fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Počas cvičenia by ste nemali zabudnúť na pitný režim. Toto je 9 problémov, ktoré vás môžu začať trápiť

Máte tip? napíšte nám mailom

Leto sa blíži, a tak je najvyšší čas začať športovať a chudnúť do plaviek. Ak je to aj váš prípad, tak pri cvičení určite nezabudnite na pitný režim, ktorý je pri zhadzovaní kíl veľmi dôležitý. Pri nedostatku tekutín vás totiž môže začať trápiť nasledujúcich 9 problémov:

1. Vaša pokožka starne.

Vedeli ste, že šport má na našu pokožku omladzujúci účinok? Je to vďaka tomu, že kyslík obohacuje naše bunky, čím sa zvyšuje produkcia kolagénu a vrásky sa zmenšujú. Pravdou však je, že naše telo potrebuje aj dostatočné množstvo vody, pretože inak naša pokožka starne rýchlejšie.

2. Chudnete vodu, nie tuky.

V prípade, že pri cvičení nepijete vodu, tak nestrácate nadbytočnú tuk, ale vodu. Naše telo totiž nemôže efektívne spaľovať tukové bunky v prípade, že nemá dostatok vody. Aj preto by ste si na tento problém mali dávať pozor.

3. Toxíny zostávajú v tele.

Počas cvičenia sa naše telo potí, a tak sa zbavuje toxínov. To sa však nedeje tak intenzívne v prípade, ak telo nemá dostatok vody, čo v konečnom dôsledku znamená, že veľa toxínov ostáva aj naďalej v tele.

Prečítajte si tiež:
Islam bude rozšírenejší než kresťanstvo! V ktorom roku bude moslimov viac než kresťanov?!

4. Znižuje sa účinnosť tréningu.

Vedci zistili, že nedostatok vody a následná dehydratácia má negatívny vplyv na účinnosť tréningu. V praxi to znamená to, že ak stratíte 5% tekutín, účinnosť vášho tréningu sa zníži o 30%.

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane…

Leto sa blíži, a tak je najvyšší čas začať športovať a chudnúť do plaviek. Ak je to aj váš prípad, tak pri cvičení určite nezabudnite na pitný režim, ktorý je pri zhadzovaní kíl veľmi dôležitý. Pri nedostatku tekutín vás totiž môže začať trápiť nasledujúcich 9 problémov:

5. Mávate svalovú bolesť dlhšie.

Zaujímavosťou je, že ak chcete, aby vaša svalová bolesť netrvala dlho, mali by ste piť dostatok vody. V opačnom prípade totiž bude vaša bolesť trvať oveľa dlhšie.

6. Zvyšuje sa srdcová záťaž.

Za vysoký krvný tlak a zvýšený dych pri cvičení môže nedostatok tekutín pri cvičení. Krv je v tomto prípade silnejšia, hutnejšia, a tak srdce zvyšuje svoju činnosť, aby vytvorilo silný prietok krvi cez úzke cievy.

Prečítajte si tiež:
Rusko a ich občania sú skutočne šialení! Toto, čo predviedli najnovšie, ťa o tom presvedčí

7. Nastáva opuch.

Zaujímavosťou je, že nedostatok vody pri cvičení spôsobuje opuchy a nepekné kruhy pod očami. Aj preto by ste nemali zabúdať na pravidelné dopĺňanie tekutín.

8. Zvyšuje sa únava a znižuje koncentrácia.

Za zlú náladu, zvýšenú únavu a zníženú pozornosť môže opäť nedostatok tekutín. Ak chcete s týmito negatívnymi javmi zatočiť, určite siahnite po fľaši s vodou.

9. Jete viac.

Známy výrok “Hlad je prezlečený smäd” geniálne platí v nasledujúcom prípade. Častokrát sa totiž stáva, že nie ste hladní, ale smädní, preto určite najprv siahnite po pohári s vodou a až následne po jedle.

Zaujímavosťou je, že vedci a športovci odporúčajú piť 150-250 ml studenej vody každých 15-20 minút, záleží od záťaže a intenzity tréningu. Okrem toho odporúčajú siahnuť aj po rôznych športových nápojoch, ktoré dodajú telu uhľohydráty a minerály.

Foto: Flickr
Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií