fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

OH 2020: Nike oblečenie športovcov do recyklovaných vecí

Máte tip? napíšte nám mailom

Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budú elitní športovci obklopení nielen ekologickým ubytovaním, ale aj oblečením. Športová značka Nike atlétov oblečie do uniforiem a tenisiek vyrobených z recyklovaného polyesteru a zvyšných častí obuvi. Okrem toho sa budú rozdávať medaily z recyklovanej elektroniky, napríklad z mobilných telefónov. Za všetko vraj môže generácia Z.

Olympijské hry 2020 v Tokiu sa ponesú vo veľkom štýle. Prichádza s nimi aj obrovská novinka, ktorá sa týka ekologickosti. Športová značka Nike rozhodla, že atlétom ponúkne recyklované oblečenie a obuv. Nedočkajú sa ani tradičných postelí. Tie ich budú vyrobené z kartónu. Dôvodom tejto radikálnej zmeny je snaha o udržateľnosť, ktorou sa výrobca snaží osloviť mladších a ekologicky uvedomelejších spotrebiteľov.

Nielen Nike, ale aj Adidas či Puma

Nike minulý rok v septembri načrtol svoje plány na zníženie emisií uhlíka a odpadu. Spoločnosť uviedla, že do roku 2025 bude vo svojich prevádzkach používať 100 percent obnoviteľných zdrojov a do roku 2035 zníži emisie uhlíka v globále o 30 percent. „Športovci očakávajú, že sa v tomto smere budeme angažovať,“ uviedol Noel Kinder, hlavný predstaviteľ pre udržateľnosť v spoločnosti Nike.

Prečítajte si tiež:
Nemáte úplne ideálnu postavu a neviete, čo na seba? Vyhnite sa týmto outfitom

Rovnakú snahu zdieľajú aj iné spoločnosti. Značky ako Patagonia, Adidas, Puma či Gap’s Athleta sa už roky snažia zaradiť udržateľnosť do procesu výroby. Adidas vyhlásil, že tento rok vyrobí 15 až 20 miliónov párov obuvi vyrobenej z oceánskeho plastu. Do konca roku 2020 chce spoločnosť Gap’s Athleta vyrábať 80 percent výrobkov z trvalo udržateľných vlákien, ako recyklovaný polyester či nylon.

Generácia Z je najekologickejšia

Maloobchodníci dobre vedia, prečo sa snažia dosiahnuť práve tieto ciele. Uvedomujú si, že väčšinu spotrebiteľov tvoria ľudia narodení v  rokoch 1995 až 2012, teda takzvaná generácia Z. Tí údajne pri nakupovaní myslia na životné prostredie viac než iné generácie. Dokazuje to aj nedávny prieskum, ktorý tieto hypotézy potvrdil.

62 percent opýtaných z generácie Gen Z uviedlo, že kupujú len značky, ktoré sú udržateľné. 73 percent respondentov prehlásilo, že sú ochotní si za tieto ekologickejšie značky dokonca i priplatiť. „Tento trend udržateľnej spoločnosti jednoznačne poháňa generácia Z-erov a mladší ľudia,“ uviedla Beth Goldsteinová, výkonná riaditeľka skupiny NPD a analytička módneho odvetvia.

Prečítajte si tiež:
Pódium mení za prehliadkové mólo! Rihanna prichádza so sexi kolekciou bielizne

Olympijská kolekcia aj pre bežných spotrebiteľov

Na margo olympijských hier Nike uvádza na trh kolekciu „Move to Zero“, vo voľnom preklade teda „presunúť sa na nulu“. Všetko oblečenie zo spomínanej kolekcie bude vyrobené z recyklovaných materiálov. Pri ich výrobe sa tak použije menej chemikálií a vody. Súčasťou ekologickej kolekcie bude aj bunda Windrunner podobná tej, ktorú bude nosiť americký tím.

Elitní bežci sa na olympijských hrách predvedú v teniskách Nike’s Air Zoom Alphafly NEXT%, ktoré sú navrhnuté s dvoma „vzduchovými tobolkami”. Pomáhajú pri poháňaní bežcov a naviac šetria energiu pri behu. Nike vytvorí rovnaké tenisky aj pre bežných bežcov, ktoré sa v regáloch objavia už na jeseň tohto roku.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií