Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Z móla do návrhárskej dielne. Populárna Kristína Kormúthová uvádza na trh tenisky s príbehom

Účastníčka Miss Universe, bývalá tenistka, reportérka RTVS  a dnes módna návrhárka. Mladá žena, ktorá srší entuziazmom a energiou. V rozhovore nám prezradila detaily o svojej módnej značke, o jej začiatkoch, kto ju inšpiruje a čo nové pripravuje.

Ako sa človek dostane od tenisu a televíznej žurnalistiky až k vlastnej módnej značke?

Viete, ako chceli byť všetci hasičmi a princeznami? Tak ja som bola tenistka a vždy som sa chcela na kurte páčiť, aj keď išlo o športové oblečenie. Už od malička sa mi móda na kurtoch nejako nepozdávala (smiech)! Byť návrhárkou bol môj nevypovedaný sen. Nikdy som to nikomu nepovedala a keď sa niekto pýtal, odvetila som, že chcem hrať tenis. Potom sa mi udiali v živote veci, aké sa mi udiali, a ja som to brala ako znamenie – začať sa venovať svojmu tajnému snu, o ktorom nikto nevedel.

Rozbiehali ste tento projekt úplne sama?

Jedného dňa ma kontaktoval majiteľ fabriky v Partizánskom, s ktorým sme si veľmi ľudsky porozumeli, a tak sa pýtam samej seba: Prečo to neskúsiť?

Pomáhal vám to všetko zrealizovať?

Nikto mi nepomohol, nikto mi neradil. Prichádzala som na všetko sama. Je však pravda, že som samouk. Keď som začala chodievať do fabriky v Partizánskom, pracovníkom fabriky to aj vyhovovalo, pretože so mnou nemuseli tráviť veľa času, lebo všetko som chcela robiť sama. Rozhodla som sa ísť do toho naplno. Dať do toho päťsto percent a zatiaľ som samu seba nesklamala.

Odkiaľ čerpáte inšpiráciu na výrobu?

Neviem, čo ľudia chcú nosiť, a to je možno niekedy problém. Moja mama mi vždy hovorí, aby som vyšla z bubliny a pozerala sa na ľudí, videla, čo nosia, ako to kombinujú, aké sú nové trendy. Mám však pocit, že mi to potom zväzuje ruky, ale keď sa mi niečo prisní, dám to na papier a chcem hneď na druhý deň zhmotniť. Nikde nehľadám inšpiráciu, idem do dielne a spravím topánky tak, aby sa páčili mne. Ani nad tým veľa nepremýšľam, pretože človek, keď veľa premýšľa, zvykne veci prekombinovať.

Je v módnom priemysle aj niekto, koho obdivujete?

Páči sa mi štýl Victorie Beckham. Priznám sa, kým som sama nezačala niečo tvoriť, nevnímala som ju ako módnu návrhárku. Nekupovala som ju a prišla mi aj dosť drahá. Ale teraz, keď vidím, čo je za tým, aké úsilie, koľko práce, že kvalitné veci potrebujú čas, viem pochopiť aj cenu. Victoria sa vždy obliekala stroho. Aj celý svet ju vníma ako prísnu, strohú, striktnú, čo odzrkadľuje aj jej móda.

 9. septembra 2018 ste uviedli na trh svoju novú kolekciu s názvom Safari. Prečo práve takýto názov?

Vždy som bola taká kolotočárka (smiech). Už minulý rok som chcela uviesť spomínanú kolekciu, len som nemala v šatníku dostatok safari oblečenia. Milujem tigre a levy, to sú moje zvieratá. Dokonca o nich rada pozerávam dokumenty. Momentálne sa mi v logu objavil tiger, preto Safari.

Zdroj: archív Kristíny Kormúthovej

Plánujete ešte rozšíriť svoju značku?

Na zimu chystám úplne novú kolekciu tenisiek, v ktorej bude veľa kožušín. Kožušiny milujem. Taktiež sa v novej kolekcii objavia aj kabáty a pončá.

V predošlej odpovedi ste načrtli tému kožušín. Chystáte sa v zimnej kolekcii použiť pravé alebo umelé kožušiny?

Je to citlivá téma, ale idem s tým von. Ľudia sa ma pýtajú, či sú tie kožušiny pravé alebo nie, a áno, sú. Viem, odkiaľ pochádzajú moje kožušiny, tie zvieratá nie sú na to chované, nie sú v strese. Jednoducho sú to veci, nad ktorými sa veľmi nezamýšľam.

Prečo?

Nechcem povedať, že som voči tejto téme ignorantská. Pre mňa ide o hermetický kruh, ktorý sa nedá otvoriť a ani rozlúštiť. Snažila som sa zamyslieť nad umelými kožušinami, ale to by som už nebola ja. Nehovorím, že raz nepríde ten deň, keď budem pracovať aj s umelými kožušinami, ale v tejto kolekcii to ešte nebude.

Na čom vám teda najviac záleží?

Plním požiadavky ľudí osobitne, s každým jedným klientom komunikujem sama. To si vyžaduje niekedy aj veľkú dávku trpezlivosti. Vo fabrike je každá jedna topánka vyrábaná ako vzorka, takže tam idú náklady do úplne iných výšin. To sa nedá porovnávať s masovou výrobou. Svoju značku som chcela postaviť na kvalite a spokojnosti zákazníka. Chcem svojho zákazníka poznať a venovať sa mu. To je moja filozofia, ktorú si chcem aj zachovať.

Akú máte doteraz spätnú väzbu?

Mám pozitívne ohlasy a veľmi si to vážim. Spätná väzba nemusí byť len od ľudí, ktorí si už zakúpili moje tenisky, ale aj od ľudí, ktorí ma sledujú, a tí sú úžasní . Nič ma nevie viac potešiť, ako keď mi moje klientky napíšu, ako veľmi sa im páči môj prístup, balenie alebo detaily na teniskách. To naozaj stojí za všetky nervy.

Obetovali ste niečo kvôli túžbe splniť si sen o vlastnej módnej značke?

Obetovala som tomu všetok svoj voľný čas. Moje súkromie išlo úplne na druhú koľaj, rodinu som videla naozaj len sporadicky. Na to nie som vôbec hrdá, ale naozaj toho bolo toľko, čo bolo treba robiť.

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií