fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Obyčajné prechádzky môžu znížiť riziko niektorých foriem rakoviny! A je toho oveľa viac…

Výhody prechádzok, ktoré by mala poznať každý z nás

Prechádzky sa považujú za šport lenivých. Nie nadarmo obézni ľudia začínajú svoje chudnutie pohybom pri prechádzkach. Udržujeme si nimi váhu a pravidelná rýchla chôdza pomáha pri strate nadbytočných kilogramov. Výhodou je, že sú zadarmo a nepotrebujeme k tomu žiadne špeciálne vybavenie. Niektorí profesionálni „chodci“ či turisti si kúpia maximálne palice, ktoré im pri chôdzi pomáhajú.

Ďalšou výhodou prechádzok je, že trávime čas na čerstvom vzduchu či už ide o prechádzku v lese, parku alebo niekde blízko vody (poprípade aj po chodníku v meste). Ponúkajú sa nám rôzne zaujímavé obrazy, podľa toho, akú trasu si zvolíme. Môžeme si zobrať aj spoločníka, ktorý má rovnaké záujmy ako my. Ak máme psa, nie je nič lepšie, ako ho vziať na prechádzku so sebou.

Prechádzka nám navodí lepšiu náladu. Vďaka chôdzi a pozeraniu okolia človek príde na iné myšlienky, vypne a oddýchne si. Pomáha aj pri depresiách. Človek sa vždy cíti lepšie vonku, ako zavretý v miestnosti medzi štyrmi stenami.

walking

Prechádzky sú veľmi zdravé, pretože znižujú riziká rôznych chorôb. Odporúčajú sa ľuďom, ktorí trpia bolesťami kĺbov, pretože môžu zabrániť ich úplnému stuhnutiu. Pri prechádzkach dochádzka k prekrveniu mozgu, čím sa znižuje riziko cievnych chorôb a tým sa môže predísť demencií. Taktiež pri nich posilňujeme pamäť. Dokonca môžeme chôdzou predísť cukrovke alebo ju znížiť. Dôležitá je pri tomto rýchla  20-30 minútová chôdza. Vďaka chôdzi sa upraví tlak aj hladina cholesterolu v krvi, čím môžeme predísť srdcovým ochoreniam. Posilňuje a zlepšuje sa zdravie nášho srdca.Chôdza má pozitíva aj v tom, že sa ňou môže predísť mŕtvici, keďže sa znižuje krvný tlak.

Ďalšou výhodou je, že môže znížiť riziko niektorých foriem rakoviny. Podľa výskumu publikovaného organizáciou Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, ženy, ktoré cez týždeň nachodili aspoň 7 hodín, mali menšiu pravdepodobnosť, že sa u nich vyskytla rakovina prsníkov. Podobný výskum urobili vedci z Harvardu a z Kalifornskej univerzity a poukazuje na to, že u mužov, ktorý prekonali rakovinu prostaty a chodili aspoň 3 hodiny týždenne, sa znížila pravdepodobnosť návratu choroby.

Prechádzky majú veľmi pozitívny vplyv na naše zdravie a sú vhodné pre všetky vekové kategórie. Denne sa odporúča prejsť 6 000 – 10 000 krokov. Najmenej, čo môžeme pre svoje duševné aj telesné zdravie urobiť, je pridať do svojej denne chôdze viac krokov.

Foto: pixabay.com
Zdroj: www.bezvabeh.cz

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií