fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Krava z obalov Milky nie je Milka! Čítaj, ako to s Milkou je!

Máte tip? napíšte nám mailom

Zamyslel si sa niekedy nad tým, prečo je krava z obalu Milky fialová? A vedel si, že jej meno nie je Milka? Čítaj a dozvieš sa zaujímavosti o tejto lahodnej čokoláde!

Krava Swallow

Najznámejšia predstaviteľka fialovej čokolády je dojnica menom Swallow. Táto neodmysliteľná ikona obalu Milky bola pre televízne reklamy skutočne natretá na fialovo. Keď mala ísť neskôr na bitúnok, vyvolalo to medzi verejnosťou veľkú vlnu odporu a tak výrobca Milky, Suchard, zakročil a poslal kravu na dôchodok. Ročne na jej chov prispieval štedrou čiastkou. Swallow uhynula v roku 1990.

Prečo Milka?

Názov vznikol spojením nemeckých slov mlieko a kakao. MILch (mlieko), KAkao.

Milka_Logo.svg

Prečo je krava fialová?

Krátka básnička od Geletta Burgesse z roku 1895 hovorí o tom, ako autor nikdy nevidel fialovú kravu a dúfa, že ju ani nikdy neuvidí. Suchard musel toto veľdielo čítať, pretože sa rozhodol, že fialový nebude len obal čokolády, ale i samotná krava. Tá symbolizuje Alpy a najmä alpské mlieko, ktoré je najdôležitejšou prísadou.

Fialovú farbu zvolil Suchard aj z toho dôvodu, že mal pocit, že fialový obal bude v obchodoch takpovediac svietiť.

Prečítajte si tiež:
Syn našiel krásny spôsob, ako pomôcť otcovi chorému na Alzheimerovu chorobu
suchard milka
Prvé balenie čokolády Milka

 

Švajčiarská čokoláda, ktorá sa vo Švajčiarku nevyrába.

Hoc je Milka prezentovaná ako švajčiarsky produkt, domovský podnik Milky sídli v nemeckom meste Lörrach, ale čokoláda sa vo veľkom vyrába v rakúskom Bludenze, slovenskej Bratislave, poľskom meste Jankowice, ukrajinskom Trostjaneci, rumunskom meste Brašov, ale i za veľkou mlákou v Chicagu.

Sezónne príchute

Na Slovensku máme možnosť vybrať si z viacerých druhov tejto čokolády, no na trhu nemecky hovoriacich krajín by sme ich našli oveľa širší sortiment. Ale i do našich obchodov zvyknú zavítať sezónne príchute a to najmä v zime alebo v lete.

sezonka

Svätec vs. krava

V tridsiatych rokoch minulého storočia na obaly pribudol aj Sv. Bernard, ktorý kravu viedol. V roku 1971 sa krava opäť osamostatnila a definitívne sa tak stala hlavným marketingovým symbolom.

stbernard

Nové obaly testované na menších trhoch

V roku 2007 prišla Milka, už pod novým majiteľom Kraft Foods, s novými, uzatvárateľnými obalmi. Kraft nasadil tieto nové obaly najprv na menších trhoch a aj po pozitívnom ohlase ich uviedol aj na nemecký trh.

dem60er

 

Zdroj: g.cz

 

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií