fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

7 potravín plných energie: TIETO vás nabudia viac, ako šálka kávy!

Máte tip? napíšte nám mailom

Únava a nedostatok energie sa v dnešnej dobe skloňujú pomerne často. Mnohí však nevedia, že dôvod, prečo tomu tak je, pochádza najmä z jedla. Ktoré potraviny sú plné energie?

Dlho a dobre spíte, športujete – to všetko ovplyvňuje i pomáha k zdravšiemu životu. Ale strava je kľúčová, pretože vám dáva všetku energiu, ktorú potrebujete počas celého dňa, je to akési palivo nášho tela. Prinášame vám 7 zdravých potravín, ktoré vám dodajú energiu a pomôžu i vašej peňaženke. Na kávu môžete zabudnúť. 

1. Avokádo

Je dôležitým zdrojom kyseliny pantoténovej (vitamín B5), ktorá prispieva k tvorbe telesnej energie. Na druhej strane je avokádo veľmi bohaté na „dobré” tuky a vlákninu: tuky pomáhajú zlepšovať vstrebávanie živín z potravy, zatiaľ čo vláknina zabraňuje zvyšovaniu hladiny cukru v krvi po jedle. Nečudo, že mu podľahli aj dizajnéri, keď vytvorili hit letnej sezóny – nafukovačku v tvare avokáda.

Zdroj: pixabay.com

2. Sladké zemiaky 

Sú kompletným zdrojom uhľohydrátov, ktoré dodávajú energiu a zároveň poskytujú i vysoký obsah vlákniny. Majú tiež dôležitú koncentráciu mangánu, kľúčového minerálu pre správne fungovanie metabolizmu. Dokonca vám pomôžu i pri bolestiach žalúdka, šupka musí ísť však preč.

Zdroj: La Vanguardia

3. Zelená listová zelenina

Patrí sem napríklad špenát, mangold, petržlen, koriander a bazalka. Všetky potraviny sú bohaté na železo, vápnik, kyselinu listovú, vlákninu, horčík a vitamíny A, C, E a K. Železo aj vitamín C pomáhajú predchádzať anémii, preto je menej pravdepodobné, že by vás ich konzumácia unavila. 

Zdroj: unspash.com

4. Horká čokoláda

Má to však jeden háčik – musí obsahovať najmenej 75 % kakaa. Takáto čokoláda má nízky obsah cukrov a je tiež dobrým zdrojom kofeínu a teobromínu, dvoch prírodných stimulantov, ktoré zvyšujú energiu a zlepšujú náladu. Jej pravidelná konzumácia pozitívne ovplyvňuje prietok krvi a okysličovanie našich orgánov. Kvalitnú čokoládu kúpite aj na Slovensku. 

Zdroj: unsplash.com

5. Banán

Toto sladké a zdravé ovocie nám dodáva uhľohydráty a draslík, skvelé zdroje energie, ktoré vás nabudia natoľko, že budete podávať oveľa lepšie výkony (a to ako v škole, tak i na pracovisku či pri športe). 

Prečítajte si aj 5 dôvodov, prečo jesť banány každý deň.

Prečítajte si tiež:
Raj pre milovníkov číny: 5 slovenských reštaurácií, kde ju musíte ochutnať
Zdroj: unsplash.com

6. Cvikla

Cukrová repa obsahuje dusičnany a antioxidanty, ktoré ovplyvňujú krvný obeh, okysličovanie mozgu a svalov. Sú tiež skvelým zdrojom prírodnej energie vďaka nízkej hladine cukru. Ak ste jej ešte neprišli na chuť, inšpirujte sa našimi troma receptmi a pripravte si ju na sladko či slano.

Zdroj: huercasa.com

7. Voda

Dehydratácia sťažuje nášmu telu produkovať energiu, preto nás voda udržuje stále sviežich. A, samozrejme, i nažive :-). 

Zdroj: unsplash.com

Zdroj: upsocl.com

Prečítajte si tiež:

Nedajte šancu jesennej depresii! Vieme, ako s ňou účinne bojovať

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií