fbpx
Potrebujete doplniť bielkoviny? S týmito potravinami to pôjde ľahko

Potrebujete doplniť bielkoviny? S týmito potravinami to pôjde ľahko

Keď príde na bielkoviny, je tu mylná predstava o tom, koľko ich potrebujeme denne. Vo fitnes svete prisahajú mnohí ľudia, že žiť s veľkým obsahom bielkovín je dobré na budovanie svalovej hmoty a pomoc pri chudnutí tým, že sa budeme cítiť plnší. Ale koľko je príliš veľa?

The American Diet Asociation hovorí, že väčšina aktívnych dospelých potrebuje konzumovať 0,8 gramov bielkovín na kilogram (1 kg = 2,2 libier, váhová jednotka) telesnej hmotnosti za deň. Takže čo pre tých, čo konzumujú mäso pri každom jedle? Oni prijímajú asi päťkrát viac bielkovín, ako je denná odporúčaná dávka.

Na druhej strane, príliš málo bielkovín je skôr zlá vec ako dobrá. Bielkovinová podvýživa môže viesť k stavu nazývanému kwashiorkor (syndróm ťažkého nedostatku bielkovín a nedostatočného prívodu energie) a môže tiež spôsobiť  poruchy rastu, stratu svalovej hmoty, zníženie imunity, oslabenie srdca a dýchacích ciest a dokonca aj smrť.

Mäso je často vnímané ako jeden z najlepších zdrojov bielkovín, teda dôvod, prečo si veľa ľudí láme hlavu v zmätku, ako vegetariáni alebo vegáni budú pokračovať  bez hryzenia kúsku na pravidelnom základe.  Ale existuje veľa mylných predstáv o tejto ideológii , ktoré by mali byť vyjasnené. Po prvé, mali by sme konzumovať potraviny, ktoré nám poskytujú deväť esenciálnych aminokyselín, ktoré naše telá nie sú schopné vytvárať  na vlastnú päsť.

Aj keď mnohí tvrdia, že  mäso je potrebný zdroj, pretože poskytuje celý balík, existujú aj niektoré ďalšie potraviny rastlinného pôvodu, ktoré obsahujú bielkoviny.

1. Čia semienka
Je veľká láska k týmto silným semenám. Majú 4 g bielkovín v každých 2 čajových lyžiciach, takže pomáhajú pri trávení a pomáhajú udržať si pocit plna dlhšie. Poskytujú nášmu telu tiež všetky aminokyseliny, ktoré potrebujeme. Môžeme si ich prisypať na vrch  jogurtu pre trochu chrumkania.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  5 dobrôt z raw stravy, ktoré musíte ochutnať

meat

2. Grécky jogurt
Keď už je „reč“ o jogurte,  je to tiež vysoko – proteínová možnosť. S dvojnásobným množstvom bielkovín ako bežný jogurt, 6 kontajnerových balení proteínu je vtesnaných do 17 gramov. Je to skvelé na raňajky alebo na občerstvenie kedykoľvek.

Pokračovanie na ďalšej strane

Google+ Linkedin

Autor:

Volám sa Lenka a pre web klocher.sk píšem od jeho začiatku, takže som akýsi "inventár" tejto stránky. :D Moje články sú zamerané najmä na témy žena, láska, rodina a deti, ale rada píšem aj články ohľadom rôznych testov, hlavolamov či vtipných videách. Medzi moje záľuby patrí šport, relax a trávenie času s blízkymi a priateľmi. Aktuálne začínam žiť novú životnú etapu a pripravujem sa na jednu z najväčších výziev - materstvo, tak držte palce, aby sme to s manželom zvládli :)