KONEČNE! Na Slovensko mieri viac ako 10 obľúbených svetových značiek!
Zatiaľ čo sú obchodné ulice u našich západných susedov plné prominentných a dobre znejúcich značiek, nám sa stále nedarí prilákať zahraničných retailerov, aby zakotvili v našich končinách.
„Slovensko je spravidla jednou z posledných krajín spomedzi štátov strednej a východnej Európy (CEE), do ktorých značky vstupujú,“ hovorí vedúca retailového tímu v Cushman & Wakefield na Slovensku Katarína Paule. Cushman & Wakefield je poradenská spoločnosť, ktorá už dlhodobo monitoruje slovenský trh. Na tento rok má ohlásených viac ako 10 úspešných svetových brandov. Konečné číslo bude závisieť aj od toho, ktorým z nich sa podarí nájsť vhodné lokality. „Nie je jednoduché dostať sa k najatraktívnejším lokalitám v prémiových centrách. Práve tie sú zväčša cieľom nových značiek, ktoré pri vstupe nechcú zbytočne riskovať,“ konštatuje K. Paule.
„Z oblasti módy sa môžeme tešiť na Vero Modu, Springfield a Woman Secret,“ menuje K. Paule. Skupinu home-deco reprezentuje značka Banquet, prírastkom v oblasti voľného času a starostlivosti o telo bude český koncept Saunia.
Holandská značka Rituals nadviazala na online predaj otvorením pobočky v Auparku a zároveň odštartovala expanziu v oblasti prírodnej kozmetiky s troma predajňami Havlíkova přírodní apotéka.
Bezkonkurenčným lídrom trhu je však nepochybne oblasť gastronómie, označovaná ako F&B (Food & Beverage). „Veľký nárast v segmente F&B pozorujeme predovšetkým v nákupných centrách, ktoré často prechádzajú nákladnými rekonštrukciami, aby sa podiel gastronomických zón rozšíril a vyhovel tak meniacim sa preferenciám zákazníkov,“ hovorí Jan Kotrbáček, partner Cushman & Wakefield a vedúci prenájmu maloobchodných plôch v strednej a východnej Európe. Zatiaľ čo minulý rok zabodovalo najmä Nespresso v obchodnom centre Eurovea, tento rok sú najvyššie očakávania kladené na fastfoodový reťazec Burger King alebo sieť pizzérií Pizza Hut.
Zdroj: etrend.sk
Foto: instagram, pixabay.com