fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Tieto telesné zmeny signalizujú, že málo spíš. Zisti, či nie je čas zaliezť do postele!

Máte tip? napíšte nám mailom

V dnešnej dobe je pomerne náročné vybudovať si správny spánkový rytmus. Ľudí láka zábava v nočných kluboch alebo musia pracovať. Nedostatok spánku sa však môže negatívne odraziť na našom zdraví. Zisti teda, či nepotrebuješ zmeniť svoj režim a častejšie dať prednosť spánku!

Nedostatok spánku pomôžu odhaliť aj tieto varovné signály.

Priberáš

Pribúdanie kíl nemusí byť spôsobené len prejedaním či nedostatkom pohybu. Je to spôsobené tým, že pokiaľ si dlho hore, je aktivovaný stresový hormón korizol, ktorý dáva podnet k ukladaniu tukov. Fakt, že priberanie a dĺžka spánku spolu súvisí preukázalo aj niekoľko výskumov.

Nedokážeš sa sústrediť

Ak sa človek v noci poriadne nevyspí, nedokáže sa plne koncentrovať, poriadne premýšľať a rýchlo sa rozhodnúť. Podľa výskumov už jedna prebdená noc dokáže znížiť ostražitosť a mentálne pochody až o 32 percent. Jedna zo štúdií dokonca tvrdí, že pri dlhodobom spánkovom deficite sa zmenšuje objem mozgu a aj jeho hustota, čo môže vplývať na dôležité duševné procesy.

Strácaš kontrolu nad emóciami

Aj to, že je človek po noci strávenej bez spánku krehkejší a nestálejší, má odôvodnenie. Ak sa človek nevyspí alebo vyspí nedostatočne, je rozladený a ľahšie prepadá stresu a zbytočnej panike. Výskumy ukázali, že ľudia, ktorí zanedbávajú spánok, sú skôr náchylnejší k depresii.

Prečítajte si tiež:
Komiks o kocúrovi Garfieldovi má okrúhle jubiluem. Oslavuje 40-ku

Oslabená imunita

Nedostatok spánku sa podpisuje aj na našej imunite. Tá je oslabená a dáva tak ľahší prienik rôznych vírusov a ochorení. Takže ak si často prechladnutý, mal by si sa zamyslieť aj nad tým, ako dlho (a či vôbec) spíš.

Pokračovanie na ďalšej strane

V dnešnej dobe je pomerne náročné vybudovať si správny spánkový rytmus. Ľudí láka zábava v nočných kluboch alebo musia pracovať. Nedostatok spánku sa však môže negatívne odraziť na našom zdraví. Zisti teda, či nepotrebuješ zmeniť svoj režim a častejšie dať prednosť spánku!

Nedostatok spánku pomôžu odhaliť aj tieto varovné signály.

“Strata” pamäte

Ak sa musíš dennodenne sám seba pýtať, kde máš mobil alebo kľúče, i to je signálom toho, že tvoj spánok je nedostatočný alebo nekvalitný. Vedci súvislosť medzi spánkom a pamäťou skúmali už mnohokrát a prišli na to, že pre človeka je pri spánku podstatná takzvaná REM fáza, pri ktorej človek sníva. Zistilo sa, že práve táto etapa spánku má pozitívny vplyv nielen na pamäť ale i iné mentálne funkcie.

Prečítajte si tiež:
7 krokov, ako sa stať otužilcom: Chce to veľa pohybu a vytrvalosti!

Nemáš chuť na sex

Pokiaľ nedopraješ svojmu telu poriadny a kvalitný spánok, hormóny sa začnú búriť a to nie práve podľa tvojich predstáv. Pri nedostatku spánku sa totiž sexuálne túžby stlmia.

Pocit, že sa nedožiješ vysokého veku

V rámci jedného výskumu mali ženy, ktoré počas dňa spali menej ako 5 hodín, menšiu šancu dožiť sa toľko rokov, ako tie, ktoré si doprajú adekvátny spánok a odpočinok. Je to spôsobené chronickým stresom, takže pozor na to!

Problémy so srdcom

Ak si nedopraješ poriadny odpočinok v podobe spánku, začneš priberať a hladina cukru v tele sa zvýši. Tieto faktory negatívne vplývajú na srdcovú činnosť. Takže ak pociťuješ pri srdci bolesť alebo tlak, zamysli sa, či to nemôže byť spôsobené nedostatočným nočným spánkom. Okrem problémov so srdcom sa môže dostaviť aj mozgová mŕtvica alebo mentálne ochorenie.

Zdroj: easyhealthoptions.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií