fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Nedarí sa vám schudnúť? Toto je 5 dôvodov, prečo je tomu tak

Pokúšate sa schudnúť nejaké to kilečko, ale stále sa vám to nedarí? Vaša váha neubúda a vy ste stále viac a viac frustrované? Nezúfajte, pretože práve dnes sa môžete dozvedieť, prečo je tomu tak. Je totiž viac ako pravdepodobné, že robíte niektorú z týchto 5 najčastejších chýb.

1. Jete bielkoviny a sacharidy samostatne.

Nie je správne jesť oddelene bielkoviny a sacharidy, pretože potom váš tráviaci systém nemôže fungovať správne. Jediné, čo si týmto spôsobom jedenia privodíte, budú problémy so žalúdkom namiesto zníženia hmotnosti.

2. Nepoužívate nôž pri jedení.

Náš mozog odhalí, že je žalúdok plný až po 20 minútach jedenia. Aj preto by ste si mali jedlo krájať na menšie kúsky, aby ste potravu konzumovali v malých množstvách. Výhodou je, že proces jedenia bude pomalší, a tak sa zvýši trávenie. Okrem toho budete mať pocit, že ste zjedli viac, pretože do úst si budete vkladať opticky oveľa viac potravy.

3. Jete veľmi veľa nezdravých vecí.

Ak sa nazdávate, že jedenie šalátov, dusených rýb a čerstvého ovocia je zdravé a vy vďaka tomu nepriberiete, tak sa mýlite. Aj olivový olej, avokádo či iné ovocie obsahujú kalórie, a tak sa rázom pri príprave šalátu môžete vyšplhať na množstvo 500 kcal. Štúdie dokonca tvrdia, že veľké množstvo jedla je pre naše zdravie škodlivé a pritom je jedno, či ide o sladkostí alebo zeleninu. Aj preto by ste si mali vždy kontrolovať veľkosť svojej porcie.

chyby

4. Zbožňujete detox stravy.

Hoci sú čerstvé šťavy a smoothies pre vaše telo zdravé, vaša strava by nemala pozostávať iba z nich. Výsledkom totiž bude namiesto straty tukov, strata vody a svalovej hmoty. Aj preto by ste namiesto šťavy mali stiahnuť po celej zelenine a ovocí, vďaka ktorým získa vaše telo veľké množstvo vitamínov a vlákniny, ktoré sú dôležité pre správne trávenie.

5. Počítate kalórie.

Namiesto počítania kalórií by ste mali začať oveľa viac sledovať to, koľko vitamínov a mikroživín obsahuje vaše jedlo. Je to najmä preto, lebo spočítať to, koľko kalórií vaše telo strávi a následne spáli počas dňa, sa presne nedokáže. Oveľa dôležitejšie je tak vedieť, či to, čo zjete je pre vaše telo prospešnejšie a bohatšie na vitamíny alebo nie.

Vedeli ste o týchto 5 najčastejších chybách? Ak nie, tak zdieľajte tento článok, aby o týchto chybách vedeli aj vaši priatelia.

Zdroj: brightside.me

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií