a zdravie.
Ilustračná foto. Zdroj: pixabay.com

Joga a jej účinky

Portál Asana.sk uvádza niekoľko účinkov jogy na naše zdravie. Joga predovšetkým ovplyvňuje psychické aj telesné zdravie. Priaznivo vplýva na pohybový aparát aj na to, aby správne fungovali jednotlivé orgány. Priaznivo pôsobí aj na celkový fyzický vzhľad. Okrem telesného vzhľadu joga priaznivo vplýva aj na duševnú rovnováhu, teda aby sme sa cítili príjemne a bez stresu. Mnoho ľudí ju vyhľadáva aj preto, že má problém s bolestivou chrbticou. Okrem toho napomáha ujasniť si životné ciele, smerovanie a ich napĺňanie.

Účinky jogy sú viditeľné u každého individuálne, teda po uplynutí rôzneho časového obdobia. Najskôr je to však po dobu jedného roka a niektoré zdroje uvádzajú, že zásadná životná zmena nastane až po desiatich rokoch.

Hoci som jogu cvičila len dva týždne, všimla som si na sebe niekoľko zmien. Prvý týždeň bol pre mňa ťažký. Mala som problémy sústrediť sa a zvyknúť si na pravidelný režim cvičenia. Aj jednoduché cviky boli najprv zložité. Stretla som sa so svalovicou a s myšlienkami, že to nemá zmysel. Neskôr som už pocítila lepšiu náladu, čím sa podporila aj moja chuť do činností, ktoré som predtým vždy odsúvala nabok. Následne som mala vyššiu motiváciu cvičiť ďalej, zvládala som viac cvičení, čím sa mi aj posilnila sebadôvera. Najväčší pokrok som zaznamenala v sebadisciplíne, ktorá sa preniesla aj do ďalších oblastí môjho života. Len po dvoch týždňoch môžem povedať, že mi joga priniesla len samé pozitíva. Hoci vôbec nie som športový typ, rada ju budem praktizovať aj naďalej. Vďaka nej už aj po tomto krátkom čase cítim, že mám viac energie a rozhodne aj lepšiu organizáciu času.

Joga má priaznivé účinky a zdravie.
Ilustračná foto. Zdroj: pixabay.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií