Nenáročné cvičenia pre začiatočníkov, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií

Nenáročné cvičenia pre začiatočníkov, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií

“Cvičenia s nízkou intenzitou,  predstavujú tréningovú metódu, ktorá minimalizuje riziko zranení vznikajúcich pri rýchlych a výbušných druhoch športu,“ opisuje výhody cvičenia certifikovaná trénerka a riaditeľka FC UNITED a Tímu ONE v lacrosse Taylor Hynes.

Hynes ďalej tvrdí, že low-impact tréningy sú ideálne pre začiatočníkov, ktorí nemali doposiaľ skúsenosti s akýmkoľvek cvičením. Vďaka nenáročnosti vykonávania pohybov, ktoré sú pre telo prirodzené, je človek schopný vybudovať si pozitívny vzťah k cvičeniu.

Ak si myslíte, že nespálite dostatok kalórií kvôli nižšej intenzite, ste na omyle. Hynes vyvracia tento mýtus nasledovne: “Telo vždy bude spaľovať kalórie, keď sa “zahreje” (napr.rozcvičkou), čiže nadobudne určitú teplotu.” Poďme si teda predstaviť, aké cvičenia zaraďujeme do low-impact tréningov podľa Taylor Hynes.

Jednoduché cvičenia, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Zdroj: pexels.com

Plávanie 

“Voda je osemnásobne hustejšia ako vzduch, ale má aj menej gravitačného zaťaženia, takže telo je oveľa menej vystavené šmykovej sile,” vysvetľuje Hynes. Pokiaľ vykonávate správne jeden z rôznych plaveckých štýlov, ste schopní vybudovať si solídnu kondíciu, a dokonca si zlepšiť aj držanie chrbtice , či zbaviť sa bolesti chrbta. Ak plávate nesprávne, cvičenie vo vode sa môže zmeniť na nepriateľa, preto neváhajte a investujte do prvých lekcií plávania s certifikovanou trénerkou.

Ak sa vám klasické plávanie zunuje, skúste sa inšpirovať odporúčaniami od Hynes. Tá navrhuje používať vo vode kickboard alebo skúsiť vodný jogging, ktorý je mimochodom vhodný aj pre začínajúcich bežcov. Vo vode je menší odpor tlaku, čo znamená aj menej intenzívne dopady na kĺby.

Jednoduché cvičenia, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Zdroj: pexels.com

Kettlebells

Podľa Hynes môžu kettlebelly používať všetci, bez rozdielu telesnej hmotnosti. Prečo? Kettlebelly sú jednoduchá, efektívna cvičebná pomôcka, ktorá zintenzívni tréning a zefektívni dosiahnutie želaných výsledkov.

Tréning s kettlebellmi podľa Hynes by vyzeral nasledovne – vyberte si 4 cvičenia, tie budete vykonávať 30 sekúnd po 4 série. Každú dokončenú sériu zavŕšite 30 sekundovou pauzou, potom pokračujete ďalej.

Jednoduché cvičenia, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Zdroj: pexels.com

Cyklistika

Či ste fanúšikom spin tréningov alebo máte radšej bicyklovanie v prírode, v každom prípade tento druh fyzickej aktivity je skvelou formou cvičenia s malým rizikom vzniku zdravotných problémov (poškodenie kĺbov, natrhnutie svalov a pod.).

„Bez ohľadu na to, či bicyklujete vo vnútri alebo vonku, cyklistika predstavuje ideálny low-impact tréning,“ tvrdí Hynes. Ako dlho teda vykonávať tréning s bicyklom? Hynes odporúča 45 až 90 minút, čo by malo stačiť na dostatočné spálenie kalórií na jeden deň.

Jednoduché cvičenia, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Zdroj: pexels.com

Joga

Možno to spočiatku vyzerá, že sa na joge ani nezapotíte, ale opak je pravdou. Hynes hovorí, že pokiaľ cvičenie vykonávate správne, dokážete si poriadne dať do tela. Ďalej vyzdvihuje jej benefity, „jogové cviky sú ideálne na vybudovanie flexibility, mobility a sily.“

Jogové cvičenie sú o mnohopočetnom vykonávaní jednoduchých cvikov s vlastnou váhou. Zo začiatku to nevyzerá možno veľmi atraktívne, ale práve dôslednom opakovaní rovnakých pohybov si dokážete vybudovať silu či naučiť sa udržať balans.

Jednoduché cvičenia, vďaka ktorým spálite množstvo kalórií
Zdroj: pexels.com

Veslovanie

“Veslovanie je vynikajúce cvičenie, podobne ako cyklistika, pretože udržuje telo vo veľmi pevnom, opakujúcom sa pohybe” povedala Hynes, “preto sa uistite, že vaša technika je dostatočne dobrá, aby sa zabránilo poškodeniu svalov či kĺbov.”

Vzhľadom k tomu, že pri veslovaní zapájate najviac nohy a chrbát, ktoré si vyžadujú množstvo energie, spaľujete aj tak veľmi veľa kalórií. Podľa Hynes vyzerá veslový tréning nasledovne, „najprv veslujte v zahrievacom tepme, potom vykonávajte 3 série po 6 minút s maximálnym úsilím. Medzi každou sériou si dajte dve minúty ľahkého veslovania.“

Zdroj: businessinsifer.com / Maddy Sims 

0
0
Google+ Linkedin