fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Je tu úplne nová generácia BMW radu 1. Ide o inovatívnu technológiu pohonu?

Mníchovská automobilka BMW predstavuje novú generáciu najmenšieho modelu. Po novom prichádza s predným pohonom, pri ktorom BMW tvrdí, že ide o inovatívnu technológiu pohonu. Nová generácia je v poradí už treťou. Z prvých dvoch generácií modelu BMW radu 1 sa vyrobilo viac ako 1,3 milióna vozidiel, pričom si získalo veľkú obľubu najmä v Európe.

Dizajnovo neostal kameň na kameni

V prednej časti dostali síce miesto typické obličky, no v tomto prípade majú špecifickejší tvar. Ani ich výplet nie je taký, na aký sme boli zvyknutí. Namiesto toho dostal výrazný priestorový výplet inšpirovaný svetom pretekárskych automobilov. Nové sú aj svetlomety, ktoré môžu na želanie využívať Full LED technológiu, prípadne môžu byť adaptívne.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Po prvý raz dostane najmenší model od BMW až 19 palcové kolesá. Výrazne tvarovanej zadnej časti dominujú dvojdielne zadné svetlomety. Vďaka svojej nízkej stavbe dodávajú autu atletický vzhľad. Úzky svetelný podpis v tvare písmena L zasahuje až do bokov karosérie. Pohľad na zadnú časť ešte upútajú koncovky výfukového potrubia s priemerom 90 milimetrov poprípade 100 milimetrov pri verzii BMW M135i xDrive.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Nie je žiadnym tajomstvom, že predchádzajúce dve generácie modelu zrovna nedominovali v oblasti vnútorného priestoru. To sa však mení a podľa slov automobilky sa zväčšil vo všetkých smeroch. Najviac by z neho mali ťažiť pasažieri v druhom rade sedadiel. Do novej rady 1 sa nasťahovali taktiež technológie známe z väčších modelov. Novinka je napríklad dostupná s 8,8-palcovou stredovou dotykovou obrazovkou (štandardne), inteligentným osobným asistentom, ktorý umožňuje hlasom ovládať väčšinu funkcií, digitálnym kľúčom v mobile či mnohými asistenčnými systémami.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Veľkou pomôckou môže byť napríklad parkovací asistent, ktorý umožňuje automatické zaparkovanie na parkovacie miesto. Ešte lepším pomocníkom je podľa nás inovatívny Asistent cúvania, ktorý si uloží posledných 50 m jazdy vpred rýchlosťou do 36 km/h, aby v prípade potreby dokázal zacúvať späť a popritom aktívne zasahovať do riadenia, a to až do rýchlosti 9 km/h. Vozidlo pritom cúva po rovnakej línii, ako išlo vpred. Systém funguje obdobne ako v prípade modelu X5.

Koniec zadného pohonu

Po prvý raz prichádza BMW radu 1 aj s možnosťou výlučne predného pohonu. Fanúšikovia sa ale podľa BMW nemusia obávať, že novinka ich v tomto smere sklame a jedným dychom dodávajú, že vzniklo čistokrvné vozidlo značky BMW s vlastným charakterom. Či už s pohonom predných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive, nové BMW radu 1 posúva obratnosť na novú úroveň, ktorou jasne prevyšuje svojho predchodcu.

Rýchle a precízne reakcie sa dajú dostatočne predvídať a slúžia na zlepšenie jazdného zážitku. Dôležitým faktorom je v tomto prípade technológia ARB (aktívny prvok potláčajúci preklz kolies) známa z modelu BMW i3s. Vďaka dobrému umiestneniu systému dostane vodič preklzujúce koleso pod kontrolu desaťkrát rýchlejšie.

Záujemcovia si môžu objednať nové BMW radu 1 s niektorým z ponuky 3- a 4-valcových motorov ostatnej generácie z rodiny BMW EfficientDynamics. Najvýkonnejší variant predstavuje v spomínanom modeli 4-valec. BMW M135i xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 4,8 sekundy (s balíkom M Performance dostupným od 11/2019 klesne táto hodnota na 4,7 sekundy) a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Motory budú spolupracovať až s tromi prevodovkami. V závislosti od špecifikácie bude k dispozícii 6-stupňový manuál, 7-stupňová dvojspojková prevodovka a 8-stupňová automatická prevodovka.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií

"